vilka lövträd kan man ge

Sv: vilka lövträd kan man ge

Aspen får man väl inte röra öht?

Varför skulle man inte få röra den? Den växer som ogräs :devil: och går inte att använda till något vettigt. Men hästarna gillar att gnaga på dem!

Men TS - du har väl inte tänkt såga i skog som någon annan äger hoppas jag?

Varför skulle man inte få röra den? Den växer som ogräs :devil: och går inte att använda till något vettigt. Men hästarna gillar att gnaga på dem!

Men TS - du har väl inte tänkt såga i skog som någon annan äger hoppas jag?

:bow:Precis vad jag tänkte....:idea:

Det enda som är direkt giftigt är gullregn mig veterligen. Hittas sällan vildväxande hos oss här i mellansverige. Kan frösprida sig från trädgårdarna med hjälp av fåglar men dessa hamnar ofta ändå nära ursprungsträdet.
Gullregn är lätt att känna igen nu eftersom de blommar med långa gula hängande blomkolvar.

Jag ger våra marsvin och kanin, asp, rönn, sälg och fruktkvistar.

Vill också påminna om idegranens giftighet även om det inte är ett lövträd.

Även ädelgranar till exempel kungsgran är väl giftiga? Kungsgran är rätt populär som julgran och prydnadsträ.

Liknande trådar

Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
468
Senast: AbCdE
·
Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon...
2
Svar
21
· Visningar
1 866
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 125
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
516
Senast: Sryoqwe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka