Humelibumlan

Trådstartare
Hur går det för er med åringarna?
Hur långt har ni kommit?

Våran Diesel Doris (Malabar Circle Ås-Lisa Crown) har vi lämnat på inkörning för vi har fått tillökning i familjen och tiden räcker inte riktigt till, men tränaren Lasse är väldigt nöjd med henne :D

Lite bilder från i lördags, när hon kördes själv för första gången och det var ju såklart inga som helst problem, trost vatten pölar och en bunt människor med paraplyer och andra farligheter *stolt*

{21e8166f-22e9-4981-a7a8-0ff06281dda8}.jpg

{ba6dc9fd-bd1e-4841-bfb1-4f97424ab929}.jpg

{715d2076-dd0d-42d1-b4e5-9b96343ffaf7}.jpg

{0b14e1bc-d7c1-4414-a915-0bbf10ac52dd}.jpg

Sv: 04-orna..

Vad fin hon är, äntligen fick man se lite nya kort på underverket... :D

Vår grabb kastrerades i våras (jag vet att det var tidigt men vad sjutton gör man när man inte vill tillverka hingsthage och låta pojkvaskern gå ensam?), kördes in så pass att han behärskar växlingar mellan skritt och trav och jogga en liten bit. Han visade sig vara lättlärd och cool och inte ett dugg beroende av hjälphäst och vi mötte allt från skenade får till lastbilar med konstiga saker på flaket. :D

Sen blev det tvärstopp (som med alla mina hästar :cry: ). Epifysit i karpallederna och röntgen visade osteochondros så just nu sover han så sött ute på kliniken!!! Jag tar hellre bort än att de sitter kvar och orsakar problem...

/// ghost

"Min" åring är tömmkörd och går nu framför vagn i skritt o trav. (Inkörningen blev lite försenad då han blev sparkad i hagen.) Oftast går han med en annan häst framför/brevid. Travade 3 km i förrigår! Jättesnäll, småhoppar/stegrar/sparkar väldigt lite, mindre än vi trodde :p

ghost skrev:
Vad fin hon är, äntligen fick man se lite nya kort på underverket... :D

Vår grabb kastrerades i våras (jag vet att det var tidigt men vad sjutton gör man när man inte vill tillverka hingsthage och låta pojkvaskern gå ensam?), kördes in så pass att han behärskar växlingar mellan skritt och trav och jogga en liten bit. Han visade sig vara lättlärd och cool och inte ett dugg beroende av hjälphäst och vi mötte allt från skenade får till lastbilar med konstiga saker på flaket. :D

Sen blev det tvärstopp (som med alla mina hästar :cry: ). Epifysit i karpallederna och röntgen visade osteochondros så just nu sover han så sött ute på kliniken!!! Jag tar hellre bort än att de sitter kvar och orsakar problem...

/// ghost
vi hittade oxå ocd vid fri röntgen, men bara 1 liten flisa, så vet. tyckte det var bättre låta den vara än ta bort den... men vi har "ögonen"på den såklart..

Har två i vagn och tre till på godväg.... Det har varit varierande humör på dem alla (märrar :angel: :angel: ) lite envisa och någon har varit rent ilsken... :mad:

*lånar knapp*
tänkte höra hur hög din häst är, malabar circle ås avkomman alltså?? jag har en märr efter han å hon e så himla LITEN, men vilken travare... alltså de e sjukt hon e bara 143 hög! :eek: hennes morsa e 166... fast malabar e ju liten han med, emn hon känns aldeles för lietn!

Mr Steven skrev:
Humelibumlan.....riktigt fin :love:
Klart hon är ;) Tackar.. :love:
Du såg aldrig Lisa väl?? Doris är iallafall en kopia av sin mor... något bättre psyke vid ung ålder om man får tro din chef och andra som kände henne på den tiden :angel:

lucillehornline skrev:
*lånar knapp*
tänkte höra hur hög din häst är, malabar circle ås avkomman alltså?? jag har en märr efter han å hon e så himla LITEN, men vilken travare... alltså de e sjukt hon e bara 143 hög! :eek: hennes morsa e 166... fast malabar e ju liten han med, emn hon känns aldeles för lietn!
Hon är stor.. kan väl ligga runt 155cm? Född i juni så hon blir väldigt stor. Mamman som hon har präglats väldigt på är 168cm, men jag hoppas Doris blir något mindre. :cool:
Har faktiskt bara sett henne i full trav 1 gång och då drog hon om min starthäst som då galopperade :eek: :love: Tränaren tycker iallafall att hon har bra gång och fint driv i steget, hon verkar ha lätt för sig, så vi får hoppas han har rätt :d

Hur är psyket på din MCÅ åring?
Bilder??

Storleken har ingen betydelse vet du väl ;) Min starthäst (e:Tap In) är 148cm och kan verkligen springa och hävda sig mot de "stora bruna", det är mest hennes humör som är emot henne, men även för henne när hon är på bra humör ;)

Humelibumlan skrev:
Klart hon är ;) Tackar.. :love:
Du såg aldrig Lisa väl?? Doris är iallafall en kopia av sin mor... något bättre psyke vid ung ålder om man får tro din chef och andra som kände henne på den tiden :angel:
Har ju aldrig sett henne live men kort har jag ju sett.....

Duktig pålla :bow: (men så är hon ju i goda händer också :) )

Hoppas allt är bra med den nya tvåbenta familjemedlemmen.
Snart får Stallys son (ponnystjärnkusken) konkurrens på banorna.....eller hur ? :D :angel:

Humelibumlan skrev:
:D "Den där galna märr´n" som din chef kallar henne ;)
Lite Steve stuk över både Lisa o Doris :love:
om du går in påwww.ungdomstrav.nu och sedan på gymnasie cupen "ställningen just nu" så ska du se en riktig stjärna :love: vi jag å chefen va inne å kolla på dina djur idag han tyckte också hon va fin....OJ kommer bli stor sa han.

lsz skrev:
Duktig pålla :bow: (men så är hon ju i goda händer också :) )

Hoppas allt är bra med den nya tvåbenta familjemedlemmen.
Snart får Stallys son (ponnystjärnkusken) konkurrens på banorna.....eller hur ? :D :angel:
Ja, man vet ju att hon har det bra... :bow: Är alldeles fr salig i min tro för att jag skulle lämna in en häst hos någon annan :o
Sen har man ju "luxen" att de inte fått in någon mer åring... Vilket är tråkigt för tränaren, men tur för mig och Doris. :angel:
Doris stå på banan nu, så om och när du är där får du ta dig en titt på henne ;)

LillKusken ligger i stolen o hickar :angel:
Har redan drömt om framtida segrar med shettis och iklädd "Gudfars" Dress i mini format... :love:
Supersvanen se upp, Wille personen är på G ;)

Humelibumlan skrev:
Hon är stor.. kan väl ligga runt 155cm? Född i juni så hon blir väldigt stor. Mamman som hon har präglats väldigt på är 168cm, men jag hoppas Doris blir något mindre. :cool:
Har faktiskt bara sett henne i full trav 1 gång och då drog hon om min starthäst som då galopperade :eek: :love: Tränaren tycker iallafall att hon har bra gång och fint driv i steget, hon verkar ha lätt för sig, så vi får hoppas han har rätt :d

Hur är psyket på din MCÅ åring?
Bilder??

Storleken har ingen betydelse vet du väl ;) Min starthäst (e:Tap In) är 148cm och kan verkligen springa och hävda sig mot de "stora bruna", det är mest hennes humör som är emot henne, men även för henne när hon är på bra humör ;)

nä storleken spelar mindre roll men de hade inte skadat om hon blev 155 iallagall...
hon har kanonpsyke! helt otroligt, jag kan göra vad jag vill med henne, hon bara följer med å ser jätteglad ut. har inte gjort ett fel än. men snacka om temperament!! de ha hon ärvt av sin morsa! :love:

Nämen!!! :love: :love: :love: Gud så rart!!Hur kan jag missat en SUPERWILLE,för det är väl så underverket heter??

Är det sant att tiden går sååå snabbt?

Doris i vagn och lillen i startblocken!!Kan man se bilder någon stans?

Jag och Supersvanen och resten av familjen,önskar all lycka åt dig,och din härliga familj!!! :bow:

stally skrev:
Nämen!!! :love: :love: :love: Gud så rart!!Hur kan jag missat en SUPERWILLE,för det är väl så underverket heter??

Är det sant att tiden går sååå snabbt?

Doris i vagn och lillen i startblocken!!Kan man se bilder någon stans?

Jag och Supersvanen och resten av familjen,önskar all lycka åt dig,och din härliga familj!!! :bow:
Klart han heter SuperDuperWille. Underverket kan beskådas på Länk :love:

Doris har faktiskt debuterat på banan i dag :eek: och skötte sig så där exemplariskt som en klass häst ska göra :o :love:

Humlan *ödmjuk som fasen*

Liknande trådar

Trav Dax för upprop! ;) Vilka har blivande stärnor födda 2004? Stam? Hur långt har ni kommit? Vad gör ni med dem? Börjat med...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
5 609
Senast: styggasyster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka