Sv: 07:orna!

Piruett har fått ta det lugnt i ett par veckor nu. Inget fel på henne men det har varit så svinigt kallt här att starthästarna har prioriterats.
Förhoppningsvis släpper värsta kylan snart så då är vi igång igen.
 
Sv: 07:orna!

Har inte kört Evelina på två veckor imorgon pga omständigheterna för mig.
Ska flytta dom vecka 10/11. Vet inte riktigt var bara. På de ena stället finns det inga träningsmöjligheter kanppt o det andra ligger på fel håll så att säga.
Usch, Evve har överskottsenergi o rusar i hagen. Har dratt ner lite grann på hennes krafftfoder.
 
Sv: 07:orna!

Äntligen ska jag få åka ner en sväng till banan nästa vecka. Fruktansvärt skoj att se hur det ska gå :laugh:
 
Sv: 07:orna!

KL

Jag är helt däckad i nån form av influensa/förskylning har varit de sen i tisdags. Börjar äntligen bli lite bättre men hostar som en gehu. Så pållan har fått vila i en vecka. Suck.. jag som äntligen hade kommit igång.. Men bättre nu än om ett par månader..
 
Sv: 07:orna!

Antingen det ena eller det andra verkar det som :p lite tråkigt men inte hela världen om de står ett tag. Är nog säkert nyttigt. Verkar som om min lilla tös får stå ett tag nu med då hon verkar ha det jobbigt med växtvärk. Väldigt slö och ligger en hel del. Men roligt att det verkar gå så bra för alla :laugh:
 
Sv: 07:orna!

Men bättre nu än om ett par månader..

Bra motto ;)
Tänk till våren med lagom varmt o skönt att köra häst :D o då får hästarna stå:(

Jag var itne så himla glad när jag körde ut med lucky idag o den lilla har inte vart i vagn på 2 månader:eek: men i manegen har hon gått så got som dagligen 20 minuter om dagen e bra för magen:rofl:
 
Sv: 07:orna!

Javisst.. snacka om att jag ser framemot våren.. fast sen kommer insekterna :crazy: Svettig häst och getingar..

Undrar om man inte föredrar vintern ändå.. :angel:
 
Sv: 07:orna!

Här är det toppen att träna häst just nu, fin isbana. men allt smällter väl bort helt plötsligt, så det gäller att passa på.
Vår 07:a joggar 6 kilometer ungefär varannan dag. Hon har varit m.k.t. brunstig, men sköter sig bra endå. Men är ett argt litet djur och slår i boxväggen när hon inte får som hon vill.

Idag har jag lagt ut asp grenar i hagen så hon ska ha något att sysselsätta sig med.
 
Sv: 07:orna!

usch å fy..

Är inte allergisk men har en sjukt stor fobi för allt som har mer än fyra ben och flyger.. eller allt som har mer än fyra ben överhuvudtaget..

Fungerar det där bremsenfrei? Har inte haft en tanke på att de finns insektsmedel som man kan ha på inför körning.. Jag har annars funderat övre att köpa ett sånt där elektriskt tennisraket, så man kan ha ihjäl dom.. för när dom en gång kommit så blir man inte av med dom.. Sen kan man ju ge pållen en stöt om den är lat också.. Så slipper man inhandla en dyr grisfösare ;)
 
Sv: 07:orna!

Körde Evve en liten sväng igår. Hon var snäll och hade god ork trots 2 veckors vila. Blir nog ingen ordentlig ordning förens ja vet var jag ska ha dom sen.
 
Sv: 07:orna!

Min lillsnutta går fortfarande 4 km en dag, 7 km nästa -vila-4 km- 7 km -vila-vila
men idag la vi in en fartlek på ca 50 meter och ska börja kräva lite högre tempo kortare bitar nu
 
Sv: 07:orna!

Fortfarande samma här, joggar mellan 5 o 7 km varannan dag. Väntar med ökning av dagar ett tag till. Möjligtvis att kanske köra lite längre vissa dagar? Hux flux kan det bli helt orkeslöst för lilla tjejen då hon har växtvärk så då får hon stå ett par dagar. Kan knappt bärga mig till ban introduktionen :laugh: ska bli spännande! :bump:
 
Sv: 07:orna!

Tråkigt :( Hoppas allt ordnar sig för dig. Har du en tvååring eller var det två? Själv har vi ingen transport, ska åka och kika på en imårron så hoppas att det går vägen! Sen vill min far även vänta med banan tills brodden är av...allt löser sig väl i sinom tid :)
 
Sv: 07:orna!

usch å fy..

Är inte allergisk men har en sjukt stor fobi för allt som har mer än fyra ben och flyger.. eller allt som har mer än fyra ben överhuvudtaget..

Samma här (fobin alltså)

Fungerar det där bremsenfrei? Har inte haft en tanke på att de finns insektsmedel som man kan ha på inför körning..

Jo då denna finns på ladygårds och fungerar helt underbart tycker TOM att det luktar gott;)

Jag har annars funderat övre att köpa ett sånt där elektriskt tennisraket, så man kan ha ihjäl dom.. för när dom en gång kommit så blir man inte av med dom.. Sen kan man ju ge pållen en stöt om den är lat också.. Så slipper man inhandla en dyr grisfösare ;)

:rofl::rofl::rofl::rofl:
 
Sv: 07:orna!

har bara en tvååring. suck. sitter här med smått hjärtklappning o vet inte vad jag ska göra.
Ska snart hem o sova (jobbat natt) o ringa min kompis om ja kan ha dom där. "Nära o bra" till allt utom träningsmöjligheter samt taggtråd i som staket. Går ju inte precis att gära nu. Känns som om våren är långt borta, i varje fall att tjälen ska gå ur marken.
 
Sv: 07:orna!

har bara en tvååring. suck. sitter här med smått hjärtklappning o vet inte vad jag ska göra.
Ska snart hem o sova (jobbat natt) o ringa min kompis om ja kan ha dom där. "Nära o bra" till allt utom träningsmöjligheter samt taggtråd i som staket. Går ju inte precis att gära nu. Känns som om våren är långt borta, i varje fall att tjälen ska gå ur marken.

Det har det gjort hos oss nu :( riktigt illa vi kan inte köra alls därav har ingen av oss resultat nu heller :( men jag ska sätta min 2åring i vagn snart igen :D :banana:
 
Sv: 07:orna!

Två års hingsten tränar 1 mil för dagen utan problem. Ska gå Premie ganska tidigt hade vi tänkt.. Ser mycket lovande ut. Hoppas bara att det håller i sig.
 
Sv: 07:orna!

Oj, det var inte dåligt :) Där ligger man i lä. Premietider nu ja. Spännande tider framöver. Hur är det nu? Är det tom 31 oktober eller?
Här är det stenhårt på vägarna igen :mad: så här går det väldigt sakta ett tag framöver.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej, Jag har stött på ett antal hästar på min ridskola som vid skötsel och borstning börjar ”vifta” med framhovarna och liksom ”dunkar”...
Svar
5
· Visningar
670
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
743
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
679
Senast: Ajda
·
Kropp & Själ Skriver här i hopp om lite vettiga tankar då jag får panik av att hålla det för mig själv. Jag har sedan tidigare problem med ländrygg...
2
Svar
29
· Visningar
1 807
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp