07:ornas tråd del 11!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 07:ornas tråd del 11!

Vad fin hon ser ut!

*kl*
Igår var jag iväg med Divan och red en LB:3. Gick helt okej. Fattade fel galopp en gång, hon glodde ut genom dörren i ett hörn samt att hon backade i en halt. Hon kändes ganska trött så i veckan blir det lite lugnare. 62,4 % och vi hamnade mitt i klassen.

2402EF86-388F-4BF5-AE14-D2C77B676AC5-20245-000022860D5ABF22.jpg

07D43307-8B53-4DFC-959F-87103CF4DAFB-20245-000022861B812B94.jpg

9B56D2CF-24D9-44F4-8F6F-E28DB1E31239-20245-0000228622F53318.jpg

Oj vilken tveckling han måste gjort med traven! Då finns det kanske hopp för min treåring också som inte riktigt har hittat sin trav.

Kul att du hittat till tråden:)!

Åh, vilken snygging! :love:

KL!

Diablo startade sin första regionala 1,10m igår (Sin andra 1,10m.) Med ett pet, som piloten tar på sig. Extremt tittigt & maxad, så jag är SÅ nöjd! :love:

På lördag blir det lite lätt, då går han en 1m klass. Sen är det troligen slut på tävlingar.

247677_10151056604281778_67521513_n.jpg

251792_10151056604131778_1113550274_n.jpg

305077_10151056604186778_1097176154_n.jpg

Åh härligt språng där på röda oxern! Kul att det gick bra :)

Här går det bra också, Grand Prix vilar, inne på sin andra vecka nu och jag tror hon tycker det är skönt:p

När jag kommer till hagen och ropar så kommer hon i full galopp och gnäggar, gör en tvärnit vid staketet. Det är lite roligt att vi börjar känna varandra nu.

Åh sånt är så mysigt när dom gör. Min grå är alldeles för lat för att göra sånt, han kommer eventuellt i sakta mak om inte gräset hägrar mer:p Ponnytanten däremot gnäggar och kommer när man ropar. Det roliga med mina hästar är att dom inte gillar när okänt folk ska ta på dem. Inga problem i stallet, den grå är tom över social och ska pilla på alla. Men i hagen så vill han inte bli fångad av andra än mig. Märkligt hur dom beter sig ibland.

Quinny07: Kul att det gick så bra och fina bilder! Han ser ut att hoppa kanon :)

Jfrelin: Hon är fin din pålla!

Lager: Jag läste nog lite snabbt och såg att han var NF det var därför jag antog att det var en ponny :) Fin iaf!

kl
Blev både en tur ut och lite på banan idag. Fokus på banan låg på framåtbjudning. Han blir gärna lite bekväm och lägger sig i ett tempo, men när dom där spirorna kom igång så blev det riktigt trevligt:D

Jovisst ponnyras e de iaf :)
Absolut ge inte upp med traven. Den kommer när man minst anar det.

Idag hade vi dressyrträning för Sofia möller. Barbacka :/
jodå de gick men var jobbigt för blev en drös med våra byten vi försöker befesta o många sparkar rakt i luften. Bara att hålla sig i :P Blev även samling i trav o galoppslutor så är nöjd. Men måste attans hitta en sadel.

Sen prince "tappade" mig har vi ridit ut bara. Reser sig på jävulskap ute. Försökte springa efter ett par hästar när dom skulle in i sitt stall. Har ridit därförbi massor o han har lunkat förbi. Nu skulle han in där och kasta o drog runt..så hoppningen lägger vi ner nu när han e i nån trotsperiod. Även tappat en sko och så har jag lagt ut en annons :( finns ingen tid.. Jobbar 7-19 3-4 dagar i veckan och en 1årig son..

Fick ont i magen när ja la ut annonsen..

Jisses vad fint han hoppar!!

*kl*

Igår klippte jag mitt lilla lurv. Förra året drogade jag lite lätt när jag klippte för att det inte skulle bli så "traumatiskt". Då tyckte hon att maskinen var rätt otäck-med all rätt, min gamla DeLaval låter som ett tröskverk:p. Men igår hade jag bara lite bomull i öronen och hon stod som ett ljus. Klippte benen också eftersom hon ändå var så snäll:). Så nu ser hon lite sportigare och snyggare ut än superlurvasponnynfrånvildmarken:angel:.

Åh, jag kommer nog att klippa både ben och ansikte på min i år. Förra året körde jag safe och tog bara kroppen eftersom han aldrig blivit klippt förut, men eftersom han stod och sov hela tiden så tror jag nog att jag kan ta resten också utan större protest. Han må vara 175 cm hög, men han ser också ut som superlurvasponnynfrånvildmarken annars :angel:

hjäälp!

det här m trotsålder, hur pass trotsiga kan de bli egentligen??

jag har haft min pålle igång nu i två veckor o det har gått superduper! både tömkört o ridit ute mest men även på banan. så igår ville han inte trava utan bara galoppera... och sparkar bakut i fattningen (hans egen fattning då) och om jag behåller galoppen så kommer det lite sparkar med jämna mellanrum. ute gick bra att trava efteråt.

men jag blir ju fundersam att det är nåt allvarligt?!!

eller kan det vara bara trots? hur pass jäkliga kan de bli? jag vill ju inte gå på honom för hårt o verkligen inte skapa några obehag...

Det är omöjligt att säga om det är något fel eller trots bara utifrån en text. Min personliga erfarenhet säger mig att det där är ganska normalt beteende hos en unghäst och om den kändes okej i övrigt så skulle jag låta det bero och ta det ur hästen. Den 5-åring som jag har nu har sparkat, bockat och lattjat i galoppen i perioder. Jag korrigerar det (med spö) när det är sparkar och markeringar mot mina hjälper (för det är aldrig acceptabelt) och låter det vara när det mest är små glädjeyttringar i galoppen som inte påverkar hans arbete.

På frågan hur trotsiga de kan bli så skulle jag svara; mycket värre än sådär.

Grattis på födelsedagen!

Håller förresten med om att det kan bli mycket värre. Är det protester mot skänkeln så ska det tas ur dem med en gång.
Vill du ha trav så ska det vara trav och vill du ha galopp så ska det vara galopp. Jag tollererar inte när min häst kickar så, då blir jag arg.

Igår gick vi på en 40 minuters powerwalk :love: och A skötte sig fint! Hoppade och skuttade lite men när vi gjorde halt fattade hon snabbt att det blev tråkiga konsekvenser och gick vidare utan problem efter en sisådär 20 halter! ;)
Blev även stannade av en bil som vevade ner rutan och sa att han var tvungen att stanna för att säga hur vacker hon var! :love: Sånt är alltid roligt, själv är man ju partisk! ;)

Idag kunde vi äntligen rida ut igen, äckelvädret som varit på besök länge nu byttes mot uppehåll några timmar! :bow:
Det blåste orkan och A var spänd som bara den, men hon lyssnade snällt och travade på bra! Sen att det blir lite kickar här och var gör inget, sålänge det är för att hon är pigg och inte för att hon går emot skänkeln så är det lungt tycker jag! :laugh:

Hon känns mycket mer tillfreds nu efter klippningen, vet inte om det kan ha något samband? :)

Vad roligt att läsa om allas fina utvecklingar! :)

Vi har inte lämnat några spår på ett tag men tänkte lämna en liten uppdatering. Eftersom vi ligger två år efter har vi lite att ta ikapp men nu har vi kommit så långt att jag små stunder kan jobba ihop honom nedsuttet i trav och till viss del i galopp :laugh: Han börjar även bli reglerbar i tempo!

Han har även växt (?!) en hel del i sommar så vi har mest varit ute i skogen och bara tränat på banan nån gång i veckan med lättare upplägg. Det märks att han börjar mogna i huvudet och hingstfasonerna börjar så smått att läggas ner. Mer eller mindre ;) Det är ju kul att visa upp sig för ston...

Idag ska han få prova på att hoppa lite med en av ridlärarna på klubben som är superduktig på unghästar. Spännande!

Längtar tills vi kommer dit ni alla är nu, med lite tävlingar och lite mer "riktig" ridning! :)

Ikväll ska jag iväg med First wish stoet Avalon och träna för Ricardo Reis. Jag är så nervös så jag vet inte vart jag ska ta vägen :confused: Buuh.

dsc_0285_5055d288e087c323c0438511.jpg

Då ligger vi ungefär samma i utbildningen. Men vi kommer ikapp så småningom....;)
I går hade jag en kompis ute och kollade och hjälpte mig med Elle. Hon gillade henne mkt och sa att de var en GP häst. :D Alltid kul att höra positiva kommentarer, även om GP med mig på ryggen känns väldigt avlägset. Min vän är domare så lite koll har hon också. :p
I dag lastade vi och åkte iväg och tränade för henne som ridit in henne och hjälpt mig genom åren. Elle kändes väldigt fin stundtals och vi gjorde mkt fattningar med blandade resultat. Väldigt skönt är att hon inte blir upprörd även om de blir lite fel. Känns som om de mestadels beror på "skit i sadeln".
I morgon blir de vila med en promenad ute. Ska träna lite lydnad från marken och hoppas att de kan underlätta lite vid uppsittning då hon oftast uppför sig som en buffel. Fick lite tips i dag om hur vi ska göra.

*kl*

Vilken katastrofträning jag just varit på. :cool: Var var min fina häst? Ungefär... Som vanligt tar tränaren det med ro och menar att det bara är en fas hon går igenom. "lita på mig" Hm, jag undrar jag. :devil: Nejdå, jag tror honom men känns ju lika skit för det.

Sista rundan genom avslutande ihopsatta övningen gick dock bra så får ta med mig det. På det igen.....

På söndag ska jag dressyrträna, för en riktig dressyrtränare. (har ju mest tränat markarbete med hopptänk). Ska bli hur kul som helst men gruvligt nervöst. :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Träning Sv: 07:ornas tråd del 11! *kl* Nu har jag inte skrivit på jättelänge, har varit för deprimerad ang Amazing! :( Precis när vi kommit...
57 58 59
Svar
1 176
· Visningar
90 315
Senast: IngelaH
·
J
Hästvård Läget är såhär: 1st ponny kat C som tidigare tävlat i både hoppning och dressyr. Sommaren -05 hade hon knäledsinflammation H.F och...
Svar
3
· Visningar
1 063
Senast: JForsberg
·
Y
Hästvård Hej! Jag åkte till klinik när min älskling visade hälta på hö fram, men eftersom hon är mycket rädd för att klippas vågade de inte...
Svar
7
· Visningar
1 226
Senast: Yannie
·
Hästvård love: Jag tror fortfarande inte att det är sant. Vi var inne i Torsdags med pållen på ATG på återbesök, han har haft hovledsinflammation...
Svar
4
· Visningar
790

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka