Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Över en månad sedan senaste inlägget..! Hur går det för alla? Hösten närmar sig och jag tänkte på att de faktiskt snart är 8 år, inte så små länge.
Min 09:a o jag har haft det lite upp och ner. Började säsongen i mars fint, sedan tog vi lite ledigt i april och så lagom till tävling igen bröt jag foten. Hade en kompis som tävlade honom under tiden och vi startade med en placering i CNC* på Runsten (jag fortfarande på kryckor ). Därefter gjorde han en fin internationell tävling i vår första långa *. Sedan åkte vi till Köpenhamn där han började väldigt fint i hoppningen och dressyren men fick scenskräck av all publik i terrängen och tvärnitade i luften/landningen så jag flög av. Har därefter gjort 3 bra CNC*, senast i helgen med en 5:e placering.
I augusti blev vi dessutom skåne-bor för ett tag framöver. Han verkar trivas här och jag med
I oktober väntar lag-SM och sedan planerar vi att avsluta med ytterligare en CCI* i Polen. Till hösten tänkte vi fortsätta fila på dressyren och hoppningen, träna terräng och höja konditionen ytterligare ett snäpp för att vara så förberedda som möjligt inför säsongen 2017
Lite summerat så slängde ju Galishimo av en ryttare i april och hon skadade ryggen allvarligt. Hon är fortfarande sjukskriven på heltid nu efter fem månaders rehabilitering. Tyvärr blev följden även att jag blev uthängd, med namn och allt, på facebook för dålig hästhantering och unghästskolning. Det blev en stor chock och det tog lång tid för mig att komma på fötter igen. Jag tappade självförtroendet totalt och började ogilla Galishimo. Jag tyckte att han sabbade allt som var roligt med ridning bara genom att vara så oförutsägbar och explosiv. Och jag har fått så mycket skit för honom genom åren så jag kände mig redo att kasta in handduken.
Så sedan dess har jag legat väldigt lågt, dragit ned på träningsambitionerna, och utvärderar mest min träning och hästen tillsammans med tränare. Jag har två olika tränare som jag altererar mellan som det går bra med, trots att de är väldigt olika. Får egentligen ingen större kritik i min ridning när jag utvärderas av tränarna utan de tycker jag gjort ett bra jobb med Galishimo (självklart får man kritik, det är ju därför man rider för tränare, men ni förstår vad jag menar). Det är tyvärr amatörerna jag måste akta mig för och som gör mig rädd för att dela, utvärdera och dokumentera min ridning. Sorgligt men sant...
Och transporten jag köpte i april visade sig ha murket golv vilket byttes ut. Sedan så blev den nya gummimattan (för 3000 kr) försenad med tre månader så den kom inte förrän förra veckan! Så nu ska jag ta ledigt från arbetet i morgon och få hjälp att sätta fast den! Jag har även kommit på god väg att köpa en bra bil med dragkrok. Så snart blir det ännu mer träning på bortaplan!
Det får man! Den här tråden tenderar att dö ut ibland så den behöver all aktivitet den kan fåFår man joina här fast man varken fått hästen än eller har några bilder?