07:ornas tråd del 11!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 07:ornas tråd del 11!

Jag funderar på att debutera lokalt nästa vecka. Hjälp! :eek:

Sluta fundera och gör det istället. :p Det är mitt nya mantra sedan jag fyllde 30, våga istället för att tveka. Det var så jag körde transport ensam för första gången (ja, förutom Ariel i transporten då) och dessutom första gången jag vågade åka på terrängträning. :D

Våga lite mer, det är skoj! :banana:

*KL*
Här kommer lite bilder från vårt senaste bus :)
Har en stock i min ena hage som jag hoppade en kväll o det tyckte prince va sketakul!! DOCK lyckades sambon inte få det på bild för det kom massa bromsar o attakerade honom o lilla Oliver. Lite bilder innan det..
DSC_0067.jpg

DSC_0084.jpg

DSC_0092.jpg

DSC_0095.jpg

Gör det:D Jag ska debutera lokalt på lördag med herr Plutt. Så nu är det hårdträning i fyra dagar:o

Duktiga ni är! Du verkar så mycket gladare efter att du bestämde dig för att behålla honom:)

Ja nu när jag sänkt mina mål och konstaterat att vi MÅSTE inte träna o tävla i höst och jag rider när ja hinner vilket brukar bli 3 dagar i veckan så känns det ganska bra ;)
Grannen red honom till mig i fredags så förra veckan gick han mån-fre och fick vila i helgen.
Nu ska jag antagligen börja jobba natt så det passar bra :)

Fin han är! Alltid varit svag för svartskäckar! :love:

KL!

Vi fick ett ordentligt bakslag på tävlingen i lördags. Han överhoppa sig något sjukt på lilla framhoppningshindret. Hoppa typ 130.. Tror han blev rädd för sig själv. Sen skulle han inte gå nära NÅGOT hinder, alls. 10 meter ifrån, that´s it. Kom inte ens igenom start på banan. Så vi strök söndagen.

Han är ju känslig & det har hänt förut att han överhoppat sig såpass att han "kastat in handduken". Piloten kommer ut ikväll & hoppar honom. Så håll tummarna att lördagen är glömd!

Fin var han ju iaf..
254889_10151011566946778_409449589_n.jpg

Vad trist! Men det är sånt som kan hända. Hoppas att det löser sig för er!

kl

Blev en härlig tur i skogen nu innan det var dags att åka till jobbet. Vi hittade en jättestor vattenpöl att plaska oss igenom. Mycket spännande tyckte Plutten:D

CF0FE1EC-57DA-4BC4-92EB-4DD031A52176-13432-00001649D649C6B6.jpg

Sluta fundera och gör det istället. :p Det är mitt nya mantra sedan jag fyllde 30, våga istället för att tveka. Det var så jag körde transport ensam för första gången (ja, förutom Ariel i transporten då) och dessutom första gången jag vågade åka på terrängträning. :D

Våga lite mer, det är skoj! :banana:

Att fylla 30 var också en vändning för mig! Kände mig äntligen vuxen och fick en annan säkerhet i vad jag höll på med. Att jag nu vågar satsa på att ha två ponnier att utbida hade jag inte våga riktigt för några år sen.

Marvin: Hur är det med din svarta pärla?

Kirre: Klart du ska våga tävla! Jag och ponnyn ska också debutera i helgen och rida en lokal hoppning. OM hon nu är helt fräsch-hon hostade en gång igår i skogen:(.

Oxo: Vad kul att ni också ska tävla i helgen!!

Ja, riktigt trist. Men det har ju gått helt perfekt alla andra tävlingar så någongång kommer ju bakslag. Hellre att han går 9 starter felfritt & en utesluten än att han går halvdant varjegång. ;)

Återkommer med rapport ikväll om hur hoppningen gick. :laugh:

Att fylla 30 var också en vändning för mig! Kände mig äntligen vuxen och fick en annan säkerhet i vad jag höll på med. Att jag nu vågar satsa på att ha två ponnier att utbida hade jag inte våga riktigt för några år sen.

Ja, det är så fascinerande vad en liten siffra kan göra. :D Jag har ju dessutom fått lite blodad tand i och med att alla mina "nu-måste-jag-våga-grejer" har gått så bra.

Nästa våga-grej är att lyckas föda upp en trevlig fölunge. :o

Vi fick ett ordentligt bakslag på tävlingen i lördags. Han överhoppa sig något sjukt på lilla framhoppningshindret. Hoppa typ 130.. Tror han blev rädd för sig själv. Sen skulle han inte gå nära NÅGOT hinder, alls. 10 meter ifrån, that´s it. Kom inte ens igenom start på banan. Så vi strök söndagen.

Han är ju känslig & det har hänt förut att han överhoppat sig såpass att han "kastat in handduken". Piloten kommer ut ikväll & hoppar honom. Så håll tummarna att lördagen är glömd!
[/IMG]

Min förra häst gjorde så på en framhoppning också, kom fel och hon hoppade av iaf, fick ta i så hon typ blev blå och sen vägrade hon hoppa efter det...
Dock fick jag henne över ett par nerlagda hinder men utgick och gick rakt bort till vetrinären med henne.
Dom böjde och kollade igenom hela henne, hittade ingenting förutom att vi tyckte att hon var väldigt spänd i ena rumpehalvan så vi gissade på att hon sträckt hela "rumpemusklen" i språnget och det gjorde ju så klart jätte ont sen...
Hon fick pausa ett par veckor och sen var hon som vanligt :love:

Tack för peppningen!

Det är klart att jag ska tävla! :laugh: Planen var bara inte att gå ut lokalt just nu. Senaste gången vi var ute, då på pay and jump, var när jag åkte av och drog axeln ur led, då skulle jag hoppat 80-90. Hade planerat att få till den starten till nästa lördag istället men så fick jag förhinder och det finns verkligen ingenting vettigt runtomkring här de närmsta veckorna på pay and jump-fronten. Så alternativet är typ att vänta fyra veckor till med första starten och då hinner jag bara en start innan den tänkta debuten lokalt skulle ske i oktober och då är planen 90-1m.

Det är konstigt det där, jag är normalt sett väldigt laid back och det rör mig inte så mycket att misslyckas eller att jag inte kan. Är oerhört självsäker i mitt jobb tex och jag har ju ridit in lilltjejen själv trots att jag aldrig gått i närheten av en unghäst förut osv. Men just hopptävla och nu på en ganska stor och "posh" klubb, det gör mig skitnervös rent ut sagt. Men jag vill ju komma ut, vill träna för att tävla så då är det ju bara att köra men hade planerat en lite softare igångsättning på hösten bara. :p

Quinny; Vad trist, han som gått så klockrent. Hoppas det går bra ikväll så det bara var något kortvarigt.

Fiorano; Inte mer hosta nu! :mad:

Oxo; Vad kul! Hopp eller dressyr?

Jessie; Kanonbeslut att sänka kraven, det blir så mycket roligare då! Och så får vi ha er kvar här. :laugh:

Marvin: Hur är det med din svarta pärla?

Mycket bättre, men fortfarande halt. ET var ute idag och hittade en kraftig låsning i ländryggen på vänstersidan, frågan är ju om det är bakgrunden eller bara en följd av en annan skada.

Är hon inte ok i övermorgon blir det klinik nästa vecka då jag är ledig och har tid att åka iväg. Hade ju gärna använt den veckan till roligare saker.

Mycket bättre, men fortfarande halt. ET var ute idag och hittade en kraftig låsning i ländryggen på vänstersidan, frågan är ju om det är bakgrunden eller bara en följd av en annan skada.

Är hon inte ok i övermorgon blir det klinik nästa vecka då jag är ledig och har tid att åka iväg. Hade ju gärna använt den veckan till roligare saker.

Okej, får hoppas att det ger sig:).

*kl*

Den lilla hostningen igår var troligen bara en tillfällighet eller fluga i halsen:). Ikväll kändes hon toppen och alldeles underbar, jag red runt med ett riktigt fånleende:D! Hoppade några få språng bara för att hon ska ha lite fler språng i kroppen. Hon kändes mycket fin på hinder och hon tycker verkligen att det är roligt. Imorgon ska ett barn skritta ut med henne, sen vila torsdag, markarbete fredag, vila lördag och tävling söndag. Ska bli roligt att tävla minsann!

Skönt att höra att han inte är ensam.... Men tråkigt när det blir sådär. :cool:

I vilket fall så hoppa han som om lördagen aldrig inträffat. Han var helt som vanligt. Så vi kör på tävlingen på lördag som han är anmäld till. Där har han tävlat 2 gånger innan. (I lördags var det nytt ställe för honom dessutom.) Händer samma sak får vi ta något steg tillbaka helt enkelt.

http://youtu.be/NmyiTwyzt3A

533171_10151018558716778_1233440725_n.jpg

YES! Nu har t.o.m. vi kommit så långt att det är dags för första tävlingen,lokal dressyr nästa helg . Det är guld värt att ha en proffsig dressyrtränare på gården. Melroose har utvecklats något enormt så nu är tiden inne för utmaningen.

Det blir dressyr. Jag har du blivit feg på äldre dar och hoppar inte speciellt ofta:p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Träning Sv: 07:ornas tråd del 11! *kl* Nu har jag inte skrivit på jättelänge, har varit för deprimerad ang Amazing! :( Precis när vi kommit...
57 58 59
Svar
1 176
· Visningar
90 304
Senast: IngelaH
·
J
Hästvård Läget är såhär: 1st ponny kat C som tidigare tävlat i både hoppning och dressyr. Sommaren -05 hade hon knäledsinflammation H.F och...
Svar
3
· Visningar
1 063
Senast: JForsberg
·
Y
Hästvård Hej! Jag åkte till klinik när min älskling visade hälta på hö fram, men eftersom hon är mycket rädd för att klippas vågade de inte...
Svar
7
· Visningar
1 226
Senast: Yannie
·
Hästvård love: Jag tror fortfarande inte att det är sant. Vi var inne i Torsdags med pållen på ATG på återbesök, han har haft hovledsinflammation...
Svar
4
· Visningar
790

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka