Kul med dressyrträning, men vilket tålamod du har! Jag är imponerad, jag hade aldrig orkat kämpa så länge. Men en tröst kanske är att jag har upplevt att när man väl börjar åka ut på nya ställen och träna så släpper mycket hemma istället. Bara att åka ut o rida på nya ställen kan vara ganska utvecklande, och lättare att göra ofta nu när du har egen transport
Jag får nog backa bandet ytterligare och åka på nya ställen och longera honom, bara... Men det går ju alltid framåt om man är lite tjurig. Mamma har funderat på att sälja lite skog bara för att kunna köpa in en ordentlig "normal" häst till mig som jag kan aktivera mig lite mer med. Då tänkte vi en stabil häst som redan är inriden och kanske testat någon pay and jump så man vet att den klarar röriga miljöer utan att bryta ihop. Typ en Connemara eller ett stabilt svenskt halvblod, tänkte jag.
Väldigt gulligt av mamma att vilja hjälpa, men hur orkar man heltidsjobb och två hästar? Är det någon av er andra som har heltidsjobb och två stycken? Blir det så att man alltid har dåligt samvete för någon av dem eller? Skriv gärna och berätta ni som har fler än en... särskilt om ni har heltidsjobb!