Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hur mycket kan man se om man tar ett blodprov på häst? Alltså att man t.ex. kan se vilka brister en häst har. Vad kan man se för...
Svar
6
· Visningar
2 996
Senast: Constance
·
Hästvård Jag har en valack som jag köpte för snart tio månader sedan. Han elva år och är en trevlig och välutbildad häst men med ett sjusärdeles...
Svar
19
· Visningar
2 404
Senast: -Catherine-
·
Hästvård På min hästs besiktningsprotokoll (Kanske på alla protokoll??) är följande punkter med och kollade: 1. Allmäntillstånd, hull...
Svar
14
· Visningar
1 298
Senast: Vita_N_6520
·
Hästvård Min nya häst har en förstorad lymfknuta på ena sidan av insidan på ganaschen. Inga andra sjukdomssymtom. Vet. trodde det kunde vara en...
Svar
3
· Visningar
1 049
Senast: Ellyne
·
V
Hästvård Hästen började halta för ca. 2 veckor sedan. Började smygande och blev sedan värre och värre. Var nästan blockhalt i söndags. På måndag...
Svar
3
· Visningar
751
Senast: Masse
·
Hästvård hade ut en massör idag till hästen, och hon kollade först egenom henne. hon hittade gammla gaffelbens skador på henne. högra fram...
Svar
4
· Visningar
1 645
Senast: TantEster
·
Hästvård Försvinner effekten av tex finadyne om det blandas i betfor i förväg och får stå över natten? :confused:
Svar
6
· Visningar
957
Senast: Ellyne
·
Hästvård Har köpt ett eksemtäcke på hööks ch undrar om det skall va på dygnet runt även om det inte är sol? Skall man ta av det när det regnar...
Svar
6
· Visningar
919
Senast: Centaur
·
M
Hästvård Hej, En av mina nordisar har en galla på vänster fram vid kotsenskidan. Han fick den i samband med att vi hade honom utlånad till en...
Svar
2
· Visningar
1 679
Senast: TantEster
·
T
Hästvård Syns inte så tydligt på denna bild, men ni förstår vad jag menar iallafall. Min 5½ åriga ponny har blivigt insjunken vid flanken -...
Svar
8
· Visningar
9 070
Senast: Lejonelle
·
Hästvård Lite bekymrad och frågande angående min ponny. Han är russ/arab och har alltid haft lätt att lägga på sig men har under vintern och...
Svar
2
· Visningar
1 031
Senast: Solei69
·
Hästvård Har hamnat i ett dilemma som jag inte vet hur jag ska göra med... (Om tråden ligger fel ber jag om ursäkt). I stallet där jag har min...
Svar
14
· Visningar
1 967
Senast: mackan
·
Hästvård Varför står han och slänger såhär med huvudet? igår gjorde han det även vid ridning vilket gör att han knappt går fram, dessutom blir de...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 678
A
Foder & Strö Hur räknar man ut kalcium/fosfor halten mellan havre och betfor? Om man tex ger ½skopa havre hur mycket betfor (uppblött) ska man då...
Svar
2
· Visningar
1 585
Senast: korneva
·
S
Hästvård ja, över stoets bakdel då..:o min new forest har mycket mysko bulor på varje sida om vulva, flera på varje sida, längs med om ni...
2
Svar
28
· Visningar
2 135
Senast: sinner
·
Hästvård Detta har jag hört nämnas ett par ggr nu i våras och senast igår. Vad tusan menas med det? Att det skulle va en muggsommar? Hur vet...
Svar
4
· Visningar
758
Senast: Ylva86
·
Hästvård Hej! Vår ena häst har fått en park på skenbenet strax under hasen på utsidan. Han är inte särskilt varm eller svullen, dock har han...
Svar
1
· Visningar
991
Senast: bergsanka
·
A
Hästvård Jag har blivit ägare till en islandshäst som har eksem i mankammen. Jag har köpt ett eksemtäcke till henne. Men måste man verkligen...
Svar
14
· Visningar
1 618
Hästvård Undrar om ni klipper av sommarpälsen på era hästar när dom är täckta dygnet runt med exemtäcke? Min häst har ganska tjock sommarpäls...
Svar
6
· Visningar
881
Senast: kryddan
·
Hästvård Natten till igår så rymde min lilla pålle ut ur hagen och skar sig då i hasvecket eller vad man skall kalla det på eltråden. Hur ska jag...
Svar
12
· Visningar
1 394
Senast: urkella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka