Sv: 07:orna!

Jag kör alltid själv med på grusvägar. Hårt och jävligt men det får gå. Möter allt från bilar och ungar till traktorer och stora lastbilar. (Ungarna är faktiskt farligast hahaha)Inga problem tillsför ett tag sen då hon såg "spöken" slänger sig bakåt nerför ett otroligt brant dike. Som tur va så klarade vi oss båda. Men i sådana fall är man glad o man är två.Kan gå bra hur länge som helst men rätt som det är kan de bli rädda eller få ett spel. Ibland kör jag själv nu men ibland är vi två (bra för tyngden också)
 
Sv: 07:orna!

Jag tycker att jag ibland har varit lite"feg" eller överdrivet uppmärksam och ta det säkra före det osäkra.........

Min granne har också en -07 och hade kört in sin mycket senare än vad våran var och rätt vad det var så kom han själv:eek: men snälla nån är det jag som är feg eller vad är det frågan om.

Gången efter det satt detta i bakhuvudet på något vis och jag körde på ett bestämdare vis, tydlig i vad och hur/vad jag ville och då gick det mycket bra. Det riktigt kändes bra:laugh:

Är det någon mer som sett andra "in action" och efter det liksom ändrat stil. Obervera att jag nu INTE menar våld på något vis. Inga slag eller ryckningar i tömmar utan bara ett ökat självförtroende. Hoppas nån fatta vad jag menade med min roman:confused:
 
Sv: 07:orna!

Jag ska vara snäll med Stally och informera om vad jag har för 2-åring. Haka gärna på resten också.

25398754.jpg


Sto född på midsommardagen-07 e Rotation - Mill Kricky 1.14,8a e Smasher
Vet inte vad hon väger men är i normalt hull och 148 cm, jämnhög på manke och kors än så länge.
En liten dam med temperament men med kanonpsyke. Otroligt snäll och lätthanterlig, visar mest otålighet (stampar o gräver) när hon inte får som hon vill i boxen eller på stallgången... Mycket lätt att köra in och har hittills varit fantastisk fin att köra, joggar nu en mil varannan dag.
 
Sv: 07:orna!

Livsgnista
2007-06-24 e. Glöding ue. Järvsöfaks

index.php


index.php


index.php


Vid senaste mätningen (i mitten av december) var hon 148 i mankehöjd och 152 i korshöjd. Men som ni ser på sista bilden ser hon ut att vara jämnar nu.

Just nu vilar hon eftersom jag måste kolla munnen på henne. Misstänker vassa tänder eller vargtänder.

Hon har annars blivit körd sen i september. Inkörd av profftränare på banan. Kör regelbundet hemma sen november.

Hon är en väldigt speciell häst, har på sista tiden visat upp en riktig bitchighet. Mest beroende på det ofrivilliga vilan skulle jag tro..
 
Sv: 07:orna!

dsc02396_25709055.jpg

Evelina W.F.. 4:e juni e: Fast Photo u: Emilia Nips.
ca 150 i manke o 156 bak. Vikt har jag inte en aning om.
Dam med humör, vill gärna bestämma, men ICKE!
Fick griffelbenet avssparkat mitt i inkörningen på våren, men han få det fixat så hon blev inkörd under försommaren. Körd regelbundet sen i aug.
Joggar ca 7 km 3-4 dagar i veckan.
 
Här kommer mina 2 damer

usr_show_id152859_page0_order1.html


Himmel & pannkaka det var inte lätt för en ovan att lägga in en bild. Här kommer en länk i stället.

Faksiga Tind är 140 i manken mättes för några dagar sedan. E: Järvsöfaks U: Tindra tannbro. Har humör, klok och är vädigt stabil och tuff dvs Inte rädd för saker. Går bra att köra. Körs ca 3 dgr/vecka.

Villvinna E Vinning kos U: Nivea. I sept var hon 146cm i manken :eek: det verkar bli en stor häst! Är på inkörning nu. Snäll, klok häst. Är en "tänkare" som måste få tid på sig. Inte lika tuff som Faksa. Gillar massa pyssel och att man håller på med henne. Snygg och lättflytande trav i hagen vet inte om jag i princip sett några galoppsträckor, travar för det mesta. Det dröjer inte länge innan hon kommer hem nu:laugh:
 
Sv: 07:orna!

Nehe det gick inte heller.:crazy: Ja för de som är intresserade gå in på PIXBOX och sök på namnet kallblod
 
Sv: 07:orna!

Försökte få fram bild men förstår ej hur man gör? Inkompetent, hahaha. Har ett kort sen i somras på min sida.

Epona Wink,född 18 maj, e:Cooltrain, u:Diana Wink. Supergo tjej som varit hur snäll och lättlärd som helst. Inga problem med något. Men nu märker jag att hon börjar ta efter sin mors sura temprament, uschiamej, lägger öronen och så. Inte roligt alls att få en likadan. Men men så snäll ändå. Gick på sommarbete på Brättefors Stuteri, helt suveränt! Kör mellan 5-8 km varannan dag. Jogg och skritt eller lite tyngre i skogen.
 
