07:ornas tråd del 11!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 07:ornas tråd del 11!

kl

Jag vill också vara med :D Fast min 07:a är så långt efter i sin utbildning att det är nästan pinsamt att kräla in här i tråden :o

Jag fick hem en brun oriden sak med QE-blod i mitten på september. Så vi har ägnat åt oss att longera, ha sadel och träns på, baxa upp mig på ryggen och lära basics som skänkel betyder fram och svänga och lite annat krafs. I november opererade jag mitt ben och blev konvalescent. Fram till min operation hade hon lärt sig övergångar halt-skritt-trav-galopp-trav-skritt-halt, lite enklare moment, snett igenom, 20 m volt. Nu är hon i träning hos en hoppryttare medans jag vilar mitt ben.

Rebeckawalk.jpg

Rebeckacanter.jpg

Jag vill att hon ska bli FT-häst, får se vad hon säger om det :p Hon rör sig ordentligt bra!

Ha ha ha DOM bilderna kan du ju inte visa bara....ta nu fram de andra där hon visar vad hon går för!!!:angel:;):D

Hahaha, ja jag är så pass gammal att jag skäms inte längre för hur jag tar mig ut på hästryggen :p
Så jag visar dessa också, från något av de första ridden off the lunge passen :D

Galopp?
beckabockar.jpg

Galopp nu då?
Strikeoff.jpg

cirkus, tack för dina snälla ord, även om det inte var lika harmoniskt på bilderna ovan så hade vi rätt kul, gillar hästar med lite humo(ö)r :D

Ha ha ha asgarv ! Det tycker jag var riktigt skojsigt !
Det ser ut att vara en härlig häst ! Och en sadelfast och duktig ryttare !

Senast ändrad:

KL

Sådärja Hunter nu börjar det likna nåt!:D Jag tycker också att du är toppenduktig som sitter kvar i det läget....dock har vi ju inte sett nån bild som verkligen intygar att så var fallet....tralla lalla la....;)

Hästen är iaf jättevacker o det ska bli kul att ses på banorna nästa år!:bump::banana:

Haha, vilken buse! QE-hästarna är bra på att bocka har jag hört. :angel:

Docka: Jag är så avundsjuk på dig som får åka ut på äventyr!
Jag har som vanligt när livet börjar bli vardagligt och förutsägbart börjat längta efter att emigrera igen, men nu får jag allt snällt stanna hemma!

Tog ut Chatsi i ridhuset i helgen så att hon skulle få rasta av sig när nu frysgraderna kom lämpligt till hennes vila. Hon for runt som en tok helt av sig själv! Här har hon börjat lugna sig lite:

http://s191.beta.photobucket.com/user/MarvinX222/media/IMG_0227.mp4.html

Tur att hon inte gör sånt när jag sitter på! :D

Senast ändrad:

*kl

Imorse då jag vaknade var det -20 här mot utlovade -10 :eek: Jag blev såklart nervös över min häst som endast har regntäcke (över 150 g stalltäcket förvisso) och åkte direkt till stallet och rev ut vintertäcket från förrådet. Tyvär är det kallförråd och jag ville inte lägga på iskallt täcke. Jag gick ut i hagen, som de fö gått i 1-2 tim vid det laget, och kände under täcket - varm under täckena. Hästen såg väldigt förvånad ut där jag kom störtandes ut i snön utan grimma eller något, och störde i hennes letande efter pinnar. Det blåste inte ett dugg, ovanligt men dock, och var garanterat mysigare idag än tidigare dagar med -5 och snålblåsten.

Jag gav extra hö i lunchpåsen och åkte hem med gott samvete. Lite löjligt kanske att åka 2 mil bara för att se om hon frös, men ja vad gör man? :grin::o

Tack! Hon är superhärlig :d Jag är inte bortskämd med hästar med fin mekanik men den här tjejen rör sig riktigt trevligt. Ska försöka ladda upp en filmsnutt.

Regel nr 1 när jag rider är "alltid sitta något bakom rörelsen", som framgår av första "busbilden" så lyckas jag inte alltid leva upp till min regel...

KL

Sådärja Hunter nu börjar det likna nåt!:D Jag tycker också att du är toppenduktig som sitter kvar i det läget....dock har vi ju inte sett nån bild som verkligen intygar att så var fallet....tralla lalla la....;)

Hästen är iaf jättevacker o det ska bli kul att ses på banorna nästa år!:bump::banana:

Hon har bara fått av mig en gång och den gången hade jag inte en chans i världen att sitta kvar. Tyvärr inga bilder då kameramannen höll hästen i longerlina (tack och lov). Men det var en riktig frivolt jag slog och jag hade gärna haft det på bild/film och jag hade mer än gärna delat med mig till er :D

Jaha, så hästen är vacker? Men jag då :mad:

Vilken fin häst!

Kl
Är påväg ner till Ullared nu i snön. Får se om jag hittar några roliga hästsaker!

Haha, vilken buse! QE-hästarna är bra på att bocka har jag hört. :angel:

Är det så :D Det är helt ok att busa lite när man är "liten" tycker jag, utbildningsmässigt är hon ju i nivå med en 3-åring.

Tjusig kuse du har, det är en dressyrhäst? Den travar för bra för att vara hoppehäst tycker jag :p

Tack!
Min är avlad för dressyr, men det har hon missat, hon tror hon är fälttävlanshäst. :D

Haha, fast övning ger färdighet så det e lika bra att börja i tid ;)

Idag har jag gjort ett försök till att longera i snön... Gick sådär bra måste jag säga, om han hade slutat busa så hade det gått bra men han kan bara inte ge upp ;) Så två gånger gick han "omkull" men han hade lika kul för det! Men jag e rätt glad att jag inte satt på när han drattar i backen :angel:

*knapplån*

har med en 07:a, fast hon vilar för tillfället.. har tävlat upp till 1.25 i år. Gått både Falsterbo och Breeders. Nu är det snart dags för henne att komma igång igen :) Nästa år är det 1.30 som gäller och Falsterbo/Breeders om allt går som det ska.

2061018.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Träning Sv: 07:ornas tråd del 11! *kl* Nu har jag inte skrivit på jättelänge, har varit för deprimerad ang Amazing! :( Precis när vi kommit...
57 58 59
Svar
1 176
· Visningar
90 315
Senast: IngelaH
·
J
Hästvård Läget är såhär: 1st ponny kat C som tidigare tävlat i både hoppning och dressyr. Sommaren -05 hade hon knäledsinflammation H.F och...
Svar
3
· Visningar
1 063
Senast: JForsberg
·
Y
Hästvård Hej! Jag åkte till klinik när min älskling visade hälta på hö fram, men eftersom hon är mycket rädd för att klippas vågade de inte...
Svar
7
· Visningar
1 226
Senast: Yannie
·
Hästvård love: Jag tror fortfarande inte att det är sant. Vi var inne i Torsdags med pållen på ATG på återbesök, han har haft hovledsinflammation...
Svar
4
· Visningar
790

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Extremt het häst
  • Kollagentillskott?

Omröstningar