Sv: 07:orna!

JAg ska väl också försöka köra premien. Normalt ska det ju inte vara något problem men mycket kan hända på vägen.
 
Sv: 07:orna!

Vi hoppas kunna premieloppa, om inget går snett på vägen.
Fröken Godis hade ett dunder "krabbanfall" igår:bump: Efter att ha skött sig perfekt tokbocka hon. Tur det finns slagjord:bump:

Vi räknar med att göra premiär på banan i slutet av mars.
 
Sv: 07:orna!

Precis, kan hända en del på vägen, sjukdom eller skador. Får hoppas det går bra för alla :laugh: Med min lilla går det jättebra men då och då kan det bli riktiga hyss, bockande och bakut :grin: mest bus kan jag tro...
 
Sv: 07:orna!

Ja, det är mitt första mål med min tös. Tanken var tidigt, helst innan betet, men det kan jag nog glömma nu.
 
Sv: 07:orna!

I dag har vi då kört unghästseriens första avdelning. Kusken dök inte upp så det var bara att ratta runt pållen själv.
Hon skötte sig helt fantastiskt med tanke på att hon bara varit en enda gång på banan innan och idag var första gången hon fick volta överhuvudtaget.
En framförvarande häst galopperade och drog stopp i samma spår (proffskörd :mad:) så hon blev lite generad och tog en kort galopp innan första kurvan. Travade sedan runt på bra sätt och fick sina 10 deltagarepoäng. :)
 
Sv: 07:orna!

Idag slog Evelina reält. Det gick undan för vägen var helt perfekt. Det tyckte hon var skoj och sparkade jävlar i den i vagnen. Höll på att få över benen. Lappade till henne reält ett par gånger. Fan om hon gör så igen.
Tacka den som uppfann slagjord. Nobellpriset till han/hon!
Begriper inte vad som rör sig innanför hennes skallben ibland. Nu har hon ju varit snäll i en evighet o denna veckan o förra har hon ju gått regelbundet igen.
 
Sv: 07:orna!

Samma här, nästan så man blir chockad :grin: Går hur bra som helst och rätt som det är blir det heltokigt!? Man blir besviken och undrar vad man gjort fel? Men det är sånt som händer, (inte roligt när de slår sjuhelvetes bakut dock) de är ju unghästar och det kan ju inte gå strålande jämt. Går upp och ner från dag till dag. Nu har jag kört regelbundet ett bra tag men funderar på att låta henne ta det lugnt en vecka eller så, vila och busa i hagen :) blir nog sådana perioder framöver, så hon inte tröttnar. Ska era gå på bete i sommar? Kommer ni träna hela sommaren?
 
Sv: 07:orna!

Min får gå ute dygnet runt i beteshage i sommar. Kommer att träna på. Blir troligtvis lite lugnare i juni med träningen då vi extremt mycket på jobbet med långa dar. Min fick lite vila i nov/dec då hon blev sparkad i hagen så jag har inte planerat in någon extra vecka just nu.
 
Sv: 07:orna!

KL

Idag fick jag äntligen köra min Gnista. Jag har varit sjuk i nästan två veckor och sen trampade hon av sig en sko, så de har blivit en tre veckors uppehåll.

Jag var lite orolig för att hon skulle vara pigg. Vilket hon kanske var, men hon uppförde sig exemplariskt. Även fast sågverket som ligger en kilometer från skogen var i högform och dundrade och hade sig och de var maskiner ute i skogen och avverkade så brydde hon sig inte alls utan travade bara på som ingenting :)
Vart bara en bockningsserie, trodde absolut de skulle bli mer. Hon brukar bocka litegrann när hon tycker de är extra kul. Men sparkar aldrig. Än så länge iaf. :)

Och en sån härlig dag det varit. Runt nollgradigt och solsken. Perfekt underlag, plogad helt slät skogsväg.

Sånna här dagar finns de inget bättre än att hålla på med trav! :love:
 
Sv: 07:orna!

Herregud vilken snäll häst du måste ha med sågverk och skogs maskiner ute:eek::eek:
Min Lucky blir tokig om han ser en skogs maskin ;)
 
Sv: 07:orna!

Jag menar det!

Jag ångrar inte en sekund att jag bytte till kallblod. Jag trodde inte att man kunde vara så här avslappnad och ha så kul när man kör häst :)
 
Sv: 07:orna!

Vad har du för häst? Tål inte lite sågverk:angel:. Min lilla är orädd för allt. Flismaskinen har varit här i skogarna och flisat och väsnats. Samt massa lastbilar som kör bort det. Häromdagen stod dom ivägen när jag kom men den lilla stod lugnt och spanade in dom tills dom gav oss plats och spatserade sedan coolt förbi. Matte var mer nervörs än Mini.

Har varit endel på banan med Mini nu och det går frammåt. Har börjat köra lite fart och nu i helgen gick hon 1,45 1000m på lätt och bra sätt. Kör inte fort mer än den sträckan. Tycker ni det är för fort redan? Hur långt har ni kommit med era?
 
Sv: 07:orna!

Vad har du för häst? Tål inte lite sågverk:angel:. Min lilla är orädd för allt. Flismaskinen har varit här i skogarna och flisat och väsnats. Samt massa lastbilar som kör bort det. Häromdagen stod dom ivägen när jag kom men den lilla stod lugnt och spanade in dom tills dom gav oss plats och spatserade sedan coolt förbi. Matte var mer nervörs än Mini.

Har varit endel på banan med Mini nu och det går frammåt. Har börjat köra lite fart och nu i helgen gick hon 1,45 1000m på lätt och bra sätt. Kör inte fort mer än den sträckan. Tycker ni det är för fort redan? Hur långt har ni kommit med era?

Ja min lilla e lika dan men lucky starthäst 4 år gillar inte stora saker med massa hjul på bilar lastbilar inga problem men skogs maskiner fram för allt de med kran på gör att han blir 2 storlekar större;)
 
Sv: 07:orna!

Det var en liten fegis;). Min starthäst grodan valack fyra år älskar:love: alla maskiner. Bäst är traktorer och traktorgrävare. Kan inte gå förbi utan att kolla nära och noga och helt smaka på däcken:p. Trodde alla valacker var sånna:angel:.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej, Jag har stött på ett antal hästar på min ridskola som vid skötsel och borstning börjar ”vifta” med framhovarna och liksom ”dunkar”...
Svar
5
· Visningar
670
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
743
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
678
Senast: Ajda
·
Kropp & Själ Skriver här i hopp om lite vettiga tankar då jag får panik av att hålla det för mig själv. Jag har sedan tidigare problem med ländrygg...
2
Svar
29
· Visningar
1 807
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp