Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Nu är det så att vi hittade min polla i hagen, och hon kunde inte gå på höger bak. Tog 1 timme att få in henne från hagen till boxen...
Svar
7
· Visningar
1 100
Senast: ameo
·
Foder & Strö Ponera följande situation: Om man vill ge så lite kraftfoder som möjligt, men hö inte räcker till utan man ändå måste komplettera, hur...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 266
Senast: Quell
·
F
Hästvård \"Skensvullen\" Kan en häst vara det? Jag har en häst som varit svullen in ett ben i fyra veckor. Hade ut vet. som kollape och böjde...
Svar
9
· Visningar
861
Senast: Fakal
·
Foder & Strö Hur äe det att ge B jäst för att att få upp protein halten på fodrestaten?? Hur mycket kan man ge per dag?? Blir det samma reaktioner...
Svar
3
· Visningar
833
Senast: alazzi
·
R
Foder & Strö Någon här som ger nåt av dessa foder?Vad tycker ni om det,bra dåligt.Funderar på att ge nåt av det till mina och vill veta mer om det så...
Svar
2
· Visningar
1 650
Senast: Rex
·
S
Hästvård Har en liten fundering. Om jag kan ge min häst sprutor själv får jag då ge vaccin till den samma :confused: Jag menar, kan veterinären...
Svar
8
· Visningar
2 203
Senast: Mysla
·
M
Hästvård kanske låter dumt, men min pålla hostar (efter en lång & ihållig förkylning), å vet sa att jag kunde köpa bisolvon för att få hostan att...
Svar
4
· Visningar
1 832
Senast: mystar
·
P
Foder & Strö Hej! Vi väntar in foderanalysen för hästarnas hö under nästa vecka, och då undrar vi hur man räknar ut kvoten :confused: Har letat i...
Svar
3
· Visningar
569
Senast: Plugghästen
·
Hästvård hur ser den rekommenderade hovvinkeln ut för travhästar? brukar ni lägga mycket vikt vid den?
Svar
5
· Visningar
2 574
Foder & Strö Vad är det egentligen? Vad innehåller det? Vad kostar det? Var finns det? :confused:
Svar
4
· Visningar
687
Senast: unki
·
O
Hästvård Min ponny är under igångsättning just nu men det käns absolut inte bra!! :( Detta har hänt: Slutet av Maj 03, första gången hos...
Svar
5
· Visningar
899
Senast: Ouimadam
·
Hästvård Min sexåring har problem med att korta galoppen i högervarvet. Det har blivit extra aktuellt nu eftersom jag är skadad och inte kan rida...
Svar
3
· Visningar
921
Senast: Jessica
·
L
Hästvård Är det vanligt att hästarna får förhöjd kroppstemperatur vid pälssättning? Min häst har i vanliga fall cirka 37,4 - men nu har han 37,7...
Svar
2
· Visningar
1 002
Senast: Jessica
·
C
Hästvård har pratat med folk som säger att hästar inte kan frysa!!!!! låter ganska dumt tycker jag tror och har alltid trott att hästar kan...
2
Svar
23
· Visningar
1 963
Senast: sassabrassa
·
Foder & Strö Min ponny funkar väldigt bra på korn, men nu finns ingen jag kan dela en säck med. Alltså blir kornkrosset för gammalt och tappar...
Svar
8
· Visningar
790
Senast: henrik
·
Hästvård Jag fick för tre veckor sedan hem min häst från Frankrike. Han grundvaccinerades där nere mot influensa, stelkramp och fick en...
Svar
2
· Visningar
841
Senast: psychogrrl
·
S
Hästvård hur kan man känna om kullorna har åkt ner på ett föl? är det hårt?kan man känna det själv el krävs det en vet???
Svar
6
· Visningar
806
Senast: Plugghästen
·
C
Foder & Strö Min pålle har ätit pelleterad lusern i många år och jag tycker jätte bra om det.Men ngr i stallet fodrar med hackad och jag frågade vad...
Svar
17
· Visningar
1 143
Senast: Rikkan
·
B
Hästvård man läser o hör så mycket olika, ska man olja hovarna eller blöta ner dom?? vilket är bäst??? kramar carro :confused:
Svar
9
· Visningar
1 389
Senast: suisyola
·
Foder & Strö Har ni någon uppfattning/erfarenhet om hur länge ensilage/hösilage håller sig fräscht efter det att man öppnat balen? Kan man förvara...
Svar
7
· Visningar
855
Senast: Quell
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka