Sv: 07rnas tråd Del 8
*kl*
Min buse har fått lite ofrivillig vila denna veckan eftersom jag är dålig.
Men förra veckan var helt underbar. Han är fortfarande väldigt glad o positiv. Har råkat ut för en del saker som att andra hästar vi ridit ut med har galopperat iväg både "framåt o bakåt", men han har lyssnat o gjort det jag bett om fast att han blivit lite stressad av det. Han är väldigt trevlig att ha att göra med!
Jag kan nog med lätthet säga att jag aldrig någonsin haft en så okomplicerad häst!!
Han är lika snäll som han är stor! Vi har varit ute o galopperat en lång sträcka på heden o hoppat lite småstockar, det uppskattades verkligen. (Så till den grad att han själv letar upp grenar att hoppa över!
)
Han känns stadigare o även om han ibland leker giraff o bara måste kika på allt som händer så kommer huvudet mer o mer i rätt position.
Tanken är att vi ska komma igång o träna igen nu när vi kan ta oss ut från stallet o kanske åka till en pnj i slutet av februari, mest för att han ska få vänja sig vid att åka bort!
Jag har känt mig 110% trygg på den ryggen sen första gången jag satt på honom! Han är för snäll för att vara sann!