Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Hästvård fölet föddes med en grå hinna över ena ögat, vi kontaktade vet, salva och ögonbad dagligen. Nu har det gått 2 veckor, vet har sagt att...
Svar
18
· Visningar
3 926
Senast: pimy
·
Hästvård Fick hem min sällskapshäst, ett 21-årigt sto måndag för 2 v sen. På torsdag var vi ute och red. Hästen var pigg och alert. Vi tog det...
Svar
3
· Visningar
1 054
Senast: Lindon
·
Hästvård Just nu är ju vädret rejält trist. 10 grader, blåst och regn... På nätterna kanske neråt 7 grader. När är det för kallt för hästarna...
Svar
9
· Visningar
894
Hästvård Mitt sto har precis kommit hem från Skara där hon stod i två veckor för ögoninfektion/sår på hornhinnan.(dom hittade efter 9 dygn ett...
Svar
9
· Visningar
1 297
Senast: Skogstroll
·
Hästvård har en hbl vallack som börja bli väldigt tjock om magen just nu! Och då har vi inte hunnit släppt dom på de riktiga betet än... 2
Svar
21
· Visningar
2 237
Senast: L_G
·
M
Hästvård Hej. Min häst har nyligen fått nått som ser ut som blåsor på mulen. Tänkte att detta kan bli pga solen.. men de har inte varit så mkt...
Svar
4
· Visningar
2 006
Z
Hästvård Så här ligger det till: Jag har en ponny som fick fång två gånger förra året, och visade symptom på det igen nu förra veckan, så nu är...
Svar
3
· Visningar
815
Senast: Zacke
·
Hästvård min häst är ljus över mulen vilket innebär att han lätt bränner sig i solen. jag smörjer varje dag med helosan sol men det kliar ju på...
Svar
14
· Visningar
5 458
Hästvård Jag hittar inte produkten så jag har kanske hört fel på namnet? Ska finnas på Granngården för att rengöra strålen med. Liten flaska med...
Svar
14
· Visningar
2 014
Senast: TeamWahlund
·
Hästvård Har min häst på ett stort sommarbete som gränsar mot en stor sjö. Nu är tydligen tanken att hästarna ska dricka ur sjön, vilket jag... 2
Svar
31
· Visningar
4 658
Senast: Boj
·
Hästvård Har just beställt Back on tracks hasskydd till hästen inför den stundande operationen. Efter vad jag förstått så är det svårt att få...
Svar
5
· Visningar
1 681
Senast: MonteRose
·
J
Hästvård Hejhopp Jag har connemara valak på sex år. Han har hostat lite till och från ett tag, i ridhus och liknande. Så jag tänkte att det...
Svar
5
· Visningar
1 036
Senast: sissu
·
K
Hästvård Någon som vet ett bra medel mot fästingar, men som är miljövänligt? Vill undvika Switch om jag kan. Men vi har mycket fästingar.
Svar
14
· Visningar
1 464
Senast: knasan
·
S
Hästvård Min häst blir till och från lite förtjockad bakom ganaschen beroende på hur gräset växer. Detta har hon haft till och från så länge jag...
Svar
4
· Visningar
919
Senast: Ella1996
·
Foder & Strö funderar på att ge mig ut i skogen o såga lite kvistar till min häst, så att hon skulle få lite sysselsättning i hagen.... men finns... 2
Svar
26
· Visningar
3 732
Senast: Snowball
·
Hästvård min kompis har en häst, ett femårigt halvblod som inte varit helt fräsch. Efter mycket letande på olika kliniker utan framsteg så sa...
Svar
2
· Visningar
7 167
Hästvård Vad kan man göra för att få reda på om hästen har några brister av nått i kroppen? Ta blodprov? Vad kostar det? Analysera hår från...
Svar
9
· Visningar
1 893
S
  • Låst
Hästvård Hittade min ena häst såhär i morse:crazy: han har varit stel ett tag men nu börjar jag bli seriöst orolig. Nån som har sett nåt... 5 6 7
Svar
133
· Visningar
18 197
Senast: Boj
·
K
Hästvård Jag har en ettårig shetlandsponny som inte vill släppa sin vinterpäls. Jag vet inte vad jag ska göra nu. I helgen har det ju varit... 2
Svar
23
· Visningar
2 234
Senast: Kate
·
Hästvård Hej :) Nu behöver jag all hjälp jag kan få!! Några har kanske läst i andra trådar om min häst Vilgot (f.2001) och hans problem. Har ägt... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 566
Senast: Madick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka