Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Ett av våra halvblod har under en tid gått "spattliknande". Veterinär kontaktades och spatt uteslöts tidigt. Röntgen visade en liten...
Svar
1
· Visningar
789
Hästvård ...så hade hästen världens jättesvullnad längs framsidan på bakbenet!! Hästen har på samma ben en vrickningsskada som vi lindar...
Svar
4
· Visningar
928
Senast: Mitrolle
·
Foder & Strö Vad har ni för erfarenheter av dessa foder. Vet att ren linfrökaka kan ha problem med hållbarheten och utveckla en giftig gas. Men...
Svar
6
· Visningar
1 948
Senast: Moniq
·
L
Hästvård Hur mycket kostar det att vaccinera hästen? :confused:
Svar
8
· Visningar
928
Senast: furreburre
·
B
Foder & Strö Är väl 0,4 kg/100 kg häst och utfodringstillfälle? Eller är jag ute på hal is? :confused:
Svar
4
· Visningar
740
Senast: BJÖRKIS
·
C
Foder & Strö Vad ger ni tillsammans med Krafften? De säger ju att man bara ska/kan ge det tillsammans med Hö.
Svar
3
· Visningar
635
Senast: cilvia
·
Hästvård Får hästar mer vinterpäls när de bli äldre??? Jag har aldrig varit med om någon liknande på någon annan häst... Min lilltjej (som jag...
Svar
4
· Visningar
970
Senast: fejko
·
Foder & Strö Vi har just fått hem ett HBL sto som är mkt lättfött. Hon har fått en bal i hagen och ägaren (vi har henne på foder) trodde att hon...
Svar
11
· Visningar
1 425
Senast: Nina83
·
A
Hästvård Vi är spekulanter på en jättetrevlig arabvalack på 8 år, men mycket fundersamma över hans hovar :crazy: Han hade en hovböld på HB för en...
Svar
11
· Visningar
1 545
Senast: positivapuh
·
Hästvård Har en inackordering, ett korsningssto på 19 bast. Hon är väldigt konstig för hon är svullen i benen till och från, utan anledning...
Svar
3
· Visningar
931
Senast: Svensson
·
B
Hästvård \"rinniga\" ögon det rinner ibland från min hästs ögon, samt det blir "ögonskräp" i ögonvrån (sånt man själv har när man vaknar på...
Svar
7
· Visningar
1 417
Senast: josse_horses16
·
L
Hästvård Nu såhär på vintern (eller ska man kalla det höst :crazy:) har min hästs ena ben börjat knäppa. det knäpper ibland på sommaren/våren...
Svar
8
· Visningar
2 894
Senast: Hästbiten
·
G
Foder & Strö Nån som vet analysvärden? Jag köpte den häromdagen, hällde genast över i tunnan och slängde påsen. Jag trodde analysvärden skulle stå på...
Svar
4
· Visningar
714
Senast: alice
·
C
Hästvård Vi måste efter nyår gå i från sågspån och kommer nu att kunna välja mellan torströ eller halm. Vore intresant att höra vilket ni...
2
Svar
30
· Visningar
2 694
Senast: SofiaH
·
Hästvård min pålle harblivit konstigt stel... han är liksom stel i hela frampartiet och trippar med frambenen. han är inte dirket halt, men vill...
Svar
1
· Visningar
957
Senast: Centaur
·
Foder & Strö finns det någon maxgiva på korn??? Vet ej vad jag har fått det ifrån men har för mig att jag har läst/hört något om det :confused: Vad...
Svar
2
· Visningar
813
Senast: Magdalena
·
Hästvård Jag vet inte om detta är rätta tråden men jag chansar... Det är så att jag köpte en häst för ca en vecka sedan och det har varit en...
Svar
3
· Visningar
893
Senast: Hysterisk
·
Foder & Strö En häst 21 år (inte min) promenadrids 3 dagar/v ca 13 kg hö / analysen säger att man inte behöver ge annat foder pga att det är så...
Svar
12
· Visningar
1 107
Senast: Quell
·
S
Hästvård När sätter ni på era pålla vintertäcke??? Hos oss ligger det på nollan nu och blåser kraftigt. Stod och velade ett tag om jag skulle...
2
Svar
25
· Visningar
2 095
Senast: Jen80
·
C
Hästvård Kladd i hagen. Hur gör ni med era pållars svansar?? Min hästs svans hänger i dreadlocks nu och är svart längst nere. Hagen är klaffsig...
2
Svar
21
· Visningar
2 069
Senast: Nina83
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar