Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

F
Hästvård Blir så jäkla trött och less på en av mina hästar. Har haft honom i ett år och jag har knappt kunnat rida på honom. Det hela började...
Svar
14
· Visningar
3 166
  • Låst
Hästvård Kolla masken är slut på mitt apotek, dessutom tycker jag det är svindyrt med 300 kronor för en låda med en plastpåse i . Kan man ta...
Svar
4
· Visningar
949
Z
Hästvård Hur får jag bort koda på hästen? Diskmedel har jag hört men det funkar inte bra alls. Nått förslag?
Svar
5
· Visningar
1 049
Senast: Faithfull
·
Hästvård Har en liten tjej på två år (travhäst) som börjat krångla? Hon har skött sig exemplariskt och varit helt fantastisk duktig och lättlärd...
Svar
2
· Visningar
518
Senast: Mauthoria
·
E
Hästvård Jo, det är så att min sköthäst är halt. De kommer avliva honom om detta inte försvinner, de säger att risken är 40% att det försvinner...
Svar
2
· Visningar
948
Senast: EPICFAILURE
·
Hästvård Vill höra lite vad ni som har hästar som haft knäledsinflamationer fått för igångsättningsscheman av era veterinärer ungefär? Jag har...
Svar
19
· Visningar
4 698
Senast: kryddan
·
Hästvård Vad skall jag göra? Min hästs exemtäcke, som jag måste dra över huvudet på honom, blir statiskt varje dag, han blir jätterädd när han...
2
Svar
37
· Visningar
4 602
Senast: kryddan
·
Hästvård Är det farligt att äta enbuskar (mest barken) för hästar?
Svar
1
· Visningar
1 851
B
Foder & Strö ja, alltså "Hippo bas harmoni" någon som ger detta till sin häst? funkar det isf, bir den mer harmonisk? :rofl:
2
Svar
20
· Visningar
3 627
Senast: Deimion
·
G
Hästvård Igår när jag tog in damen i boxen efter skitvädret så gjorde hon en grej som jag aldrig har sett någon häst göra förut, hon ställde sig...
Svar
4
· Visningar
1 821
Senast: solros
·
Hästvård Min medryttarhäst/delfodervärdshäst har under våren fått allt svårare att andas och blir lätt flåsig och det piper lixom i henne när hon...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 665
C
Hästvård Om en hov är rak på inre sidan och rundare på den yttre,vart lägger den då vikten?På ytter- eller innersidan?
Svar
10
· Visningar
1 040
Senast: cassy
·
Hästvård Någon som varit med om att föl får klåda av att ha mkt spolmask ? Hosta kan de ju få av spolmaskens vandring, men kan de reagera med...
Svar
1
· Visningar
1 079
Senast: KickiH
·
L
Hästvård min häst har haft problem med ryggen en längre tid. det började med ett ihopsläpp då han blev rejält sparkad. efter det så var...
Svar
4
· Visningar
1 080
Senast: catya
·
Foder & Strö När man räknar foderstater är det ju svårt att få till alla värden exakt efter behovet. Hur tänker ni då? Tex på mineraler, ser ni...
Svar
12
· Visningar
2 239
Senast: spaderÄss
·
Hästvård Hej allihopa. Jag har en varmblodstravare på 5 år som jag älskar över allt annat. Hon har alltid varit fräsh och fin. Släpptes på bete...
Svar
17
· Visningar
1 440
Senast: Ginne
·
Hästvård Ja, flugor, mygg, broms, svia, och andra äckliga bitande djur börjar ju komma fram på allvar nu. Så jag funderar.. Hästen jag har på...
Svar
1
· Visningar
827
Senast: Pinto
·
Foder & Strö Ska släppa min herre på bete i helgen, äntligen! Tänker då sluta med det lilla kraftfoder han får (havrefri musli). Men tokosel ska...
Svar
14
· Visningar
1 128
Senast: Plingplong
·
Hästvård film Kan det vara en låsning i bogen tro? Hon var stel idag när jag tog in henne men mjuknade när hon fått massage. Hon hade inget...
2
Svar
26
· Visningar
1 880
Senast: mackan
·
Hästvård Hej, jag skulle vilja höra vad ni har för råd att ge mig... jag ska ev. ta en häst "på foder". han är 9 år gammal, fullblod gått på...
2
Svar
26
· Visningar
3 331
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar