08:orna del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 08:orna del 6

här är han btw...

f2c12dd41a1911e2864822000a9f09cf_7.jpg

54316f261a1911e2ada322000a1fbcdb_7.jpg

sen har jag en liten fundering om nån orkar svara :D Han är väldigt obalanserad i skritten i ena varvet, märkte det väldigt tydligt idag när jag skrittade han längs med vallen. Drev bara på och försökte rama in så gott det går, är det rätt eller bör jag tänka på nått annat sätt?

Senast ändrad:

Låter som att han är i en växtperiod, så det är nog svårt att göra så mkt med det mer än att bara motionsrida så att säga och hoppas på att de återfår balansen :)

Fast han kanske är starkare åt ena hållet och därmed kan kompensera obalansen?

Min är nog i nån växtfas nu igen med -benen flaxar åt alla håll och jag hör att han slår sig både på hovarna och benen (inte slår i sko utan sko mot hov och slår ihop benen), och det brukar han inte göra.

Annars så är det:
* löshoppning imorgon
* träning på söndag
* tävlingsdebut nästa helg! (inga förväntningar, vill bara ha "programdebuten" gjord och kan inte missa ett så bra tillfälle 15-20 min från stallet).
* en tur till klinik dagen efter tävling för allmän tandkoll och borttagning av vargtand nr 2. Den verkar ha kommit upp nu (legat under huden) och han är lite irriterad.

Okej, där har du en poäng. Kan bero lite på att han är lite riden det senaste halv året och är ganska omusklad.

Kul med tävling! Lycka till :)

tack :)

KL
Idag har vi löshoppat och han var något lugnare idag än han varit innan, och kravlade sig över utan att ha ner något så det var ju bra ;) Efter hoppningen rök pälsen och han var lika snäll som förra året. Klipper hela kroppen (men lämnar en fläck vid sadeln+benen) och halva ansiktet. Duktig pojk ^^
Imorgon blir det träning då :)

Jag har också löshoppat idag!

Sötaste brunfjunhästen fick hoppa lite och hon tyckte det var jätteroligt. Vi hoppade med tre hinder så som det nya systemet som ska vara på treårs osv nu och det gick jättebra. Ska testa det fler gånger som gymnastikarbete framöver.

36590_10151273368955948_336785454_n.jpg

314245_10151273368585948_1890347843_n.jpg

548689_10151273368375948_1165220415_n.jpg

:love:

http://s1112.beta.photobucket.com/user/sungria/media/Facebook/Kaarnas%20Bacardi/297584_10151165668366061_245247709_n.jpg.html#/user/sungria/media/Facebook/Kaarnas%20Bacardi/297584_10151165668366061_245247709_n.jpg.html?&_suid=135078582704605951469582902736

Snälla! Kan någon titta på min 08:a som jag så gärna vill visa upp?!
Han är helt fantastisk, jättesnäll och jättefin partbreed-PRE.
Jag är kass på det där med att lägga upp bilder, men, snälla ta er lite, klicka på länken och titta på honom. jag är jättestolt över denna lilla, fina häst! <3

Men vilket träns! Det är ju precis ett sådant jag letar efter! Vart har du hittat det? Det är ju fel knäppen på huntertränset från dyon och hööks :grin:

KL.
Igår blev jag sur på min lilla kille. Snacka om dåligt samvete efteråt. Men han vägrade ta sidförande skänkel och efter mycket snällt och "pedagogiskt förklarande" så brast det för mig och jag gick på något hårdare. Och vips så kom sidepassen tillbaka! (skänkelvikning rakt åt sidan) Grabben är ju duktig på att säga åt mig om jag blir för hård/han inte fattar men det visade han inget av så jag antar att han helt enkelt fattade att jag inte tänkte ge mig förren det gick. Annars gick passet väldigt bra! Sidepassen är egentligen det enda som inte sitter där de ska för att genomföra en bra trail, finns ju många tillfällen där man måste flytta hästen i sidled...

Men ibland får det ju bara inte brista i tålamodet men gud, man är ju inte perfekt!

fast han har ju inga problem att traska på rakt fram i andra varvet? :p

Fast så var min också när han växte som mest. Deimion har för det mesta lättare i höger varv och när han växte gick det inte att skritta på 20 m volt i vänster varv med korrekt ställning och böjning i kroppen, för då vinglade han fram samtidigt som han var som förbytt i andra.

Vill bara poängtera, nu när han för tillfället har avtagit i växandet så är han väldigt stadig och liksidig.

Jag antar att du menar fuxen. :) Söt! Vad är det mer än hbl i honom?

@mooi
Så spännande! Jag håller tummarna att allt går bra nästa helg.

@scizofren
Han ser ut att vara jättefin, men det är svårt att se så mycket på just den bilden. :)

Hon är så fin! :love:

Följer er fortfarande allihopa, det är så roligt att läsa om era framsteg!

KL
Sticker in med två bilder på min uppfödning från dagens pay&jump! Några av er som varit med från början känner kanske igen lilla Konjack e. Cortus. :laugh: Han har utvecklats enormt sen i somras, framför allt har galoppen blivit väldigt luftig och vägvinnande och han tar för sig mycket mer. Dock så blir det lite bensinstopp när han kommer in i ridhuset än så länge, då blir det struttigt och försiktigt istället, men det kommer väl det också. ;) Han har vuxit som satan bara sen i somras och har blivit jättestor enligt mig! Nu väntar en vecka med skritt och trav och sen blir det väl värd vintervila. :laugh:

DSC_0102_zps9f294828.jpg

DSC_0107_zpsc6419e71.jpg

Samt film från andra rundan.

Första rundan på 70 cm var han lite tittig och stannade ut sig, men på 80 gick det som smort! :laugh:

*megastolt uppfödare*

Det är ett Jacsonträns som jag köpte begagnat för några år sedan, jag gillar det supermycket för att det är så stilrent :)

Heja Konjack!!! :bump:

Förstår att du är stolt, Maja-Kandi. Misstänker att ägarinnan är rätt så nöjd hon med. :)

KL*
Är det någon annan som har erfarenhet av "plitor" i och runt armhålor och bröst? (På hästen alltså!)
Nalle brukar få lite grann på våren/försommaren, som sedan finns av och till under sommaren. Nu hade det liksom klingat av, trodde jag, men ikväll hade det plötsligt spridit sig till utsidan av vä. armbåge dessutom. Kliar gör de också. Krafsade bort torra krustor och la på både Propolis-salva och Kill-Itch för jag vet inte vad jag skall göra med dem.
Misstänker någon sorts överkänslighet, men vet inte riktigt vad som skulle utlöst det hela nu.

Senast ändrad:

Fina, duktiga Konjack! :)
Men nu blev jag lite deprimerad av att se snö på bilderna.. Hade försökt att förtränga att vintern faktiskt kommit till Sverige... :/:P

Vilken snygging!

Lilla Reuben blev hoppad av dottra min förra veckan. Han var fasligt slarvig med fötterna tills vi höjde upp till 50 iallafall, då tog han ett par rejäla språng.

x2012-10-17-16.16.28.jpg

2012-10-17-16.39.56-4.jpg

Sen har syster haft honom nån dag och igår så red jag en vända i skogen med honom, det var bra fart i honom! Irrade runt på lite nya stigar men hittade hem så småningom igen :).

Ska bli jättespännande, men som sagt har jag inga förväntningar, LBn är förklass till LA och alla som rider LAn är med i LBn ;) Jag är glad om vi kommer igenom programmet och får galopp på rätt ställe osv.

KL

Igår var vi och tränade, stor förbättring sen förra gången trots att det även denna gång var lite "stökigt" under vår lektion med ett par andra hästar i ridhuset, tex en ponny med en liten tjej som absolut inte hade någon aning om ridhusregler -vet inte hur många gånger jag fick tvärstanna eller vända för att hon plötsligt var mitt på spåret när jag kom ridande + en spännande gång när hon varit utanför sargen för att hämta nåt (mamman höll ponnyn) och hon sedan inte säger till utan öppnar sargdörren (som öppnas inåt) precis när jag passerar den :crazy: jaja, mycket ska man uppleva.

59832_10151919616790400_1232355688_n.jpg

KL på mig själv

får bara slänga in en bild med på hur blank och fin han blev efter klippningen ;)

pic_50852180ddf2b374510040ce.jpg

KL på mig själv

får bara slänga in en bild med på hur blank och fin han blev efter klippningen ;)

pic_50852180ddf2b374510040ce.jpg

Såå vacker men AKTA DIG!:eek: Om fiorano får se att du har under remmen knäppt åt fel håll då vet man aldrig vad som kan hända!:devil:

OBS! Skämt för den som inte fattar det....

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med...
2
Svar
22
· Visningar
1 698
Ridning Hej! Jag köpte en häst i november. Hon stegrade över första gången jag satt upp, kollade hos veterinär och sadel som var ok. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 613
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
11 12 13
Svar
251
· Visningar
5 133
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
465
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka