07:ornas tråd del 11!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 07:ornas tråd del 11!

...och så måste jag bara visa min nya häst! Det är Barbies helbror på tre år:love:!
555554_4004953974151_549702409_n.jpg

Så snygg!! Grattis till nyförvärvet.

Angående hoppningen så hoppar hon inte så tokigt efter bara 3 gånger. Bara det att hon hoppade den orangea lådan är ett gott tecken.

*KL*
Igår lastade jag för första gången prince sen ja hämtade honom på Bollerup. Då tog det 1.5h konstigt nog efter att alltid ha gått in!!
Igår dock tog den 5 min ;) åkte till ridhuset o hoppade för första gången i vårt gemensamma liv :) hoppade grind, hinder med murar som infångare m.m. Så duktig!! Knatade på släpet direkt när vi skulle hem oxå! Nu e min raring dyr!! :)

*kl*

Idag gjordes det ultraljud och Ariel är dräktig på ca 20 dygn! :banana:

Hon kommer få stanna en månad till så det går att försäkra fostret, sedan skall hon äntligen få komma hem. :love:

Va kul att hon är dräktig, hoppas de håller sig!

I morgon är det dax för Elle arr flytta hem igen. I dag blev det tömkörning i värmen. Jag var minst lika svettig som hästen efteråt. :p Hon är superfin på töm, men herregud va känslig. Gäller verkligen att inte fastna i henne och jag skulle kunna ha sytrådar istället för töm. Har bokat tid för träning nu under hösten, varannan måndag. Har en bra tränare som kommer till stallet då, men skulle vilja ha något varje vecka så vi får se vad det blir för fler möjligheter framöver. Vill gärna avvakta ett tag med att åka iväg, i och med att det fortfarande är lite problematiskt vid uppsittningarna,

Ni ser ju ut som värsta hoppekipaget.:D Hon ser ut att hoppa jättefint. Min fröken hade lite svårt att hinna lyfta benen sist på löshoppningen och såg mest ut så här.:angel:

Men hon fick några bättre språng...

Grattis vad roligt att hon är dräktig :)

Idag hade jag tänkt hoppa lite med Grand Prix. Ska plocka fram vattenmattan o se va hon säger om den :p Förra ägarens svar på om hon var hoppad något var -hon passar nog bäst som dressyrhäst :angel:

Grattis till dräktighet!

*kl*

Q har varit på bootcamp hos min tränare i tre dagar och stått på box för att öva inför meeting. Har gått ett riktigt hårt pass varje dag och sista dagen kändes han äntligen genomriden, men också trött i hovarna. Så då föll ett par bommar på slutet. Sista passet så tränade vi på lite titthinder med nya vattenmattor och plank, vatten i framkant på plank istället för under eller bakom, ordentlig mur, trekombination och längdvatten. Först skulle de bara få se längdvattnet eftersom det kan finnas ett inne på banan på Grevagården men eftersom de inte var tittiga så fick de hoppa det också. Inga problem, han fattade första gången att han skulle över alltihopa så det gick över förväntan.

Nu får han vila ett par dagar, sedan gå i skogen och sen åker vi på onsdag.

Vad roligt att hon är dräktig!

Undret: låter som ett roligt men jobbigt bootcamp ;)

Charlotte: hon ser för härlig ut när ni löshoppar.

Fiorano: hon hoppar ju riktigt bra Barbie ponnyn!

Vogue: härligt att du kan sätta igång henne igen :)

Ja jag hoppas också hon får vara frisk, kikade lite på filmen när du rider i april o ni passar verkligen bra ihop!:love: Hon bär upp dina långa ben fantastiskt bra med tanke på att hon inte är så stor o rör sig som en dröm....

Åhh tack! Hon är faktiskt rätt stor, typ 170 men jag är 177. Håller också tummarna för att hon håller sig frisk nu.

var länge sen jag skrev i tråden nu ;) min polle har nu under sommaren vuxit jätte mycke, nu ser han ut mer som en häst ;) vi har börjat med tömkörning och hållit mest på med lydnadsträning, han har varit toppen och nu har vi hittat en nivå på träningen som passar honom, det tog sin tid att komma på vad som saknades i träningen för honom och nu inser jag hur omogen han är. När han kom till mig var han redan riden, men tittar man på hans beteende inser jag att det kommer dröja innan vi är där igen, men självklart rider vi med, men ytterst kort pass och just nu tömkör vi nästan varje pass ;) han har blivit superduktig på att stå still vid hanteringen i boxen utan att gå ut även om dörren är öppen ;) det ser jag som positivt just nu ;) hehe, vi är lååångt ifrån eran utbildningsnivå, men vi kommer ikapp sen ;) kul att läsa om era fina hästar ;)

kl

Idag har jag ridit ett helt underbart pass! Allt bara stämde och jag är så glad:D

Härligt! :laugh:

Fiorano, Jisses vilken snygging! Hoppas du uppdaterar lite om honom här också.

Undret; Lycka till i helgen! Nästan så man ska ta sig en liten roadtrip och se er. :laugh:

Habina; Grattis!

Charlotte; Hoppas det går bra hemma?!

Jag funderar på att debutera lokalt nästa vecka. Hjälp! :eek:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Träning Sv: 07:ornas tråd del 11! *kl* Nu har jag inte skrivit på jättelänge, har varit för deprimerad ang Amazing! :( Precis när vi kommit...
57 58 59
Svar
1 176
· Visningar
90 304
Senast: IngelaH
·
J
Hästvård Läget är såhär: 1st ponny kat C som tidigare tävlat i både hoppning och dressyr. Sommaren -05 hade hon knäledsinflammation H.F och...
Svar
3
· Visningar
1 063
Senast: JForsberg
·
Y
Hästvård Hej! Jag åkte till klinik när min älskling visade hälta på hö fram, men eftersom hon är mycket rädd för att klippas vågade de inte...
Svar
7
· Visningar
1 226
Senast: Yannie
·
Hästvård love: Jag tror fortfarande inte att det är sant. Vi var inne i Torsdags med pållen på ATG på återbesök, han har haft hovledsinflammation...
Svar
4
· Visningar
790

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka