Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Om ni får önska det ultimata vädret för en jättebra höskörd, hur ska vädret vara då? Bara ruskigt nyfiken!:laugh:
Svar
1
· Visningar
768
Senast: Jonstorps_TP
·
P
  • Låst
Hästvård Hejsan! Gjorde ett så kallat träckprov och fick svaren ganska fort.. Hon fick 60 blodmask 0 spolmask ska man då avmaska? Jag...
Svar
2
· Visningar
767
Senast: jessivega
·
M
Hästvård Köpte ett par för någon vecka sedan.. Någon som har erfaranhet av dessa? Är en boots där utsidan ser ut som ytan på ett täcke...
Svar
3
· Visningar
1 324
Senast: Mahogny
·
Foder & Strö Min väns häst har den senaste tiden börjat att slicka på gallret i boxen när hon har kommit in. Detta är inget beteende som hon haft...
Svar
5
· Visningar
2 615
Senast: Skogstroll
·
A
Foder & Strö Vi har ett bete på ca 2,5-3 ha. Vallen såddes i fjol. det är ett kraftigt bete och det har växt huuuur mycket som helst nu! Dvs...
2
Svar
35
· Visningar
2 381
Senast: anni0001
·
M
Hästvård Har inga idéer om varför eller vad jag ska hitta på. Min ena häst väteskestrejkar. Han har INGET intresse av att dricka. I höstas var...
2
Svar
33
· Visningar
3 619
Senast: SiZo
·
Hästvård jag ska åka in och röntga hovarna på min häst som haft fång och även varit öm i hovarna en tid, någon som vet vad detta kostar ungefär...
Svar
6
· Visningar
1 246
Hästvård Och, 4 åringen är utled på hö! Hösilage går inte att använda då det blir dåligt på en gång. Någon som har ideer här? Jag har använt...
2
Svar
22
· Visningar
2 213
Senast: Piamaria
·
Hästvård Hjälp! Vet inte riktigt vad min häst drabbats av. Det kan vara början på eksem. Hästen har hälften svart hälften vit man. Den halva...
Svar
19
· Visningar
1 460
Senast: bigganl
·
M
Hästvård Hur tusan kan en häst få ett hornhinnesår som är väldigt stort - två år på raken. Det är min fråga! Läs nedan om kommentera gärna eller...
Svar
6
· Visningar
3 047
Y
Hästvård Vår ponny har precis blivit friskförklarad ifrån en senskada som hon ådrog sig för ca 16 månader sedan. Nu ska hon sättas igång...
Svar
1
· Visningar
1 812
Senast: flashlight
·
Y
Hästvård Ni som har gett munkpeppar till era hormonstinna ston, hur mycket ger ni? Jag har ett c-ponnysto som ska få men funderar lite över...
2
Svar
20
· Visningar
4 946
Senast: Yamaha
·
A
Foder & Strö Min häst gåt på fenylbutazon och äter inte upp sin dagliga dos. Började med att testa blanda ut i bötlagd krafft groov (äter sedan...
2
Svar
24
· Visningar
2 367
Senast: sthu
·
S
Foder & Strö jag har ett hbl sto som förändrades rätt drastiskt från att gräset började komma fram i våras. hon var superfin tidigt i våras efter att...
Svar
3
· Visningar
980
Senast: BJÖRKIS
·
Foder & Strö Vet att det redan finns några och medan jag läser igenom dem tänkte jag bara fråga lite om saker jag inte hittat än ;) Har fått...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 617
Senast: Morran
·
Foder & Strö Vi har ett gammalt bete med mycket maskroser och klöver i,nu får jag höra klöver inte alltid är så bra,men inget vettigt svar...
Svar
4
· Visningar
1 043
Hästvård Min kuse har senaste veckan känts rätt "knackig" i traven på ridbanan. (har en tidigare tråd om just detta) hon kan bitvis kännas helt...
Svar
8
· Visningar
1 590
Senast: AnneSofie
·
J
Hästvård Min ponny har fått en sadelknuta som är ganska stor och jag börjar bli orolig. Varför får de sadelknutor och vad kan man göra åt det...
Svar
18
· Visningar
2 091
T
Hästvård Har en varmblodstravare på 21 år. Ikväll när jag kom ner till stallet för att hämta in henne från hagen gick hon väldigt konstigt med...
Svar
2
· Visningar
849
N
Hästvård Hej hur gammal kan man räkna med att en nsv valack blir? Har ev en 15 åring på G, men vill veta hur många år jag kan räkna med att ha...
2
Svar
31
· Visningar
6 781
Senast: Teilani
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar