Sv: 08:orna!

Uppdateringsdags igen ...
Domino gick i tredjespår och dödens i Treåringseliten, och galopperade pga trötthet på upploppet. Vi tycker att han gjorde en riktigt fin insats, men fick ett väldigt dåligt löpförlopp.
På lördag ska han ut igen. Då blir det på Boden i Norrlands Treåringselit.

Alfas Diamond startade på Romme den 3:e och blev fyra på nya rekordet 13,7.

Uppdateringsdags igen ...
Domino gick i tredjespår och dödens i Treåringseliten, och galopperade pga trötthet på upploppet. Vi tycker att han gjorde en riktigt fin insats, men fick ett väldigt dåligt löpförlopp.
På lördag ska han ut igen. Då blir det på Boden i Norrlands Treåringselit.

Han vann!........................

Det blev ingen start för Diamond. Han har blivit rädd för något i transporten (brukar åka jättebra) och hade sår på bakdelen och en trasig hov då han kom fram. :cry: Hoppas att han kryar på sig snabbt.

Trist som tusan..men konstigt nog så gynnade det ju oss som lyckades ta oss till final istället. :-) Men förstår verkligen hur det känns när man tvingas strykas i ett sånt lopp.... Hoppas han kommer igen snart! Förresten tycker jag Alfas Domino är en av de bästa i kullen..fruktansvärd häst!

Sånt är livet ... Grattis till finalplatsen!

Kul att du gillar Domino! Det ska bli spännande nästa år när det förhoppningsvis föds ett helsyskon till honom. Den 28/6 ska Domino ut i Norrlands treåringselit igen, den här gången på Solänget.

Får man fråga vad ett sånt föl kostar om man tingar det redan i magen..? Eller bryter man mot några känsliga regler här då. Misstänker starkt att det är så.. Rena FRA här :D

Domino slog på dubbla galopper och blev långt efter fältet. Han kom dock ruskigt snabbt på slutet och blev tvåa.

Jag hoppas att du har rätt! :-)

*kl*
Alfas da Vinci är nu fullt igång efter sin kastration och "vann" provlopp idag.
Alfas Dimitri har nyligen fått en lös benbit bortplockad som tydligen har gett honom lite bekymmer. Han var dock friröntgad som åring, så detta är något som har dykt upp senare.

Det var ju inför Kriterieauktionen, så det bör ha varit strax innen det, men jag minns inte.

Alfas Domino startar på Bergsåker i Försök till Norrlands Treåringselit den 21/7.
Alfas da Vinci startar på Jägers den 19/7. Det blir hans första start efter kastrationen.

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
864
Senast: Cattis_E
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 170
Senast: Lady_S
·
Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
2
Svar
21
· Visningar
2 254
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
861
Senast: Esmeralda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama