Hittade ditt instagramkonto av en slump, vi följer ett (minst) konto båda två. Hoppas att det är ok att jag följer dig därTack väldigt glad att vi fann varandra
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hittade ditt instagramkonto av en slump, vi följer ett (minst) konto båda två. Hoppas att det är ok att jag följer dig därTack väldigt glad att vi fann varandra
SjälvklartHittade ditt instagramkonto av en slump, vi följer ett (minst) konto båda två. Hoppas att det är ok att jag följer dig där
Kul med transport! Det är en frihet att kunna åka iväg som man villPlötsligt händer det! Jag har ju inte haft den fetaste ekonomin då jag är socialsekreterare, bor ensam, och har häst. Jag har ju sparat i flera år för att få råd med en hästtransport och en bra fyrhjulsdriven bil med dragkrok som jag kan köra transporten på med mitt B-körkort. MEN NU SÅ!!! För några dagar sedan fick jag köpa loss en lite äldre Honda CR-V och transporten är ready to go!! Nu har vi lasttränat förra helgen och jag ska lastträna en helg till, för säkerhets skull, så jag känner mig trygg med hela proceduren. Sedan ska vi försöka åka på lite kurser och kanske till och med ta och lösa manegekort! Äntligen!!
Jag och Galishimo, som jag nu snart haft i sex år!
Perfekt körväder idag, soligt o ingen blåst
Pigg ponny som inte kan stå still, lägger in backen här därav att draglinorna slackar.
Det tog förstås lite längre tid än väntat att transportträna Galishimo. Eftersom han är Galishimo.
Han blev jätterädd för rampen och den lilla gardinen, som man drar för övredelen med, bakom honom. Så under ett par veckor har jag lett in honom, satt upp rampen, och försiktigt dragit upp och ned gardinen tills han slutat få panik av den... Han har reagerat så kraftigt att en äldre tjej på stallet sade rakt ut "Ska du verkligen transportträna honom när han har sådana uppenbara problem med det? Vems behov utgår du ifrån egentligen?!"
Men nu är han ganska trygg i transporten så vi tog vår första utflykt. Vi åkte fyra kilometer till ICA Kvantum och så satt jag där med honom och åt glass, innan vi åkte hem. Han fick ett utbrott i transporten i början när vi började köra, men sedan var han lugn. Han var helt fri från svett och diarré som han brukar få när han får panik. Det känns superroligt och jag överväger att gå en kurs två mil bort som är om två veckor. Äntligen händer det lite grejer!
Tack! Jag har ju fått bra stöd det här året av en tränare som poängterat att jag måste följa magkänslan och inte kan forcera något med honom för att han "borde kunna" vissa saker. Då kunde jag släppa prestigen lättare och har lättare att låta saker ta den tid de tar. Det är när man börjar jämföra sig med andra som man får lite ångest... haha...Tack
Ett sådant tålamod du har, och vad härligt att det gett resultat Kul att komma ut lite.
Trist, men vet du hur Domino har det idag? Har han det fint så kan det ju lindra lite...Hade nästan lite ångest idag när jag hade hästarna en stund i sommarhagen, nu är det snart 3 år sen Dingla fick sin lille Domino och de gick där tillsammans. Så underbart det var Att jag valde att sälja honom känns lite i hjärtat ibland. Men man kan ju inte samla på hästar.
Ja, han har det bra Han kommer bli en superfin barnponny, han var lite lugnare än Dingla trots att han var så ung. Jag följer honom på instagram, inte så ofta det är bilder men ibland så. Han verkar ha hamnat helt rätt.Trist, men vet du hur Domino har det idag? Har han det fint så kan det ju lindra lite...
Äh, apropå det du skrev om att man inte kan samla på hästar... du vet ju vad man säger... "Är dom små tar man två!"Ja, han har det bra Han kommer bli en superfin barnponny, han var lite lugnare än Dingla trots att han var så ung. Jag följer honom på instagram, inte så ofta det är bilder men ibland så. Han verkar ha hamnat helt rätt.
Så fin han är! kul att det går framåt
NU har jag och araben Galishimo varit i TVÅ ridhus under påskhelgen! Transportträningen har gett resultat och allt har rullat på helt problemfritt.
Jag kan utan problem lasta honom själv och göra alla moment självständigt, men har fått hjälp nu i början bara som säkerhet. Galishimo betedde sig extremt högt över förväntan han har inte slängt sig eller skyggat en enda gång. Sedan följde vi med två ekipage som känner Galishimo väl och de gjorde ju halt i närheten när jag satt upp (för att förhindra att han skulle sprätta iväg åt random riktning) och så skrittade de bara i början när jag red, så att han inte skulle bli för nipprig, så jag fick ju toppenhjälp.
Jag fick känna mig så stolt och det var så skönt att bara leka runt med honom... Några skänkelvikningar tog han tjusigt också. Jag längtar redan till nästa helg!
Tack så mycket! Ja efter sex år så förtjänar ju även jag lite framsteg, tycker man...Så fin han är! kul att det går framåt