07:ornas tråd del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 07:ornas tråd del 9

Igår red jag Ariel för första gången på evigheter. Då sadeln inte går att använda blev det barbacka i mörkret. Inga problem, hon var superivrig men höll sig till skritt. Nästan 6 km/h blev det, så fort har hon aldrig skrittat förut. :laugh:

KL!

Min polle var på P&J igår. Debuterade 80cm med "reservryttaren" då hans hoppryttare skadade sig dagen innan.

Hon har aldrig ridit hästen förut, så inga kommentarer om ryttaren, tack. :laugh:

http://youtu.be/e1gLOs1_f5Q

Detta är andra rundan. Han hoppade en gång innan detta men stanna ut sig på 2:an. Den var jätte otäck tyckte Diablo. Låg bort från utsläppet & längst läktarlångsidan, dessutom titthinder. Men övning ger färdighet. :love:

Tycker verkligen det ser bra ut! Han är allt en riktig studsboll. Tycker du ska vara stolt! :)

Det blir till att åka till sadelprovare i västerås. Sadeln låg jätte dåligt :(

Vilken sadelprovare åker du till i Västerås? Jag använde mej av Strömsholm när jag provade in min. Vi provade då in sadlar till 3 hästar, sadlarna passade till de andra 2 men min sadel låg inte helt ultimat så jag fick åka och prova igen men nu passar den!

*kl*

Idag var det Clear Round på hemma-anläggningen. Jag och Chatsi red en 90 cm med 3 stopp, hon var jättespänd efter att en häst skrämt upp henne på framridningen. :( Sen debuterade vi 1 m och då var hon mer med, 2 nedslag fick vi, och jag la 1 volt för att få rätt på galoppen. Hon bjöd jättefint på de flesta hinder, tom så att vi fick det för trångt i en 24-m linje och det sista språnget inte fick plats.

Chatsi fick banan som belöning! :banana: Bara att träna vidare, nån dag ska jag väl lära mig att se och kunna reglera avstånden.

Glada hästen i spiltan ska jag åka till :)

Kl
hemsk kväll /natt.. min sambos häst käka ca 8kg torr bettfor så nu tillbringar vi natten i stallet och hoppas på att hästen fortsätter va frisk, inte så kul detta känns även jobbigt när han bara är 2år :( veterinären har varit ut så nu är d bara att vänta

lyckades hitta 2 gamla bilder på aramis :D kommer nya :D

*kl*

Ikväll lekte vi terrängträning paddocken! Två enorma vattenpölar blev bra vattenhinder att galoppera igenom. Och Chatsi körde en av sin bakutsparkar igen och jag höll på att flyga. :o Jag måste börja vänja mig vid att hon gör dem nu så jag inte blir lika förvånad varje gång. Hon varnar inte innan heller, det bara smäller till.

Sen la jag upp ett hinder i vattenbrynet (2 sockerbitar och en bom) och tränade i- och urhopp ur vattnet. Ut var lätt, in var svårare, men efter att jag lagt ner det och hasat över henne några gånger fick vi några riktigt bra spång ut i vattnet! :love::love:

Nelly har vilat i 6 dagar av 30 nu - hon är som en heliumballong att leda på :cool:

därför har jag börjat försöka stimulera henne med trickträning! Jag har ingen aning om vad jag gör, men det funkar - efter 1 träningstillfälle så bugar hon (även om hon går kvickt upp så fort hon fått sin godis). Smart häst det där!

kl

är det någon som funderar på att kvala till breeders för 5åringar? :)

lite nyare bilder på min pojke :D

ca 2månader sen..

ca 1 månad sen :D

februari

Senast ändrad av en moderator:

Min hopptränare funderar på att vi ska göra det. Själv tycker jag att en finalplats i fälttävlan skulle vara precis lika roligt att jaga, men hon tycker inte ens att han borde fokusera på att komma ut i terrängen (eftersom det skulle vara slöseri att riskera en så fin häst). Vi får se. Planen är att han ska gå Champion of the Youngsters till hösten, tävla på i hoppning, gå ett par kvaltävlingar i dressyren och komma ut på terrängbanorna och i alla fall starta ett par debutant (och kanske lättklass). Visar han exceptionell talang i en gren så får han väl fokusera på den och så lämnar vi resten därhän tills han är äldre och han fokusera på allt. Men när de är så unga så är det tufft att försöka få med dem i alla grenar på samma nivå.

Nej, introducerade dock principen lite smått i somras men då bara för att få mer aktion i bakkärran.

okej jag funderar på att starta aramis men ska prata med tränaren idag :D

Jag funderar på att kvala till unghästfinalen i distansritt, men det beror lite på hur ekonomin ser ut framöver. Det är inte billigt att åka upp till Sveg precis. Men det vore skoj...:D

Idag var det ihopsläpp med Ariel och ett halvblodssto. Inga som helst problem, bortsett från att Ariel inte förstod att hösilaget blev uppätet även om hon inte åt det. Hon väntade sig en rundbal med mat. ;)

Sedan red jag ut en sväng och Ariel var sjukt pigg. Jag kan inte låta henne stå något framöver, det märks stor skillnad mellan Ariel på lösdrift och uppstallad... Blir tight med tid nu...:crazy:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Jag har lagt upp ett träningsschema för mig och min häst och jag undrar om det verkar vettigt? Mån: Skrittrunda/promenad Tis...
Svar
9
· Visningar
1 965
Senast: Bluefish
·
G
Hästmänniskan Vill ha tips och råd av er bukefalister! Vad ska man träna för att få rätt muskler för ridning? Mitt veckoschema ser ut ungefär såhär...
2
Svar
33
· Visningar
3 473
Senast: Egonson
·
P
Träning För en vecka :d Vart rider ni och hur länge? Mitt brukar se ut såhär mån vila tis paddocken ca 1 timme ons skogsridning ca 1 timme...
2
Svar
21
· Visningar
2 570
Senast: Bubben91
·
Körning *hur ofta kör ni(gärna en veckoskiss) *hur mkt/lång tid varje körpass? *vad innehåller era körturer? *hur många dagar...
Svar
11
· Visningar
1 653

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka