Sv: 08rna del 5
Tack, men tyvärr räckte det inte. Veterinär ringde och berättade att det inte såg bra ut och erbjöd att ta bort henne på operationsbordet. Jag sa att jag ville ha hem henne och hon sys ihop. Hämtar henne imorgon. Jag är så himla ledsen, vet inte hur jag ska göra. Fördelen är ju att det inte är ärftligt, men det känns ju skit att en så fin häst inte får bli ridhäst. Jag står nu med 3 hästar och en mammapeng, ingen aning om hur jag ska klara det. Känns inte som jag är så himla kreativ just nu heller. Idealet hade kanske varit att hitta någon som ville ta henne på foder ett år och ta ett föl på henne, det är en häst som jag får mycket spontana positiva kommentarer om, men att sätta ut en annons på henne känns svårt med tanke på att hon är av gammal stam även om hon är högställd och ädel, rör sig 8:a mässigt (enligt visaren) och hoppar bra med säker taxering, dock utan att hoppa 10-10, kankse 8-7 om jag skulle gissat innan visning..
Alternativet är att sälja någon av de andra, och jag vill absolut inte sälja ridhästen, det är ju min chans att lära mig rida nu, och det skulle vara otroligt korkat att sälja åringen NU får liten peng. Vad jag kan se nu så kommer att bli en sådan häst som jag inte kommer att ha råd att köpa. hon har en fantastisk stam i mina ögon och mamman är just berättigad till sitt A, och sedan är det ELIT i ett par generationer på stolinjen.. Och så är hon gulbrun,långbent och riktigt trevlig. Ser ut att bli högre än jag trott.
Vilka I-landsproblem.. och här sitter jag och gråter.. som om det var en mänsklig rättighet med 3 hästar..