Sv: 07:orna!

http://www.pixbox.se/usr_show_id152859_page0_order1.html
Tips. Gör så här. Gå in på din pixbox, högerklicka på den bilden du vill ha. Ta sean länken där ifrån. Ta bort det sista i länken ( nollan o frågetecknet).
Gå sedan in här och skriv. Välj den lilla ikonen med berg och en måne(???). DÄr skriver du sen in den länken så ser vi din bild :-)
 
Sv: 07:orna!

Idag flög fanen i Piruett. :devil: Hon som normalt inte är rädd för något var rädd för precis allt efter jag kört 4 km. Det kan ha berott på att hästkompisen som hon sprang i lag med var lite hispig... men i alla fall, när jag ledsnat på dumheterna och sa till henne så tog hon tag i grejerna och drog iväg med en 1.40-repa med svansen i vädret. Hon har aldrig tillåtits trava fortare än jogg innan så det kändes ju bra att hon kan trava lite snabbare än så iaf...:rofl:
 
Sv: 07:orna!

Hur är det med era kusar? Min är som natt och dag, ena dagen är hon jättepigg och bara pinnar på medans andra dagar går det knappt att få henne att trava? Kanske beror på åldern? Växtvärk? För lite kraftfoder? Det kanske kommer med tiden? Vad tror ni?
 
Sv: 07:orna!

Två stycken 2 åringar finns det i stallet där jag har min praktik hos proffstränare, slänger in lite kort om dom och en bild på den ena av dom, har ingen på den andra.

1 e. Civil Action (US) ue. Crown Sweep (US), hingst född i början av maj
Han gick bra att köra in, har skött sig bra och inte haft några hyss för sig, han är riktigt trevlig att köra. Alltid varit stor, är ca 160 cm hög. Hm, är inte riktigt säker på sträckan vi kör med dom, men kan det vara ca 7 km? Lämnar det osagt. Han har haft det väldigt lätt för sig med traven och det mesta faktiskt.
DSC02033.jpg


2 e. Alf Palema (US) ue. Quick Pay (US), hingst född i mitten av juni
Han är ungefär lika stor som sin kompis, den andre har dock varit något större hela tiden. Han är snäll, men tveksam av sig, alltid varit det. Gick rätt bra vid inkörningen, den andra hingsten har haft det mkt lätt för sig med traven och allt, medans denna har haft det lite jobbigt med att få traven att stämma och hänga med, han har tyvärr varit lite "bråkig" nu några gånger och varit ut i djupsnön bl.a men han sköter sig rätt bra nu.
 
Insatser

kl
Bilder på mina kommer senare... Vi ska hämta dem idag så det blir en spännande helg framför oss...

Nu börjar det ju trilla in erbjudande om anmälningar till insatslopp... Anmäler ni till något och i så fall vilka lopp?

Vi kommer att anmäla den lilla till uppfödningslöpning, kriteriet i alla fall (även om man inte räcker ända fram finns det ju andra, otroligt fina lopp att köra i den serien). De andra i alla fall till stochapionatet. Och så är de ju anmälda till breeders. Vi funderade på E3 men det är väldigt lång väg att åka om man ska kvala in sin treåring...

Ni då?
 
Sv: Insatser

Har faktiskt inte funderat så mycket på det, men det blir nog inte något än så länge? Tänker nog att det är alldeles för hög konkurrans. Men tycker det är riktigt skoj att få hem travpapprena *smile*
 
Sv: 07:orna!

61362_1230477202.jpg


Kolarbo Marin
Född 12 juli 2007
E. Aldermarin U. Moria ue. Atom Vinter
Mäter för tillfället 145cm i manken och 150cm bak.
Han är en mycket trevlig liten kallis med glimten i ögat ;) Han har ett mycket fint steg, mycket likt sin fars, svävande :D Och han ser mycket fint ut för dagen förutom att han ser ut som en hoppbacke, men ser ändå fin ut i träning och pulsen är super bra!
Hoppas på en framgångsrik karriär;)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Insatser

Nu börjar det ju trilla in erbjudande om anmälningar till insatslopp... Anmäler ni till något och i så fall vilka lopp?

Så fort jag anmält nån av de tidigare unghästarna så har det gått troll i allt och dem har knappt ens kommmit till start, så nej, jag tror jag hoppar över det.
Jag har nog blivit lite skrockfull men bättre med en som kan starta öht än en som man betalt dyra insatser för som får stå hemma i stallet.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej, Jag har stött på ett antal hästar på min ridskola som vid skötsel och borstning börjar ”vifta” med framhovarna och liksom ”dunkar”...
Svar
5
· Visningar
670
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
743
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
679
Senast: Ajda
·
Kropp & Själ Skriver här i hopp om lite vettiga tankar då jag får panik av att hålla det för mig själv. Jag har sedan tidigare problem med ländrygg...
2
Svar
29
· Visningar
1 809
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avlivning älskade katt
  • Valp 2024
  • Hur hanterar ni åksjuk valp?

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Vi med egen gård/stall
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp