Sv: 07rnas tråd del 11!
Nu är det äntligen dax för oss att uppdatera efter ett år med mestadels skadad häst.
1 juli lämnade jag i väg Elle till tjejen som ridit in henne, för att hon skulle sättas igång. Efter nästan 3 månaders vila pga sticksår, och inte haft någon sadel på ryggen blir det lite att börja om när det gäller sadeln. Hon hade varit spänd men inga riktiga sadeltvångs utbrott. Så hon är nu riden lugnt sen dess och sista veckan har jag nu börjat rida efter 4 månaders uppehåll. Hade sjuk träningsvärk efter första turen. Hon är verkligen supermysig och fantastisk mjuk att rida på, men en väldigt vaken häst. Problemet är fortfarande att sitta upp.
Innan uppsittning är det alltid några varv på lina. Sen "parkerar" vi henne mot vägg alt. hinder för att hon inte ska flytta sig i sidled, men tyvärr så går det ju alltid lite i alla fall. Eftersom att hon är så känslig vid själva uppsittningen måste hon stå blixtstilla så att man kan hänga lite på henne först. Har man hjälp som håller i är det lättare men själv är ganska svårt. Väl uppe sen har hon känts ganska cool. Hoppas verkligen att hon håller sig frisk nu så vi får komma i gång och träna. Hon har nya småsår nästan varje dag, fattar inte vad den hästen sysslar ?
På lördag flyttar vi hem igen och då får man klara sig själv de dagar man inte har någon i stallet som kan hålla i.
För första gången har jag en lite veckoplanering:
Måndag: Vila
Tisdag: Uteritt skritt och trav 1 h
Onsdag: Löshoppning:
Torsdag: Promenad för hand alt. vila
Fredag: Dressyr
Lördag: Uteritt och sen flytta hem
Söndag: Promenad alt. Lättare ridning ute
Några bilder från i dag:
[/url][/IMG]