Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Utfodra \"halvt\" digivande sto? Min fölunge är nu sex månader och bor i egen box på natten. Mamsen har mkt mjölk på morgonen och fölis...
Svar
1
· Visningar
647
Senast: Magdalena
·
Foder & Strö Behöver man ge extra mineraler om man ger färdigfoder ? Den ena hästen äter Groov och den andra nåt som kallas Solvalla, det är ungefär...
Svar
4
· Visningar
732
Senast: Minelli
·
Foder & Strö Är Kraffts Guldhavre så mycket bättre att det motiverar ett 3ggr så högt pris mot grannbondens havre? Är det verkligen möjligt? I min...
Svar
14
· Visningar
1 748
Senast: sova
·
C
Foder & Strö Mitt halvblodsföl äter kraftfoder för ca 1000 kr i månaden, nu undrar jag om jag kan byta ut lite av grooven och proteinet mot något som...
Svar
3
· Visningar
749
Senast: Nina83
·
S
Hästvård Min hästs kompis är ett sto på sju år och islänning. För bara ett år sedan var hon jätte vacker med lång man som dessutom var ganska...
Svar
5
· Visningar
1 005
Senast: gejsa
·
Hästvård Och nej - denna gången rör det inte min Battis! :) *tar i trä* En av stallkompisarnas hästar har jag tyckt verkat hängig ett tag...
Svar
3
· Visningar
808
Senast: sassabrassa
·
C
Hästvård En stallkompis ringde nyss och sa att hennes häst inte riktigt var som sig själv idag. Hon berättade att hästen frös och "flämtade"...
Svar
13
· Visningar
1 304
Senast: Splittan
·
Foder & Strö Kan det vara farligt att ge hästen granris? Jag menar inte som foder då utan som pyssel. Jag tycker att min häst kissar mycket mer sedan...
Svar
12
· Visningar
2 794
Senast: Quell
·
A
Hästvård Jag ska försöka ha min häst barfota, men jag hittar ingen hovslagare i Stockholm som är inriktad mot detta. Kan nån vänlig själ pm:a mig...
2
Svar
22
· Visningar
2 255
Senast: positivapuh
·
W
Foder & Strö Min häst ska byta stall på nyårsafton,och där kommer han få ensilage.Jag kan ingenting om detta hö.Är rädd att min häst ska få botulism...
Svar
5
· Visningar
970
Senast: wookien
·
Hästvård Har sökt på gamla trådar och läst att många är nöjda med resultaten. Såg även bra länkar till företag som säljer dessa. Men har ingen...
Svar
1
· Visningar
741
Senast: Rikkan
·
Hästvård det finns ju två sorter, någon som vet vad dem olika heter? när vi avlivade min ponny var det med den sorten som verkade omedelbart...
Svar
8
· Visningar
1 241
Senast: lie
·
A
Hästvård I går när jag tog in min häst så började hon helt plötsligt blöda näsblod :confused:, och det gjorde hon nu i kväll också....Vad kan det...
Svar
10
· Visningar
2 415
Senast: mirage
·
K
Hästvård Hej! Jag har en B-ponny som haft skor (endast fram) tills förra veckan, torsdagen den 4:e. Jag fick lägga på skor pga av det underlag...
Svar
7
· Visningar
1 152
Senast: Jessica
·
A
Hästvård Någon som vet vilka olika orsaker till att stöv ökar/minskar periodvis? Jag har själv varmblod som har täcke på sig både ute och i...
Svar
4
· Visningar
2 712
Senast: ankans
·
Foder & Strö Finns det något som heter Pastermix? I så fall vad innehåller det? Hur mycket Mj och smrp etc... Kan man köpa det någonstans i...
2
Svar
25
· Visningar
2 199
Senast: tretjak
·
S
Foder & Strö Islandshäst framför allt men är även intresserad av att få veta vad ni "andra" ger era 3-åringar. :d Gärna även mängd som ni ger er vän...
Svar
3
· Visningar
807
Senast: majola
·
Foder & Strö Idag fick vi analysen på nya höet. Skit jämfört med tidigare så från att haft problem med höga värden fick jag nu omvänt problem. Värde...
Svar
11
· Visningar
1 033
Hästvård nån som har nån erfarenhet av hur pass bra en häst med 2 krossade ryggkotor å en med en spricka i kan bli?? nån som haft /har häst msom...
Svar
5
· Visningar
1 814
Senast: LadySara
·
Hästvård Jisses amalia vad är det som händer!? Plötsligt har jag inte längre fyra friska kusar utan två med diarré, en med ödem i samtliga fyra...
Svar
4
· Visningar
2 301
Senast: TantEster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka