07:ornas tråd del 11!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 07:ornas tråd del 11!

*KL*
Nu har Prince flyttat till sitt nya stall. gick super :) egen hage och stooor fin box med gummimatta, skrittmaskin, solarium, tvättmaskin och uppvärmd sadelkammare! Ahh känns som himlen! Ska köra ut och ta en sväng på banan imorgon.. E väl taggad till tusen ;)

*kl*

Q har fått skor på fötterna igen och balltrampet har läkt över förväntan. Får gå ut i stor hage igen imorgon och kan även ridas som vanligt. Bra det eftersom han är högt och lågt nu efter bara några dagars vila.

Har inga bilder på honom som är nya, men däremot två på hans mamma. Hon är definitivt fräch för sina 22 år fyllda. Tyvärr med dåliga inställningar på kameran och suddiga ben, men man ser ändå hur hon ser ut.

attachment.php

attachment.php

Låter som helt rätt tänk :)

Kl

Idag debuterade Lill skiten LA, han kändes super, lite små missar men så får det vara ;) vi slutade på 62,1% och ynka 3p ifrån vinnaren. Så om jg är nöjd? Super nöjd!

Nu blir det ner trappning me mysiga skogsritter och sedan en vinter vila för honom att låta kroppen hänga med knoppen :)

Vilken fin form hon verkar vara i trots sin ålder.:)

Mish: Grattis till bra debut!

*kl*

Red KM hemma i helgen. Red LB:2. Tyckte det var bästa ritten i år och hon kändes framme, uppe i formen, mjuk och jämn. Fick 63,67% och det kan ju tyckas vara okej men inte när man jämförde med andra folks poäng. Den som vann hade 71% och den gick kanske på tyglen 40% av programmet. Är svårt att tävla när man inte riktigt vet vad domaren vill ha. Känner mig uppgiven och det är tur att det är 4 månader kvar till nästa tävlingssäsong. Nästa år blir det LA.

Ikväll ska hon gå markarbete med den unga ryttaren.

Vi kanske får skola om oss till hoppekipage istället? eller western?

I bland hatar jag dressyr, när man inte förstår domaren alls.

Hade en härlig tur ute i skogen på fm, tillsammans med 3 andra ekipage. Lite pigg häst som vilade i går, men skötte sig mkt bra och kändes riktig fint. Var kvar i stallet ett tag och hittade henne i hagen så här efter lunch: http://instagr.am/p/Sflw7LsYNg/ Tröttmössa. Nu ser de ut som 2 dagar med mkt regn men sen kommer förhoppningsvis snön. :d Längtar!!

Jag längtar också till snön. De har ju lovat till helgen..... blir väl plus och regn.

Divans hage är så lerig att hon inte kan gå där om muggen ska läka trots att jag lagt paddex i 1/3 dal av hagen. Tyvärr håller sig ju inte hästen till den tredje delen :D Nu går hon i sjukhagen, lindad. Suck.

Du verkar så mycket gladare med Elle när du har henne där hon är nu.

*kl*

Är det några som ska på till Globen i helgen? T.ex. på fredagen på clinicen?

Äsch kör Working Equitation så vi får ett sånt ekipage här på Buke!;)

Skämt åsido, vad stod det i dina kommentarer som kan ge dig en vägledning om vad som drog ned poängen? LB:1 är ju ett trist program med bara "genomfartsleder" hela tiden tycker jag men jag skrev åt en domare för några helger sen, just på det programmet, o hon var supernoga med att hästarna inte fick ändra form överhuvudtaget i serpentinerna t ex och att övergångarna blev exakt vid bokstaven osv o jag tänker som så att din häst är ung, du kanske fick såna småmissar? Det drar ju ned det hela totalt sen.

Sen får du tänka så här: Vem vill vara världsmästare i LB???;):D Din tid kommer för du rider bra o har en fin häst.

KL

Håller med Jfrelin om din "ton" Charlotte. Du verkar lugn o glad både när du har ridit o tiden du tillbringar i stallet där Elle nu står. Går det att flytta dit?

+ Jfrelin

Det är ju helt klart roligare med hästen nu när hon är hanterbar som en normal häst, plus att de går att rida. Både hon och jag har ro i själen nu. Ogillar verkligen att se henne stressad, och behöva va på sin vakt när hon flippade ur och lekte vildhäst. Va en fröjd att se henne ligga och sova i hagen, helt tillfreds. Ja kan flytta henne dit, men de är ju inget vanligt inackordering stall, så de kostar ju lite mera.

Jag ska till Globen, fredag på clinicen och sen shopping på em för att avsluta med middag uppe i restaurangen och kolla kvällsföreställningen. Sen ska jag kolla kuren på söndag. Hade velat gå på matinén med dottern men va ute sent för att köpa biljetter så vi tar de nästa år.

Haha underbara kommentarer från din syster:D Lite bättre tempo och lite noggrannare vägar så blir det fint det där :)

Jag måste också gå med i kören som klagar på all lera. Det är helt bedrövligt och min pålle har mugg på ett ben som sitter som berget. Inte kul alls. För att späda på det hela lite så har jag varit sjuk i några dagar så hästen har fått vila, lusten att rida i ösregnet har iofs inte infunnit sig så jag kanske ska vara glad att ha nåt att skylla på:eek:

Verkar vara många hästar med mugg i år, men de är kanske inte då konstigt med regn och lera. Min har klarat sig än så länge(peppar peppar ta i trä), men har inte så lerig hage just nu. Hatar verkligen mugg då förra hästen hade enorma problem och stod på klinik i nästan en månad när de var dom värst. Men som sagt snart kommer förmodligen snön!

Ja det verkar vara hur många som helst som är drabbade. Vi fick regnskållor på några av hästarna i stallet men det klarade sig mina hästar ifrån, men min ena fick som rasp liknande men det har jag lyckats få bort men det ena benet är segdraget.

Men vi får hoppas att det går över och att det blir kallt snart:) En månad på klinik låter helt hemskt.

Ja de var ingen rolig historia. Hästen svullnade upp så mkt att huden sprack på benet. Jag får därför lätt ångest när jag hör om mugg.

Många säger ju att mugg ofta beror på obalans i magen. Nu när de är så lerigt ute och man fodrar hö i leran och hästarna stoppar ner leriga mular i vattenkaren, så får de i sig mkt skit. Min häst behandlades med mag/tarm balans plus att han fick aloe Vera i kraftfodret. Vet inte riktigt vad som hjälpte honom till slut men han blev ju bra tillslut.

Usch då förstår jag verkligen att du tycker att det är obehagligt med mugg.

Ja, jag funderar på att köpa något för magen. Aloe Vera juice har jag ju faktiskt stående hemma som jag inte klarar att få i mig själv, det kanske jag kan testa att ge honom. Vilken Aloe Vera gav du?

Kommer inte ihåg tyvärr. Köpte från kliniken, men de går nog bra med vilken sort som helst. Oftast är de ju 99% AV i juicen oberoende av märke.

Vad duktiga ni är! Åh vad jag blir sugen på att starta min på riktig tävling. Fast vi har en liten bit kvar innan vi är där.

Övade på skänkelvikningar, halter, ryggning och förvänd galopp idag. Avslutade med lite galopp i något högre tempo på grusvägen. Man ser faktiskt lite i månskenet :p

Din syster var ju riktigt underhållande:D! Galoppdelen var också bra:).

*kl*

Ni som har problem med mugg, någon som har provat att ge hästarna zink i fodret? Enligt en föreläsning jag var på i höst om foder skulle det vara "helt fantastiskt". Har ingen aning, men kan tänka mig att man provar vad som helst om man har mycket bekymmer med eländet.

Jag var ute och red i skogen idag. Var första dagen på en evighet som det gick att göra annat än att skritta i skogen! Hamnade mitt i en regn/snö/hagelskur också, men men är det november så är det.. Nu ska det bli kallt till helgen och jag hoppas så innerligt att det kommer ordentligt med snö också!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Träning Sv: 07:ornas tråd del 11! *kl* Nu har jag inte skrivit på jättelänge, har varit för deprimerad ang Amazing! :( Precis när vi kommit...
57 58 59
Svar
1 176
· Visningar
90 315
Senast: IngelaH
·
J
Hästvård Läget är såhär: 1st ponny kat C som tidigare tävlat i både hoppning och dressyr. Sommaren -05 hade hon knäledsinflammation H.F och...
Svar
3
· Visningar
1 063
Senast: JForsberg
·
Y
Hästvård Hej! Jag åkte till klinik när min älskling visade hälta på hö fram, men eftersom hon är mycket rädd för att klippas vågade de inte...
Svar
7
· Visningar
1 226
Senast: Yannie
·
Hästvård love: Jag tror fortfarande inte att det är sant. Vi var inne i Torsdags med pållen på ATG på återbesök, han har haft hovledsinflammation...
Svar
4
· Visningar
790

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Storlek röd Kong?
  • Liten fodertunna?

Hästrelaterat

Omröstningar