Sv: 08rna del 6
KL
Har varit mycket denna veckan så jag har inte haft tid/ork att uppdatera här.
Hur som helst så vart jag tvungen att hämta Tara förra måndagen. Så efter jobbet var det bara att sätta sig i bilen och hämta henne. Så nu står hon i det nya stallet. Vilket funkar kalas.
Tisdagen testade vi ridhuset för allra första gången. Vilket gick över förväntan. Valde töm då hon e lugnare i det än ridning. Och dom första 5 min var hon spänd och lite orolig med alla hästar och av ljudet som uppstår när bottenmatrialet skvätter upp på siden. Men hon lugnade ner sig och jobbade på riktigt fint.
Onsdag och torsdag fick hon vila. Så i fredags vart det uteritt. Då helt själva. Även där utan större problem. Ett övergångsstället var läskigt att går på. Och efter en viss övertalning gick hon över. En meter ifrån
Samt några bocksprång vart det när hon inte fick viljan igenom.
Samma på lördagen då hon höll alla fossingarna på marken.
Men igår var jag riktigt stolt över henne. Det hela började vid insläpp (vilket jag hade). Tog in dom andra och lät helt enkelt henne vara själv kvar ut. Vilket hon tog med ro. Då det började lagom regna till när jag skulle rida blev det ridhuset ist för utabana som jag hade tänkt. Vilket vi hade för oss själva denna gång. Och å som hon jobbade på fint
Tog knappt i tyglarna och hon sökte sig ner. Lyssnade fint på skänklen och ifrågasatte inte en enda gång
Blev inte mera än 15 (med framskrittnin för hand) och endast i skritt. Var så stolt att jag kunde sväva
(Kan tillägga att jag har under hösten och delar av sommaren haft stora problem med att hon har ifrågasatt allt vi skulle göra. Samt att få henne till att jobba. 15 min har snabbt försvunnit till att hon enbart ska gå fram och inte bråka om det.)