Sv: 09
rna del 2
Låter som en bra plan att sälja en häst man inte klickar med!
Även om det är tråkigt att sin häst så är det ibland bara så att det är kanske även bäst för hästen om denne hittar någon som det verkligen klickar med
Lite knapplån..
Någon mer än jag som har en häst med outtömlig energi?
Min röda fara är typ omöjlig att få till någon sorts arbete på när han har vilat ett par dagar i rad...
Nu hade han vilat i 3 dagar (och ja, jag tycker att dom ska få några dagars sammanhängande vila då och då utöver längre viloperioder).
Men han gör inget annat än flyger i luften= hoppar upp i lyften och slår bakut, slår bakut konstant i galoppen han tar max 3-4 galoppsprång innan nästa brall kommer och han slår riktigt högt, drar ner huvudet mellan benen och skakar på det osv... Han håller på konstant!
Jag har gett upp att få honom att jobba dagen efter några dagars vila, vill bara få ur all energi och sen blir det bättre och bättre efterhand dagarna går.
Jag har inga problem att sitta kvar, det är inte det som är problemet utan det är mer att situationen kan ju bli farlig för andra när man rider ut ihopa, vill ju inte så gärna att han skulle sparka av huvudet på den andra ryttaren...
Någon mer här som har en riktig piggelin? Och hur lägger ni upp arbetet?