Sv: 07:orna!

Mina hade boxvila båda två så här års och vi hann gott och väl. Den ena var körd 10 ggr och den andra säkert 25.

Så ta det lugnt, och om hästen blir klar tidigare... Vänta INTE...
 
Sv: 07:orna!

Mina ska flytta in till travbanan i morgon och vara där nån månad för att komma i vagn och bli tillkörda lite.
 
Sv: 07:orna!

KL

Åhh jag vet inte vad jag ska göra.. Har haft Gnista hemma i flera veckor och har bara hunnit tömköra henne ett par ggr och kört henne med vagn en gång.. sen kom snön.. vet inte om jag ska slå på skor eller inte.. snön borde väl försvinna snart? Lovar att så fort jag slår på skor med brodd så blir det mjukt i backen igen och så blir det inte snö förens till jul..

Hur gör ni?
 
Sv: 07:orna!

Vår har fått brodd på, så vi kan fortsätta köra:)
Har på känn att den här snön kommer ligga kvar eller att det kommer komma mer....:confused:
 
Sv: 07:orna!

På smhi står det att de ska bli plusgrader på söndag med snöblandatregn.. sen står de ingen mer.. åhh.. jag lovar att vad jag än väljer så blir de fel..
 
Sv: 07:orna!

Jag säger SKO....

Annars kommer du liksom aldrig att komma igång.

Om du däremot har fäste så har du ingen orsak att inte fortsätta.

Det är om några ÅR du ska ha det här problemet när du ska ut och tävla... ;)

(Jag hade det i fredags ska du veta, som tur är finns ju Buke med en travmänniska i varje hörn av Sverige :D)
 
Sv: 07:orna!

ja det är väl så.. Tänk va enkelt de kunde vara om dom kunde bestämma vilken dag snön kom och sen låg den kvar till ett visst bestämt datum. :idea:
 
Sv: 07:orna!

Sätt på skor !

Nog för att dom kan halka med skor, men vi var tvugna att slakta en märr igår :cry::cry: som halkade för nästan 2 år sen o spjälkade sig i fram.Hon var oskodd. Har åtgärdat bröstryggen utan att bli riktigt ok. Vet på slakteriet trodde det kunde vara halskotpelaren.
Så här är även den omöjlige att sko vinterskodd.
 
Sv: 07:orna!

kom på att på evelinas skor fanns de inga broddhål..
men nu e snön borta igen. Hoppas de kan vänta till nästa gång.
 
Sv: 07:orna!

Nu jädrans är jag nöjd :)

Slog på vanliga travskor med brodd på henne fram, men hittade inga 00 så de blev 0or.. så de blev lite stora.. Tömkörde henne en vända eftersom hon stått så länge. Det var klokt eftersom hon stutsa fram efter att bara stått i vinterhage utan motion i nästan två veckor.

Anyway.. hon hade såklart trampat av sig ena skon när vi kom hem. Omöjligt för mig att se då det var 20cm snö överallt på vägarna.. puh..

Så vi åkte till lantmanna för att jag sett att det haft utförsäljning av travskor. Tänkte vi kanske kunde fynda guldskor eller fläppskor (stavning?).
Det slutade med att vi åkte hem med hela deras lager av travskor som vi fick för 300 spänn!!

Nu va de ju lite udda par och så men ändå.
Det var kanske 20 aluminiumskor, 15 guldskor, ett par st pg-skor och massor av vanliga travskor.
och så klart nya fina 00:or åt Gnista (fanns tyvärr inga guldskor som passade henne, dock 4a st 0:or som hon kan få ha sen när hon växt lite)

Som sagt, jag är mycket nöjd :banana:
 
Sv: 07:orna!

jag brukar ha gulskor på unghästarna, när man kommer ner lite i farter så kanske dom inte är bäst att ha, men nu på ungdomarna duger dom utmärkt

jag kommer att sätta flap fram o guldskor bak på mina
 
Sv: 07:orna!

ok, då skaffar man en tillhörande liten tåskor då?
Aldrig använt sådana, men jag har sett dom tror jag.
 
Sv: 07:orna!

KL

Idag slog vi på skor runt om.. och gissa vad de gör nu??

regnar...

Vad va det jag sa?
 
Sv: 07:orna!

huva.. inge kul med överskottsenergi.. särskilt när de går i vinterhagar..
 
Sv: 07:orna!

mina har alla fall plats att springa av sig i hagen. dom gillar att göra det, speciellt vid ösregn och när det är riktigt halt.... suck.
Nej, men jag tror nog att det går bra. Hon lär bara vara tjockare o surare när jag spänner jorden skulle ja gissa....
Hon är verkligen smällfet. Har uträknad foderstat, fast hö får hon nog i sig mer än beräknat. Vill inte ha dom i skillda hagar.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej, Jag har stött på ett antal hästar på min ridskola som vid skötsel och borstning börjar ”vifta” med framhovarna och liksom ”dunkar”...
Svar
5
· Visningar
671
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
743
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
679
Senast: Ajda
·
Kropp & Själ Skriver här i hopp om lite vettiga tankar då jag får panik av att hålla det för mig själv. Jag har sedan tidigare problem med ländrygg...
2
Svar
29
· Visningar
1 809
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • E-coli hund
  • Valp 2025
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp