Tjock häst

Sv: Tjock häst

Min lilla pålle var överviktig så jag la in ett extra ridpass, samt minskade på kraftfodret.
Sen får hon stå i en "bantar-hage" om nätterna. Hon har gått ner 45 kg.

Sv: Tjock häst

Av de erfarenheter jag har haft så funkar inte växelbete något bra alls. De står i en hage om natten som det inte finns något bete alls i, sen så släpps de ut på morgonen (jättehungriga) och vräker i sig allt gräs... De hästarna var mer överviktiga än de som gick på normalt bete. Det som funkar bäst är att låta dom gå på magert bete hela tiden.

Liknande trådar

Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 058
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Min häst ska flytta till nytt stall om ungefär två veckor och kommer då gå ut på skogsbete dygnet runt. Där hon står nu så står hon i...
Svar
10
· Visningar
1 058
Senast: Rosett
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 428
Senast: Freazer
·
Hästvård Ska försöka sammanfatta kort. Min welsh hade en kolikkänning i maj. Vi hade varit ute och betat gräs 10 min och sen fick hon stå i boxen...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 218
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar