07:ornas tråd del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 07:ornas tråd del 9

:d Jättesnyggt!

En till med lite lila här. Började med att jag köpte lila Proffessional Choice-skydd och så råkade det bli lila stigbyglar när ja var på Ullared sist. :o Och både skydden och stigbyglarna är i den där lite starkare lila färgen. Var hade du hittat det där täcket?

Tradera :) Nytt från butik där men märket heter equi-theme. Dom hade jättesnygga lila schabrak men jag blev lite snål så det blev bara täckena som fick komma hem:)

Men hittar jag något snyggt lila schabrak måste jag ju ha det ;)

Jag satsar på vitt med lila/svart passpoal på scandinavium i februari. Det får inte bli för mycket. :laugh: Det är vågat av mig bara det jag gjort hittills. Är ganska stillsam färgmässigt egentligen.

Men det där ländtäcket var riktigt snyggt. Tror det är Horsewear som också har något lilarandigt men i lite mesigare nyans.

*kl*

Sista tävlingen för mig och Divan för säsongen. Det var klubbmästerskap i gamla stallet. Kom dit lite för sent och hann rida fram i 12 min typ men styrde runt LB:2 ändå. Hon var väldigt spänd så det blev superbra träning på att rida henne spänd. Misstänkte att hon skulle vara så då det var på gamla hemmaplan. Inga större missar i programmet och domaren gav oss 67.68% :eek::bump:

Vi vann hela KM! Inte ens de som red MSV C som fick koefficient på sina poäng lyckades slå oss. Duktiga Divan. Längtar redan nu till vårsäsongen. Har haft det så himla kämpigt med min två senaste hästar och inte kunnat tävla på flera år så det är fantastiskt att vara tillbaks på banan.

Nu blir det lite lättare ridning fram till vilan och inga nya rörelser sen startar vi igång igen ordentligt i januari och förbereder för nästa säsong och förhoppningsvis LA i början på sommaren. Vi har lekt lite med förvänd galopp och det går plättlätt däremot är det en del frågor på att göra skänkelvikning i trav...... gå åt sidan och framåt samtidigt? väldigt svårt tycker Divan :D

Maja_Kandi + Cirkus:

Tack!

Ang. championaten så har jag inte bestämt mig ännu. Ska fundera lite fram till jul så får vi se. Blir tränaren som rider i sådana fall, jag vågar inte rida sådana grejer :D

Wow! Är så grymt imponerad av er som tävlar dressyr redan och med den äran dessutom.

Grattis!

Vad duktiga ni är!

kl
Idag har jag ridit lite barbacka i paddocken på min Plutt. Vi har haft otroligt tjock dimma här så man ser knappt handen framför sig. Jag hoppas att det är bättre i morgon för då ska jag kanske rida ut en sväng! Annars får det bli på onsdag när jag är ledig!

Senast ändrad:

Knapplånar mig själv!

Måste fråga er alla. Hur många av er har skaffat tävlingslicens till era hästar? Med tanke på att livstids licensen kommer att försvinna from årsskiftet:bump:

Kommer också att skaffa licensen nu innan årsskiftet, annat är bara ekonomiskt slöseri. Hästen ska ju tävla, och nya systemet blir definitivt dyrare i längden.

Jag har fixat till Ariel, då jag ändå mest tänker tävla distansritt så blev det en storhästlicens. :)

Har inte skaffat men tror jag ska göra det innan årsskiftet. Man tjänar ju på det om man tänkt tävla mer än 5 år på hästen annars är det ju inte värt det.

Kommer också med största sannolikhet att lösa livstidslicens. Även om jag själv kanske inte kommer att tävla henne under fem år så kanske någon annan, hon har ju hela livet framför sig så fem säsonger med någon tävling lär det väl bli. Hur jag ska göra med mig själv är en annan fråga. 750 kr är ju en del när man inte vet hur många tävlingar det blir under en säsong.

*kl*

Igår var hon för söt. Red på ridbanan och tänkte att det nog är dags att börja sitta ner på henne i trav, något jag inte gjort av diverse anledningar... :angel: Hur som så när det kändes stabilt och bra satte jag mig och det tog typ tre travsteg så började hon sakta av så fick driva på och så fort jag slutade så sakta mot skritt. Något hon helt enkelt vet vid det här laget, när matte sätter sig ner, då saktar vi av. Så dags att börja sitta ner mer och börja använda mina ben. :eek: :angel:

Kommer också med största sannolikhet att lösa livstidslicens. Även om jag själv kanske inte kommer att tävla henne under fem år så kanske någon annan, hon har ju hela livet framför sig så fem säsonger med någon tävling lär det väl bli. Hur jag ska göra med mig själv är en annan fråga. 750 kr är ju en del när man inte vet hur många tävlingar det blir under en säsong.

Men årslicensen kostade väl bara 200:-/år?

Eftersom jag inte äger ponnyn tänkte jag lösa årslicens på henne. Troligen blir det hästlicens.

Jag beställde den eftersom jag tror att dom kommer höja årslicensen genom åren. 950 kr kostar hästlicensen. Så nu är jag tvungen att tävla lite nästa år :)

på torsdag blir det träning för oss igen. Får hoppas att vi inte slappat till oss för mycket!

För hästen ja, jag menar för mig själv. :-) Den ligger på 750 kr vilket känns som en horribel höjning för oss som bara tävlat/ tävlar lokal, även om den nu ger möjlighet att tävla på även regionalt och nationellt.

För hästen ja, jag menar för mig själv. :-) Den ligger på 750 kr vilket känns som en horribel höjning för oss som bara tävlat/ tävlar lokal, även om den nu ger möjlighet att tävla på även regionalt och nationellt.

Ja det håller jag verkligen med om! SvRF verkar helt ha tappat greppet om bredden och verkar skita fullständigt i den:/.

Nu har proppen till klubbtävlingen i dressyr dykt upp! Eftersom jag varken rider ponny eller ridskolehäst får jag inte rida LC (??), men kan välja på LB:1 och LB:2. Funderar på att prova LB:1 istället, red LB:2 sist, men undrar om det blir trångt för oss på en liten bana.

Vad tror ni?

Sen till den stora frågan, vi får ta med egen musik att rida till! :bump: VAD ska man välja??

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Jag har lagt upp ett träningsschema för mig och min häst och jag undrar om det verkar vettigt? Mån: Skrittrunda/promenad Tis...
Svar
9
· Visningar
1 965
Senast: Bluefish
·
G
Hästmänniskan Vill ha tips och råd av er bukefalister! Vad ska man träna för att få rätt muskler för ridning? Mitt veckoschema ser ut ungefär såhär...
2
Svar
33
· Visningar
3 473
Senast: Egonson
·
P
Träning För en vecka :d Vart rider ni och hur länge? Mitt brukar se ut såhär mån vila tis paddocken ca 1 timme ons skogsridning ca 1 timme...
2
Svar
21
· Visningar
2 571
Senast: Bubben91
·
Körning *hur ofta kör ni(gärna en veckoskiss) *hur mkt/lång tid varje körpass? *vad innehåller era körturer? *hur många dagar...
Svar
11
· Visningar
1 653

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka