Sv: 09rna del 2
Jag har ridit ut med min mor en hel del nu, och då blir det 99% skritt och dessutom utomhus. Hon är lite rädd av sig och hennes häst är betydligt mindre riden än Fille dessutom, så då lägger jag ner mkt energi på att vända hennes tankar rätt, pusha henne när det behövs osv osv. Då är inte rätt läge att prova inspänningar
På senaste ridturen vann jag en seger dock! Han har ju varit larvigt rädd för diken, vi kom till ett dike som är ganska rejält, djupt med lite vatten i. Han ville inte hoppa över, istället för att göra en affär av det så hoppade jag av, och gick före, jag hann inte ens be honom följa efter innan han var över. Sedan hoppade jag upp och bad honom gå över igen, han tvekade inte ens.
Jag tänker att jag ska ta honom till ridhuset nu i veckan och jobba igenom honom lite mer. Jag tror att det kommer gå bättre om jag rider mer i ridhuset där vi kan fokusera helt på att jobba och inget annat. Så det blir nog att försöka åka dit iaf 1-2 ggr/vecka. Nu är ju dragkroken på bilen utdömd för tillfället, men den fixas i övermorgon, så då blir det att åka iväg sen!!!
Vad skönt det ska bli när han är så vältränad att jag kan skritta till ridhuset och rida och sen skritta tillbaks. Det är lite väl för herren idag. Iofs så gör det väl inget om man bara rider 15 min i ridhuset kanske...
Vad tror du?? Och då jobbar riktigt ordentligt just de minutrarna...
Nä, jag behöver inte skryta om min vackra arabhingst, han är så snygg ändå
Han vet om det med... Han är en riktig fjäskare...