Sv: 07rnas tråd del 11!
Vi var iväg på fälttävlan igen i helgen, Flyinge denna gången.
Gick inte alls bra på lördagen.
Jag blev sen och sen superstressad över att inte hinna rida fram som jag tänkt mig, och hästen blev tokspänd.
Tävlingsbanorna låg ute på en stor gräsplätt och i mitten var det kaosartad framridning med publik, hästar och fotografer i en salig röra. Tyckte det var lite taskigt också av en medtävlare som tränade galoppökningar precis intill staketet till min bana när jag red, det underlättade inte min hästs koncentrationsförmåga direkt. Sen var det nån som brakade omkring i skogen bakom domarbåset också. Ni kan ju tänka er minen på hästen. 52% och kommentaren "Fin häst, men måste vara på tygel".
Hoppningen fick vi inget flyt i alls. Vi var fortfarande stressade efter dressyren och hon gick inte fram ordentligt, jag såg inga avstånd och hjälpte henne inte alls. 3 nedslag och 3 tidsfel och jättebesviken på mig själv.
Men det är väl bara att bryta ihop och komma igen. På söndagen gick hon avspänt och fint på tygel på framridningen till terrängmomentet.
Sen var hon jättefin i terrängen!
Vi var med och skrittade runt banan innan starten av klassen, så vi hade varit i vattenhindret. Ingen som helst tvekan på något hinder, fick ett dåligt språng på en stock vi kom nära, men annars bra språng och så direkt iväg i landningen. Galopperade på bra framåt och nu kom vi betydligt närmre optimaltiden, bara 6 sekunder över!
Första starten i maj var vi 40 sekunder över, så det tar sig!
Tja, får väl ta det som positivt att det som går dåligt är det som är lättast att träna utan att åka 20 mil först. Men var rätt deppig i lördags kväll.