Sv: 07:orna!

kör henne i skritt i rockard i stället så får hon dra ist för att bara gå. En del går fort, jag har också en sån, men för honom är det normalt och han faller inte in i trav, gör dom det så är det stress
 
Sv: 07:orna!

Jag kör i rockard.. Lätt rockard dock.. Men den är mycket tyngre än en speedcar, vi var två i vagnen också :) Men jag har funderat ett tag på om man skulle byta till tunga rockarden.. men det känns inte som rätt tillfälle..
Bättre att ta mer styrka i höst.. möjligtvis varva med den senare när backen är bar..
 
Sv: 07:orna!

Lillcaksa: Ja du där gick de undan;)

Mirre blev mätt igen igår och det visade sig att han hade växt en hel del sen sist;) 149 cm i manken och 153 bak:D
Kan inte fatta att det bara skiljer 5 cm bak mellan han och sin far(Aldermarin), jag tycker fortfarande att Mirre är en liten plutt jämfört med honom...:)
 
Sv: 07:orna!

kl

<Min smutta knallar på så fint fortfarande, 7 kilometern blir enklare o enklare så om några veckor ska jag prova öka tempot lite bitvis
 
Sv: 07:orna!

Aha:) Din får slita mer än vår Godis, Godis joggar 4 kilometer, tillsammans med Piggybank.Nu är det ju fint underlag, och idag blir det ingen körning. Hon är körd 3 dagar i rad. Finns det något ljuvligare en nöjda unghästar:) Godis älskar att springa bredvid Piggan.
Tinafis, ska du sälja?
 
Sv: 07:orna!

kl

Huldiganen börjar bli piggare nu. Har kört varannan dag ca, med en extra vilodag då och då. Nu märker man att hon börjar bli mycket mer tittig och pigg. Förut kunde hon hoppa till för livsfarliga saker som stod och gömde sig bredvid banan i början när man körde henne, första och andra varvet. Nu kan hon hålla på även i slutet. Tänkte försöka kör henne som vanligt varannan dag, och sedan ta ut henne de dagar hon bara stått på kortare svängar (hon går mellan fem och sju km nu) när sambon är ledig. De dagar han jobbar fortsätter jag att köra som innan med "riktiga" vilodagar. Låter det helflummigt eller vettigt tycker ni? :)
 
Sv: 07:orna!

*kl*

Jag tolkar det som att Tinafinis söker träningssällskap...:idea:

Alltså inte att hon ska sälja.
 
Sv: 07:orna!

Tinafinis häst ligger ute på H***net under till salu, har oxå sett annonsen.
 
Sv: 07:orna!

Fast min går typ 4 km måndag, 7 km tisdag, ledig onsdag, 4 km torsdag, 7 km fredag , vila lörd o sön....typ
 
Sv: 07:orna!

ok:) Jag förstår. Blir ungefär som vår då, träningsdagarna varierar lite för oss beroende på våra andra jobb.
Vår lilla Godis va nätt satt i vagn 8 ggr då vi fick henne efter nyår nån gång. Hur stor är din? Godis känns liten med sina 152cm, men syns vara en grym travare...:love: Hon är m.k.t. välproptionerad (hm, stally stavar...)
 
Sv: 07:orna!

KL

Jag ska snart börja trava med min pålla.. Har skrittat i två veckor nu och det har gett underverk.. Hon har verkligen lugnat ner sig. Skrittar väl nästa vecka ut, sen tänkte jag börja trava smått..

Vad tycker ni om att börja med att trava ett par hundra meter och hela tiden starta på samma ställe?

Ser både för och emot..
 
Sv: 07:orna!

Vad tycker ni om att börja med att trava ett par hundra meter och hela tiden starta på samma ställe?

Ser både för och emot..

Beror på var du kör på bana är det helt fel på slinga/skogen är det perfekt;)
men det viktigaste om hon är hetsig är att du stannar på samma ställe varje gång.
 
Sv: 07:orna!

I skogen gäller det ;)

Jo men det låter vettigt.. Hon har inte lärt sig riktigt ordentligt att smackning betyder trav ännu. Skönt om man travar på samma ställe jämt så man slipper driva för mycket för att hon ska fatta.. Det här är en dam som är lätt i rumpan :D
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej, Jag har stött på ett antal hästar på min ridskola som vid skötsel och borstning börjar ”vifta” med framhovarna och liksom ”dunkar”...
Svar
5
· Visningar
670
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
743
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
679
Senast: Ajda
·
Kropp & Själ Skriver här i hopp om lite vettiga tankar då jag får panik av att hålla det för mig själv. Jag har sedan tidigare problem med ländrygg...
2
Svar
29
· Visningar
1 808
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Avlivning älskade katt
  • Hur hanterar ni åksjuk valp?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp