clubman

Trådstartare
hur långt har ni kommit med era 02:or och vilken stam har dem??:p har de haft skador hur högt ska ni tävla i sommar??? frågor som jag är nyfiken på då jag själv har en femåring som haft lite problem...:( som nu peppar peppar förhoppningsvis ska ut och tävla i sommar!!:) osäker på vilken höjd som är bra bara...80-90 kanske??:confused:

Sv: -02:or

Här har du en till med en liten häst som har en förmåga att slå sig titt som tätt. Har precis kommit igång efter en skada i hagen som tagit 5 månader. Har tänkt att komma ut lite på tränings tävlingar och så småningom lite lokala. =)

Min kompis har en femåring fast hon har haft föl så hon går som fyraåring och hon tävlar 1m - 110.
den är väldigt stor så ibland så blir hon lite klumpig, men hon är jätteduktig för att vara så ung! :)

Min 02:a gick sina rundor 1 m felfritt förra året och tränade 1,10 i vintras. Är nu såld till Tyskland och har tävlat 1,10 m placering där nere. Han är e Landor S - Dammen - Racot.

En helt grön unghäst ska inte börja tävla på höga hinder. Hoppar du 90 hemma och på träning kanske det räcker att åka på träningstävling/clear round och hoppa 70 i början osv. Ser du att det funkar (får se det som miljöträning i början) så kan du hoppa högre så småningom. Det är ju inte höjden som är det viktiga, utan att den tycker det är kul och för förtroende för dig och den ovana situationen!

Senast ändrad:

jag har en 5 åring e. Jumpy de Fontaines -Naturel. jag har hunnit starna en 120 i år. och ska försöka kvala till falsterbo. fick kvalpapret idag :d. ska rida tre 120 nu i helgen. skulle vara skönt om allt blev klart då. pust. just min har vart jätte trälig, jag köpte honom i november förra året och bara någon vecka innan vi köpte honom blev han kasterad. så han äe jätte hingstig fortfaranda. så koncentrationen kan brista lite :angel: . han är dock lite valpig ibland och tappa focus på hinder. men han tar sig över ändå :D
men han har inte vart skadad eller någon och jag hoppas att han håller sig hel och frisk.

hur långt har ni kommit med era 02:or och vilken stam har dem??:p har de haft skador hur högt ska ni tävla i sommar??? frågor som jag är nyfiken på då jag själv har en femåring som haft lite problem...:( som nu peppar peppar förhoppningsvis ska ut och tävla i sommar!!:) osäker på vilken höjd som är bra bara...80-90 kanske??:confused:

Min tränares som ja gahr ridit in har fått olika småskador under hösten/vintren men är nu igång igen :) ska starta LD avd. b i somm<r

min lilla pålle har kommit ganska långt.. tycker jag iaf eftersom han var näst intill värdelös på allting när vi köpte honom för ett halvår sedan:p
Nu hoppar jag hinder på 1 meter med honom och han har oxå blivit väldigt duktig i dressyren:)

har tänkt tävla 90 cm eller 1 meter nu i sommar:d

han är import från holland därför okänd härstamning tyvärr

han är en valack, fux och 162 cm i mkh :)

Jag har en femåring som vi köpte i jan. -07. Han är/ska bli framförallt fälttävlanshäst är det tänkt (ja, jag är medveten om att jag är på fel forum då ;) ) och största målet för i år är breeders i FT men även breeders i hoppning.

Det är en tysk häst som är 50% fullblod. Har innan han kom till mig endast gått två ft och gick nu i helgen sin första hopptävling på 1m och 1,10m.

Målet inom hoppningen är såklart att han ska gå 120, antingen med mig eller min tränare, för att försöka kvala till finalen. Men fälttävlansbiten kommer först och vi får se hur det går för oss. Man får ta en sak i taget.

Har en 02a e:Climax-Bentley..
går 1.10 nu men startar 1.20 i mitten av maj. Skall kvalas till falsterbo

min lilla pålle har kommit ganska långt.. tycker jag iaf eftersom han var näst intill värdelös på allting när vi köpte honom för ett halvår sedan:p
Nu hoppar jag hinder på 1 meter med honom och han har oxå blivit väldigt duktig i dressyren:)

har tänkt tävla 90 cm eller 1 meter nu i sommar:d

han är import från holland därför okänd härstamning tyvärr

han är en valack, fux och 162 cm i mkh :)

glömde skriva att han är ett halvblod men jag tror han har fullblod i sig oxå :rofl:

Har en 02-a som precis har varit ute på första tävlingen sedan i september förra året. Jag köpte honom förra våren imp. Tyskland och hann med att starta 3 st 90 med bra resultat. Sedan blev jag skadad och han fick gå på vintervila så vi har varit lite sega att komma igång igen. Men nu skall vi gå några 90, 1m och debutera 1,10 i mitten av maj. Blir inget kval till falsterbo, det är vi inte färdiga för. Jag skall behålla honom så jag känner inget behov att skynda på utan tar det lungt med honom. Första tävlingen nu i helgen var som första för honom som 4:a åring igen, stirrade på allt annat och var inte med alls i första klassen. Sedan trillade poletten ner och han gick super i andra. Målet för i år är att bli stadiga på 1,10 och eventuellt starta någon 1,20 till hösten om det känns ok. Sedan brukar alltid min höstsäsong försvinna pga skador på mig eller hästarna, så har det varit de senaste 4 åren...:devil:

Min -02 är efter Cardento - Cortez hon var skadad under sommaren/hösten förra året men är nu helt igång och går 110 men ska starta 120 vid nästa tävling. Hon har gått nolla i alla starter och målet är falsterbo

9196227.jpg

Senast ändrad:

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Först så jag vet att iallafall domflesta här inte är läkare och jag har själv klart kontakt med vård osv så ingen be höver oroa sig för...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 511
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 120
Senast: zarmino
·
Kropp & Själ Jag har en crosstrainer hemma i dagsläget, en som jag köpte billigt begagnad och som troligtvis var billig redan när den var ny. Den har...
Svar
19
· Visningar
812
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 786
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar