Sv: 07rnas tråd del 11!
Gårdagens dressyrträning gick inget vidare. Inte pga min hästs humör dock, hon tjurade ingenting alls. En gång gick hon emot skänkeln och jag kunde inte gå på henne pga att just då passerade en annan häst och jag ville inte att min skulle sparka bakut och träffa den. Men förutom det var hon trevlig. I slutet gick hon väldigt bra i 5 minuter men då var lektionen slut så det var som vanligt att jag hann inte rida henne när hon väl gick bra utan fick bara känna på den träliga delen hela passet
Red i par igår eftersom tiderna inte räckte till för att rida ensam, jag är tyvärr bara reserv för denna tränare. Det var verkligen ingen hit. Jag tyckte inte man fick så mkt respons alls och jag kände att mkt blev precis som när jag red på ridskola. Jag hatar avdelningsridning, förstår inte alls vitsen med det
Jag fick hela tiden sitta och bromsa eftersom den andra hästen gick betydligt långsammare än min. Och är det nåt min häst verkligen inte behöver så är det att bromsas hela framridningen
Så jag är sjukt besviken. Vi hade bra övningar som jag kommer att använda mig av själv. Men jag tyckte man fick så lite feedback från tränaren när det var ett annat ekipage med, trots att vi red i 1 timme.
Problemet återstår dock med att framridningen tar mig så lång tid att passet liksom är över när min häst lossnar och går bra. Vilket även min tränare påpekade. Och visst är det så, men jag vet inte hur jag ska göra
Nåväl. Jag har klippt henne idag och hon är verkligen gudomlig att klippa. Somnar så fort man drar igång maskinen. Hon var dessutom på bra humör rent generellt idag, så jag får minnas det istället