07:ornas tråd del 11!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 07:ornas tråd del 11!

Nelly fick ett snobb-täcke lagom till snön kom, haha :angel:

burberry_50b79cd4ddf2b33f7d000514.jpg

Tror hon känner sig extra fin i det, för hon rullade sig inte på hela dagen, haha!:p

Haha, ja, hon hoppar upp på dom flesta hästar utan betänkligheter! Och ja, jag är åxå för gammal för att trilla av så därför e jag rätt sadelfast ;) det var länge sen jag åkte i backen och jag blir ju helt vingabröten!

Skönt att det gick bra idag. ibland får man ta tråkiga pass så som att longera innan man sitter upp, men det brukar vara övergående perioder:) även om jag själv väljer att ta "dusten" och hellre börja ridpasset med trav direkt och kanske ett par varv i galopp för att hästen sen ska kunna jobba någerlunda lugnt och fokuserat, men vi e alla olika och väljer ju det som passar en bäst under vilka förutsättningar man har. Jag har ju varken ridbana eller ridhus så jag får snällt ta och sitta upp direkt ;)

Snyggt!

Äntligen kom den efterlängtade snön, och då har inte ena hästen snösulor så det blir att ta det lugnt lite till om det nu inte blir kallare så att snön inte klumpar sig;)

31CD0DB1-42BA-45B5-B94B-A62DDDD2E351-12361-00001072596E04A8.jpg

jag ställer av 3 veckor, hoppas på snö som liggerkvar till jul och tar det lite lugnt. Blir inte längre vila eftersom sommare försvann helt till sjukdom och hösten fram till slutet av september var försiktig igångsättning. Senaste passen har varit de bästa hitills och nu känns det vi jobbat med i höst befäst, skrittar för hand någon vecka och sen 2 veckors helvila innan igångsättning igen.

Åh vad fint!

Tänkte faktiskt köpa ett sådant (Yes, bara pga utseendet! :angel:;)) men avstod då det var fleece innuti och Amazing har fått för sig att hon inte gillar det! :cool:

Så nu har jag sålt av hennes Bucas garderob som nyss blivit komplett :devil: och beställt efter en serie med HW som jag hoppas kommer snart...:)

*KL* åhhh jösses som prince höll på idag.. Vi står ju nu i ett tävlingsstall med en hel del crazy ponnys.. Jag undrar va dom snackar om på nätterna för idag va det mest två ben i marken.. Ibland framben och ibland bakben ;) fick han lugn dom sista 10 min iaf.. Skuttade över lite småhinder och efter varje va det världens rodeo.. Bara o vila ikväll o på det imorgon igen. My crazy litte pony :-)

Tyckte du att Hippooljan gjorde skillnad?

Jag tror det, jag får ju i henne mycket energi utan att behöva öka på kraftfodret. Hon är mycket roligare att rida nu! :D

Idag började hennes vintervila. Jag är redan helt uttråkad, tröstäter och klättrar på väggarna. :angel: :crazy: Särbon bara suckar...

Hon har känts riktigt fin senaste veckan, tror jag fick ett litet genombrott på sista träningen, dagen efter fick jag igenom henne även i galoppen. Måndag och onsdag har det varit hoppträning, och de var de första hoppträningarna denna terminen som kändes bra. Pigg och glad häst som själv håller uppe tempot och letar hinder, nästan lite samma känsla som ute på terrängbanan. Perfekt tidpunkt att ta lite paus och fundera.

Tog fram hennes tjocka vintertäcke idag, beräknas bli minusgrader närmsta dagarna. Jag hoppas verkligen inte att det blir snö nu när jag inte ska rida, den kan gott vänta till senare! :mad:

Åh vad fint!

Tänkte faktiskt köpa ett sådant (Yes, bara pga utseendet! :angel:;)) men avstod då det var fleece innuti och Amazing har fått för sig att hon inte gillar det! :cool:

Så nu har jag sålt av hennes Bucas garderob som nyss blivit komplett :devil: och beställt efter en serie med HW som jag hoppas kommer snart...:)

Nej det här är glansigt innuti? Och typ 400g tjockt, hehe...:love:
Det enda dumma med att det är glansigt är att det kan få för sig att glida lite ibland på min runda pålla ;) Men än så länge funkar det, och är varmt o gosigt!

Bucas funkar inte alls på min, otroligt nog får inte bogen plats, haha!
HW är det enda hon har förutom detta täcke, sitter perfekt, en riktigt Irländare ska la bara ha Irländska täcken? ;)

*kl*

Igår klippte jag fillebus, helrakad och fin e han nu :)
Ikväll blir det premiärtur så jag får väl se hur pigg och tokig han blir... Får ju rida när det blir mörkt så jag åker ogärna av ;)

Nu ska skären på slipning och sen ska det klippas nallebjörnar i stallet...

*kl*

Nu har vi fått snö här nere också, och minusgrader. Inte mer än någon milimeter men det ligger faktiskt kvar. Så idag broddade jag båda hästarna innan de fick gå ut, har nog aldrig kunnat vänta till sista dagen i november innan. I helgen är jag bortrest så sambon ska ta hand om hästarna och rida gammelstoet och Q får sina två vilodagar. Nästa vecka kommer veterinären och ska kolla tänder samt vaccinera båda två, och så ska vi tuffa igång med hoppningen också. Veckan därpå har vi antagligen en plats för hopptränaren på grannanläggningen för första gången, ska bli skönt att komma igång för tränare igen. Har inte ridit ett träningspass eller tävlat sedan september.

Här har det uppstått en mindre bra utveckling... Jag har sista tiden märkt att framförallt dressyrsadeln glider på sned när jag rider. Att den gärna åker bak om vi rider i skogen är inget konstigt eftersom herr pålle är SPIKRAK i ryggen, men detta?! Så, jag tog ett besök hos sjukgymnasten och jag hade en HEL del låsningar sedan jag for i backen sist men nu blev jag blev helt rak. Men sadeln åker ändå jättemycket på sned...

Nu har jag bokat tid hos sadelmakare i em för att kolla så sadeln är rak. På tisdag kommer equiterapueften och jag ska ringa en sadelutprovare då också. SKIT, jag som tyckte allt flöt så bra nu :)

Jag har en Eric le trix sadelgjord och en padd som är uppbyggd baktill som är stadig. Nån som kan komma på nått annat än det jag filurar på? :) Tacksam för input!

Vad har du för sadel till din spikraka häst? Min är det också och jag letar hela tiden nya sadlar att prova.

Min sadel har en tendes att kana i sidled när jag galopperar men det har jag trott beror på min klotrunda häst. Jobbigt det där med sadlar och jag har nästan gett upp att hitta en passande för tillfället :cool:

Jag har (hade, ska ut på anonns nu...) en jacson santa cruz arthur de luxe. Sadelmakaren kollade idag och sa att sadeln var i perfekt skick men på tok för böjd, även om det är en rakare bom än normalt.

Hoppsadeln är en Jacson jean luc och den passar bra, inte optimal men bra.

Så, ja, nu blev det visst sadelköp på g. Kul såhär i juletid ;)

*kl*

Har varit på Globen idag på förmiddagen.
Först var det en svintråkig GP följt av jättefina unghästar, bl.a Luxus, och sen var det clinic i 45 min med Patrik Kittel.

Clinicen var helt okej men hade önskat se olika hästar. Patrik red en 15-årig GP häst hela tiden.

Shoppingen var däremot bra :D

Detta köpte jag:
Jacka från Horseware 780 kr
Fleecetröja från Horseware 250 kr
Softshelltröja från Horseware 450 kr
3-pack strumpor från Horseware 150 kr
Amigo Stable sheet 299 kr
Eskadron framstrykkappor 189 kr
2 st Myoplast 1,5 kg 795 kr
Körpisk 75 kr

Totalt 2988 kr, bara Myoplasten skulle kostat 1600 kr

När jag kom hem tränade jag för min tränare och det gick svinbra. Hon travade som aldrig förr och skänkelvikningarna börjar sitta.

Håller med om att de var bra shopping. Bättre med plats och lite nya utställare.
Jag köpte
Amigo 350 gr innetäcke 699:-
HW brun fleece med vindstopper i armarna 250:-
Blå som ovan
Svart bred nosgrimma med vit foder 200:-
Grått mias schabrak stora rutor med svart/vit/silver kant 499:-
Grå fleece med hög krage 350:-
4 bruna skydd med ludd, mark tids 499:-

Har bokat 2 Myoplast som jag ska hämta på söndag.
Funderar även på ett amigo one piece 400 gr utetäcke.

Strömsberg hade verkligen superpriser på alla täcken. Var nästan besviken att jag redan har en komplett HW garderob :D

Det enda jag shoppade i globen till Ariel var brodyr på hennes två tävlingsschabrak. :p Däremot köpte jag en del grejer till min valack och så tänkte jag ta mig några varv till på söndag och se om jag hittar ett brunt träns till Ariel. :laugh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Träning Sv: 07:ornas tråd del 11! *kl* Nu har jag inte skrivit på jättelänge, har varit för deprimerad ang Amazing! :( Precis när vi kommit...
57 58 59
Svar
1 176
· Visningar
90 315
Senast: IngelaH
·
J
Hästvård Läget är såhär: 1st ponny kat C som tidigare tävlat i både hoppning och dressyr. Sommaren -05 hade hon knäledsinflammation H.F och...
Svar
3
· Visningar
1 063
Senast: JForsberg
·
Y
Hästvård Hej! Jag åkte till klinik när min älskling visade hälta på hö fram, men eftersom hon är mycket rädd för att klippas vågade de inte...
Svar
7
· Visningar
1 226
Senast: Yannie
·
Hästvård love: Jag tror fortfarande inte att det är sant. Vi var inne i Torsdags med pållen på ATG på återbesök, han har haft hovledsinflammation...
Svar
4
· Visningar
790

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka