07:ornas tråd del 11!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 07:ornas tråd del 11!

Åhh, jag har varit på terrängträning idag! :bump:

Min häst är helt fantastisk!! :love::love::love:

Lycka:
201209201719008_zps4069576a.jpg

1_zpse1037511.jpg

Vad högt ni hoppar:eek:! Härligt att se att ni är så glada:)!!

*kl*

Ikväll har jag och ponny busat i skogen:D. Galoppade jättefort gjorde vi och hon är sååå härlig. Inga problem att ta upp tempot eller rida i långsam galopp efter att vi rejsat lite:love:. Bästa ponnyn!

Har anmält till tävlingshelgen 6-7/10. Blir L:B1 på lördagen och 70 cm på söndagen:). Ska bli kul!

Åh vad kul det ser ut!

Fiorano vad kul med tävling i sikte, längtar tills vi också ska prova på det.

Häromdagen fick jag Grand Prix pass, äntligen. Jag fick ge upp att få med mamman i passet då hon inte lever längre, men pappan kom med i alla fall. Spelar väl inte så jättestor roll på en korsning men det är ändå lite roligare med stam.

Måste ge en eloge till Svenska Hästavelsförbundet som har varit MYCKET hjälpsamma under hela den här proceduren.

Idag fick Leffe som han kallas köra lite galoppintervaller i ridhuset. Får ta de så lugnt nu när ja rider barbacka så kände att vi var tvungna att slösa lite mer energi idag.
Så red 5varv galopp. 1skritt. 3 gånger åt varje håll. :)

Och vi körde galoppintervaller i skogen häromdagen:p. Det gick fort och ponnyn tycker det är så vansinnigt roligt:D. Hade inte gjort det barbacka dock;). Igår skrittade vi dock ut barbacka. Tog en sväng som jag inte ridit sen i våras och stigen har nog inte blivit riden på sen dess.. Det var helt igenväxt:D! När jag kom in på stigen så märkte jag att hon spände till lite också och hunden (som alltid är med) fick lite spel. Efter en bit så ser jag en jäääättestor älg på ängen bredvid skogen! Det gjorde ponnyn också (men tack och lov är hunden så liten att hon inte såg nåt, mer än löv:p). Ponny blev lite spänd men hon är världens snällaste så det enda hon gör är att blåsa lite:love:.

Vi var på sadelutprovning idag, och kom slutligen hem med en Ordo Equester Venus.

Hästen var hemsk att rida idag, tokspänd i det ridhuset och jag red som en kratta. :crazy:, men i morn blir det träning så då kanske det blir lite ordning på oss!

Tyvärr har FLyinge inte plats för min. Eventuellt kanske efter nyår. Hon står iallafall med på en reservlista.
Under chmpionaten ska jag prata med dem där, de har varit otroligt behjälpliga hittills och jag har fått en lista med alla deras beridare som gått där.

Jag gråter blod, men inser mina begränsningar. Hästen går och skrotar, men jag har iaf en plan för igångsättning av henne tills hon ev får komma till Flyinge.

Vilka söta små hinder! Men dom var inte mycket till utmaning för er? Chatsi är iaf jättefin o du tar dig mer o mer för varje gång.:bump:

Usch då hagarna börjar att se ut nu i detta väder. Leriga o dana! Hon sog ut att återhämtat sig bra!

Jag jobbare vidare med tömkörning o longering. Har sånt ridskav så går inte rida mer än en dag i veckan.

Åh, vad kul det där såg ut! :laugh:

KL!

Diablo tävlade ju i lördags. 1m. & dom var felfria.
Framridningen & framhoppningen var väldigt rörigt, hästar & människor ÖVERALLT. Så han fick blackout som tävlingen i Sala. Piloten fick tillslut över honom på räcket 3 gånger på 50cm innan dom skulle in på banan :grin: Vet inte vad man ska göra åt att han blir sådär? Han beter sig som om han aldrig sett ett hinder förut! :confused:

391621_10151063709771778_1399602329_n.jpg

580419_10151063711486778_1082561429_n.jpg

Haha, inte mobba våra fina hinder! Flera av de jag hoppade på slutet är dessutom nya sen sist jag var där! Denna gång tyckte jag att det kändes lagom, men visst är det begränsat.

