Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård När hovslagaren var här i förrgår upptäckte jag att hästens öron såg "skabbiga" ut. Jag kan plocka/skrapa bort päls och vid rötterna på...
Svar
3
· Visningar
1 253
Senast: Constance
·
D
Hästvård Jag är ett sto som är konstaterad dräktig i ca 20 dygn nu och jag såg i hennes pass att det är dags för den årliga cacineringen mot...
Svar
2
· Visningar
688
Senast: lillamy73
·
Hästvård hejsan min märr har överben på 3 av fyra benen:crazy: hon hoppas lätt o rids i dressyr. har aldrig varit halt pga detta. överbenet...
Svar
6
· Visningar
982
Senast: incognito
·
T
  • Låst
Hästvård Vad anser ni om "munkorgar" så att hästen/ponnyn inte kan få i sig så mkt gräs?
Svar
3
· Visningar
821
Senast: Boj
·
Hästvård Var ut till hästarna för en stund sen och ena hästen är tjock i båda bak. Inte tjock som i lite gallig utan mera lymfangit-tjock:eek...
Svar
1
· Visningar
640
Senast: Kallebus
·
R
Hästvård Har en fundering som jag gärna vill ha lite hjälp med...Har fått hem en häst på prov som inte har varit riden på länge, ca 2 år. Provred...
2
Svar
28
· Visningar
2 383
Senast: Bialitt
·
U
Hästvård Min häst har på bara tre veckor fått alldeles för långa hovar fram. Bak verkar de inte ha växt mer än vanligt. Hade hovslagaren ute för...
Svar
5
· Visningar
858
Senast: Alexandra_W
·
A
Hästvård Jag tror att hästen jag rider har fått ett underben. Det har blivit en knöl precis under knät. Han är inte halt eller ömm på knölen...
Svar
6
· Visningar
1 178
Senast: molle2
·
Hästvård Är lite nyfiken på hur det har fungerat för er som tagit beslutet att ha era vuxna, tidigare skodda, hästar barfota. Varför valde ni...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
9 812
Senast: jenny-91
·
I
Hästvård Undar vilken blandning ni har som använder kopparsulfat till era hästar? Skall prova till min häst med bärrandsröta. Viricon har vi...
Svar
9
· Visningar
17 659
Senast: Isis2
·
Hästvård Har ni varit med om det någongång? Att ni klippt hästen och att det inte växer ut igen på väldigt länge? Jag klippte min häst i...
2
Svar
25
· Visningar
5 245
Senast: MalinSophia
·
S
Hästvård Vet ej om jag lagt denna tråd rätt, isåfall får ni gärna flytta den ;) Jag har tänkt bege mig söderut och provrida ett antal hästar...
Svar
7
· Visningar
1 225
Senast: AnneSofie
·
Foder & Strö Eller blir det på tok för lite? Bara en allmän fundering. Om en häst får 12kg hö dagligen, och man plockar mellan 5-10kg grönt...
2
Svar
30
· Visningar
4 205
Senast: Inte_Ung
·
R
Hästvård Vi har så fruktansvärt mycket älgflugor här i år, min ena häst hade 25 :eek:älgflugor runt svansroten och även i mamen, de är sååååååå...
Svar
8
· Visningar
1 063
Senast: Skogstroll
·
E
Hästvård Vi har nu stängt klart hagen där hästarna kommer gå i sommar, det finns väldigt mkt gräs på bara 2 hästar. Men det finns också...
Svar
8
· Visningar
2 433
Senast: Ubbe R
·
G
Hästvård Kanske en jätte konstigt fråga men jag måste höra för att vara säker, kan jag vaccinera (influensa och stelkramp) min häst på fredag och...
Svar
2
· Visningar
761
Senast: glimmie
·
L
Hästvård Hej! Har en fråga kring vaccination som jag hade varit jättetacksam om någon ville svara på snabbt. Köpte en ponny som har varit...
Svar
1
· Visningar
778
Senast: sweep
·
Foder & Strö Min häst har sedan jag köpte honom i början på juni förra året fått Enzion i maten pga sina usla hovar (smuliga hovar med sprickor på...
Svar
8
· Visningar
3 235
Senast: pastejja
·
S
Hästvård vad är symptomen på att njurarna lägger ner på en häst? pållan har inte kissat inatt, och jag blir supernervig eftersom hon är sjuk, har...
Svar
2
· Visningar
652
Senast: sinner
·
M
Hästvård Har fått tillbaka kolla masken och det vissa sig att min häst har 250 på lilla eller stora blodmasken. Kan man avmaska med fyrantel...
Svar
2
· Visningar
713
Senast: Madick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka