08:orna del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 08:orna del 5

Såg ridfilmen på honom från utebanan också, ser så otroligt trevligt ut! :laugh: Väldigt fint riden också! :laugh:

Följer tråden i det tysta fortfarande, lider med er som har trasiga hästar och håller tummarna för snabbt tillfrisknande!

Hoppas kunna åka och hälsa på "min" grabb snart också, och nåde den som gömmer min kamera den dagen........

Han är e. Jaguar Mail - Bernstein - Zinsky xx

Inte fullt så ogenomtänkt som det kan verka :angel:, hans mamma har tävlat CNC* fälttävlan så tanken med den här var just en fälttävlanshäst. I vintras var jag dock helt inställd på att han nog inte kommer göra sig någon annan stans än på en dressyrbana. Men det verkar som att hoppningen utvecklas nu också, även om han aldrig kommer bli någon kanon så är det säkert tillräckligt för fälttävlan om han fått en bråkdel av sin mammas hoppvilja :laugh:

Mamman:

PICT7690.jpg

PICT8576.jpg

Tack!

Han är verkligen jättefin att rida, när det filmades gick han fortfarande lite bakom lod men nu har näsan kommit fram också! Hade gärna velat filma honom en gång till för att se hur det ser ut nu, men han trampade av en sko när vi var ute på en tur så då fick den andra ryka också, och efter verkningen kunde han knappt trava ens inne i ridhuset så det fick va så för denna gången :p

Tack för kommentaren om ridningen också, jag jobbar ju i stort sett med att rida unghästar så då är det ju bra att det inte ser helt hemskt ut :o

ta det lugnt med hoppningen då, min 06:a var såååå jävla dålig i början vi fick tom gå ut från en löshoppningsträning då vi knappt fick henne att galoppera i ringen och när bommarna kom fram sprang hon rakt igenom. Men nu är det som dag och natt, hon fick OK poäng på 3års, men känslan jag har fått då vi har hoppat uppsuttet har varit helt SUPERB!!! bästa hästen jag har hoppat på länge.... det jag menar är att det går upp och ned. ;) vet du ju såklart redan men gillar man att babbla tar man alla tillfällen man får ;)

Tack, men tyvärr räckte det inte. Veterinär ringde och berättade att det inte såg bra ut och erbjöd att ta bort henne på operationsbordet. Jag sa att jag ville ha hem henne och hon sys ihop. Hämtar henne imorgon. Jag är så himla ledsen, vet inte hur jag ska göra. Fördelen är ju att det inte är ärftligt, men det känns ju skit att en så fin häst inte får bli ridhäst. Jag står nu med 3 hästar och en mammapeng, ingen aning om hur jag ska klara det. Känns inte som jag är så himla kreativ just nu heller. Idealet hade kanske varit att hitta någon som ville ta henne på foder ett år och ta ett föl på henne, det är en häst som jag får mycket spontana positiva kommentarer om, men att sätta ut en annons på henne känns svårt med tanke på att hon är av gammal stam även om hon är högställd och ädel, rör sig 8:a mässigt (enligt visaren) och hoppar bra med säker taxering, dock utan att hoppa 10-10, kankse 8-7 om jag skulle gissat innan visning..
Alternativet är att sälja någon av de andra, och jag vill absolut inte sälja ridhästen, det är ju min chans att lära mig rida nu, och det skulle vara otroligt korkat att sälja åringen NU får liten peng. Vad jag kan se nu så kommer att bli en sådan häst som jag inte kommer att ha råd att köpa. hon har en fantastisk stam i mina ögon och mamman är just berättigad till sitt A, och sedan är det ELIT i ett par generationer på stolinjen.. Och så är hon gulbrun,långbent och riktigt trevlig. Ser ut att bli högre än jag trott.

Vilka I-landsproblem.. och här sitter jag och gråter.. som om det var en mänsklig rättighet med 3 hästar..

Åh nej men fy så tråkigt! :cry: Lider verkligen med dig! Jag vet inte alls hur jag skulle ha gjort i ditt ställe... Hade jag bara haft en extra box...

Skickar massor med tröst-/styrkekramar!

Nej vad tråkigt, inte alls kul!
Jag hoppas verkligen det löser sig för dig till slut...

Delvis kl.

Idag äntligen å släppte vi ut hästarna i stora beteshagen igen och vad dom blev glada :D
Detta gräs kommer inte räcka länge men det är något iaf!

Några bilder!!
32621661.jpg

32621665.jpg

Mina 3 flickor :love:
32621669.jpg

Dessa två är klistrade vid varandra nu
32621658.jpg

32621659.jpg

Men du, så otroligt tråkigt!:cry:

Jag förstår verkligen att du sitter i en rävsax.

Kanske ett tips skulle vara att du sätter dig ner och gör en lista över vad du verkligen vill göra med ditt "hästliv" (avla eller rida och kanske ngn "hobbyavel"). Samt med ditt eget privata liv (ska ni ha fler barn, hur mkt tid kommer du att ha till ditt intresse när du väl går tillbaka i jobb etc.).

Fördelen när man har en valack och dessutom hyr stallplats för dyra pengar är ju att det är lättare att ta ett beslut om han nu inte håller som ridhäst, då finns helt enkelt inte den ekonomiska möjligheten att ha kvar honom. Jag missar viss barntid och sambotid för mitt intresse och då ska det till ridning för att det ska vara värt det i mina ögon.

Även om du senare får låna ut henne till avel så lär du ju bli stående med henne nu i vinter då det är försent att betäcka vid den här tidpunkten.
Kanske du kan låna ut henne till sällskapshäst?

Usch vad tråkigt, lider verkligen med dig, önskar att man kunde göra nånting för att hjälpa!

många styrkekramar från Annelie

Verkligen jättetrist att höra! :( Jag hoppades så att det skulle gå bra för er.
Gråt du, för det lättar faktiskt. Gud ska veta att jag gråtit mig till sömns över Nalle, och han är inte ens diagnostiserad än. (Men jag är mer och mer övertygad om att det är slinger.)

Jag tycker Sars förslag är jättebra. När du samlat dig igen, så sätt dig ner och lista upp saker och ting, inkl. förväntad ekonomi.
Finns det sedan möjligheter att betäcka henne till våren, så kanske du kan hitta någon som kan ha henne som sällskapshäst över vintern. Då får du kanske möjligheter att sätta undan lite pengar också?

Håller alla tummar då för att du hittar en bra lösning!!!

Så fin =D

Hon verkar urgo och lugn, såg att det var din lillasyster som red på bilden.
Går det också bra?

Är det hon och du som rider? När ni rider vill säga?

Usch fy vad orättvist :(

Jag hade också en häst en gång som vi fick ta bort pga skada i ett ben och i bogen som inte gick att fixa trots operation. Det känns så himla hopplöst.
Man måste dock tänka på att det är vi som mår dåligt när de är borta, hästen lider inte. Alla hästar måste inte få föl heller även om de är jättefina. Hur man än bestämmer sig för att göra måste man utgå från vad som är bäst för hästen, klarar den att gå i hagen med skadan, att bli 100 kg tyngre i en dräktighet utan att det gör ont?
Skickar en styrkekram!

Men så oerhört tråkigt :cry:

Klarar hon av en dräktighet då tror du? Med extra tyngd som blir osv? Vad var det för stam mer än Nactus på henne?

Står också med 3 hästar men med lön o tycker det är tufft,... så nu säljer jag tyvärr ridhästen då det är den som är säljbar... får väl ta tag i ridningen senare på 08:an om han nån gång blir bra igen :crazy:

Å du: grattis till tillökningen! :love: Hoppas allt gick bra

Ja hon är hur mysig som hellst, pigg o glad när man rider, men en ängel att pyssla med i stallet.. Det är hon som rider på bilderna, hon är lite lättare än jag så det är hon som fått sitta in henne och fått fortsätta rida nu senare eftersom det gått så bra.. Rider nog själv också, men hon rids ju inte så ofta ännu:)

Wihi!!! Nu har jag suttit på min lilla 08! Satt upp första gången igår och vi skrittade typ 4 steg med. Har väntat med att sitta/rida tills nu för han har växt så himlans ojämt, men nu är vi äntligen på g!!! :D

Och det är en lite haflinger med så ni har koll på läget ;)

Okey =D

Det är verkligen kul när allt bara flyter på!

Angelo:
Grattis!! Visst är det en helt underbar känsla när man väl sitter där :love:

Bilder på våra charmtroll fotade i regnet. Våran lycka köpt för pengar.. Tycker att det är roligt att se på dessa tre bilder eftersom Minna och Pirayan härmar varandra.. De har nästan exakt samma ansiktsuttryck på de olika bilderna.. Bilderna är inte särskillt vackra, men istället så betyder de så mycket mera. De får mig att le och mitt hjärta fylls av kärlek till dessa underbara varelser. jag älskar dem ska ni veta, av hela mitt hjärta!

Så söta dom är båda två :)

Delvis kl.

Vi fick in lite regn igår eftermiddag och hållit på tills i morse, nu lyser solen och det är varmt igen, hoppas det håller i sig för mor och syster ska följa med ut och hälsa på hästarna, bland annat den lilla nya :)

Har även bestämt mig för att beställa en mätsticka nu, jag har min lilla sötnos nu och följa i växandet och det vore så skönt med något riktigt nu, ville ju köpa en när jag hade Sakura men gick hela tiden och drog ut på det och poff så behövde man inte direkt en :angel:

Går allt bra med lillan ska det ju bli mer bebisar så varför inte invenstera en sådan då :idea:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 655
Senast: Fille
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 950
Senast: supercassie
·
Hundhälsa Vår lille dv.schnauzer har sista veckan haltat rejält på höger bak. Ska försöka dra hela historien kort. Ända sen han har varit lite...
Svar
17
· Visningar
4 700
Senast: Raderad medlem 19815
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24
  • Skadade hästar och konvalescenter