Fördelen är ju att man kan åka på terrängträning en dag när man har tid över, närmsta banorna annars är ju Udden (10 mil enkel resa) eller Gärds (ca 10 mil enkel resa dit också) och kräver en heldag, massor med bensin och helst en hästskötare. :crazy:

Bor man i en avkrok så gör man... :mad: Jag kommer att flytta härifrån, men inte ännu.

*Kl*

Har nu tömkört två pass efter att hon fått vila lite pga förkylning och det har gått så bra! Vi testade lite galopp och hon satte banne mig fattningarna med en gång, de bästa kom tom från höger! :d
Har fått massor med trevliga kommentarer om henne nu och jisses vad hon har kommit tillbaka i sitt gamla jag igen, känns så underbart i hjärtat att se hur nöjd hon blir när hon märker att hon orkar göra allt jag ber henne om mer och mer hela tiden! :laugh::bow:

Så nu kör vi på i ett lugnt och bra tempo så att vi bygger och håller i kvalitén, så om nån vecka eller två kommer vet ut o kikar när jag rider och därifrån bedömmer hon fortsatt igångsättning, som när vi kan börja skutta och träna för tränare igen! :)
Jag har inte bråttom, jag vet vad som finns i henne och känner ingen stess med att plocka fram det, det viktigaste är trots allt att hon är min bästa vän som jag hoppas ska finnas hos mig många många år till! :love:

Ha ha näe ska inte mobba dom men ni kan väl såga till liiiite större stockar nästa gång??:D

Ja herregud, vilken avkrok du bor i! Du får flytta till nåt annat område när du är klar o öppna egen hot-shot läkarmottagning o tjäna storkovan!:o:banana::bump:

Prince är inne i en trots delux eller nåt :( kunde inte gå förbi en plastbit som låg på stigen, tvärvände i galopp när vi kom där vi brukar för där va ett kaninhål 2 meter in i kanten, en buske som d regnat på höll på o äta upp honom, kan knappt fatta galopp och stod INTE still med hovis igår ;) han brukar stå o sova!! Hoppas detta inte sitter i länge då jag har ett par seriöst intresserade som vill provrida :(

Han vill nog inte flytta ifrån dig ;)

Fina bilder ni andra lagt upp och kul att ni är igång igen Marvin!

Kl
I måndags så fick lille grålle komma in på nätterna. Det har ju regnat och blåst något förfärligt här i några dagar nu så det gjorde gott i mattes hjärta att veta att han stod torrt i sin box.
Jag var ju i Dublin några dagar och då fick han vila så det var en pigg påkleta jag kom hem till. Men åh så härligt att sitta på den ryggen igen! Funderar någon på att åka till Dublin så åk dit, härlig stad!

Har sett att min häst börjar bli väldigt ljus också till min stora skräck!
760741AB-9A85-4BCC-9401-5C5472BBC33B-1727-00000348D9844B6D.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Träning Sv: 07:ornas tråd del 11! *kl* Nu har jag inte skrivit på jättelänge, har varit för deprimerad ang Amazing! :( Precis när vi kommit...
57 58 59
Svar
1 176
· Visningar
90 315
Senast: IngelaH
·
J
Hästvård Läget är såhär: 1st ponny kat C som tidigare tävlat i både hoppning och dressyr. Sommaren -05 hade hon knäledsinflammation H.F och...
Svar
3
· Visningar
1 063
Senast: JForsberg
·
Y
Hästvård Hej! Jag åkte till klinik när min älskling visade hälta på hö fram, men eftersom hon är mycket rädd för att klippas vågade de inte...
Svar
7
· Visningar
1 226
Senast: Yannie
·
Hästvård love: Jag tror fortfarande inte att det är sant. Vi var inne i Torsdags med pållen på ATG på återbesök, han har haft hovledsinflammation...
Svar
4
· Visningar
790

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka