Sv: 07rnas tråd Del 8
*kl*
Idag höll jag på att få en resa som hette duga.
Vi gav oss ut själva, det var tredje gången. Skulle ta samma runda som sist och som hon varit handhäst på många, många gånger. Allt frid och fröjd, högen med timmer som var väldigt läskig sist, travade vi förbi med bara stora ögon idag. Fåren var lite läskiga, särskilt när de rörde lite på sig, då sprang hon ännu snabbare vilket skrämde fåren som skrämde...ja, ni fattar.
Hur som ut i skogen, roligt, roligt, över stock och sten tills.... någon MER var i skogen.
Såg aldrig vad, hörde bara, men gissningsvis en älg eller ett rådjur eller dylikt. Hon fick totalspunk och visste inte åt vilket håll hon skulle. Där någonstans kände jag att det här kunde gå hur som helst.
Efter lite snurrande, halvresande, några galoppsprång hitåt och ditåt så slutade det låta iaf och jag fick henne att gå i rätt riktning men adrenalinnivån var HÖG. Jag försökte lugna genom att sjunga lite, gick sådär. Vi kom dock hem och svettig häst har fått en ny definition. Skämdes nästan...
Men känns "skönt" att ha stött på det här, vad det nu var. Hon brukar ju överreagera lite första gången och nästa gång är allt coolt. Hennes mamma stannade mest och tittade när vi mötte vilda djur, även älg 10 m framför oss, så jag hoppas den ådran är nedärvd, bara hon får vant sig lite.