Nu beslutade jag mig för att sätta ut lilla goa Dingla till salu, usch det känns lite jobbigt. Dottern har ju blivit så duktig och samspelt med henne i sommar och höst, från att inte ha vågat galoppera till att galoppera och hoppa små banor. Och lilla Dingla gör allt så snällt. Vi har varit iväg på stranden och det gick bra, har varit iväg i ridhus och det gick lika bra. Men sist vi var iväg så var det fler hästar och det har Dingla inte upplevt tidigare så hon blev helstirrig och det var en obehaglig upplevelse alltihop. Så hon passar inte att åka ut på tävling med får jag inse
Vi har tittat på ett par andra hästar redan. Jättesvårt hur man ska välja! Tittade på tre russ, den äldsta tyckte tydligen inte om för mycket småbarn men den verkade komma bra överens med dottern. Den var ganska stor, 129 och grov i typen så den kunde tom jag hoppa upp på någon gång ibland. De två mindre var även lite yngre och inte så mycket ridna så de känns inte helt rätt.
Sen tittade vi på en bekants ponny också, en C-ponny, en riktig läromästare på 21 år. Men frågan är om den är för stor för dottern. Och kanske alltför gammal? Den kan jag ju också hoppa upp på någon gång ibland.