Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Varför är det så sällan vetekli med i de foderstatsförslag man läser här på forumet? Är vetekli inte så bra? Är det inte "bra" att höja...
Svar
10
· Visningar
1 472
Senast: Magdalena
·
Hästvård Tja! Kan någon förklara vad man gör med en häst som förmodlingen börjar få pålagringar i hovbenet? Någon som har haft/har en häst som...
Svar
2
· Visningar
1 083
Senast: 1_2_3
·
Foder & Strö det hjälpte med att spruta lite jodopax i boxen . nu ätar han normalt med halm. :bump: :bow:
Svar
1
· Visningar
740
Senast: Jastelaraber
·
H
Foder & Strö Hur mycket väger 1 dl soja...?? Behöver bara veta det! Tack! :)
Svar
2
· Visningar
701
Senast: Happy
·
R
Hästvård Är det någon som kan komma med tips på hur man stärker en häst som har problem runt/med SI- leden?
Svar
4
· Visningar
1 214
Senast: Rikkan
·
F
Hästvård Hade en diskussion med en kompis häromdan om vad som är bäst för kroppen, att vara tjock eller smal. Enligt en undersökning som jag...
2
Svar
20
· Visningar
2 664
Senast: maiden
·
Foder & Strö Jag köpte "stallboken" i globen på horseshowen iår, med boken fick jag en liten påse hästgodis. Och hästarna ÄLSKAR d! Dom skulle kunna...
Svar
2
· Visningar
839
Senast: Haukur
·
S
Foder & Strö vad är bäst att ge, vanlig vitlök (i småbitar i fodret) eller sån där pulvervitlök eller va jag ska säga?? testade med vanlig vitlök...
Svar
15
· Visningar
1 574
Senast: Nina83
·
Foder & Strö Hejsan på er :) Nu har vi bestämt att våra pållar ska få ensilage ute i hagen. Dock får jag ett foderstats problem :confused: Hur ska...
Svar
5
· Visningar
824
Senast: truls
·
L
Hästvård Finns det någon här som har fått buköppna sin "hingst" för att kunna kastrera? Hur stor är risken för inflamation ? Visst kan de strycka...
Svar
4
· Visningar
853
Senast: Lindis
·
A
Foder & Strö D-ponny, 23 år, arbete ca 3 dagar/v, ser bra ut i hull, hårrem och humör Höet har jag inte värdet på nu, men ett sjysst hö med normala...
Svar
4
· Visningar
849
Senast: Bucus
·
E
Foder & Strö Jag gav min förra ponny ett kraft foder som heter Superväx. Det var d et bästa foder jag haft. Men fisklever olja i. Är det nån mer som...
Svar
2
· Visningar
640
Senast: Elwis_86
·
Hästvård Nu behöver jag hjälp med lite argument! Jag har hästen inackorderad och när jag ställde honom där så fanns det varmvatten och spolplats...
Svar
18
· Visningar
2 176
Senast: aramis
·
H
Foder & Strö Kan någon svara på om det har några negativa effekter på hästen om man har hästen på ensilage och byter till hö under en dag för att...
Svar
4
· Visningar
822
Senast: aramis
·
Hästvård I tisdags fick min häst nya skor. Hovis började med att sko vänster fram, och det gick bra. Men när han skulle börja med höger fram, då...
Svar
2
· Visningar
1 068
Senast: WBanna
·
Svar
1
· Visningar
625
Senast: majola
·
C
Hästvård Nån som vet vad en kur penecilin kostar till häst?
Svar
10
· Visningar
1 092
Senast: Bri
·
Foder & Strö Det blev strul med foderleverantören idag pga Vodafone (lång historia). Så jag var tvungen att köpa Hippo Alfa, som var det bästa i...
Svar
5
· Visningar
852
Senast: Lydia
·
Hästvård Alltid ska det då vara något... :crazy: :crazy: Igår upptäckte jag att mitt dräktiga sto är svullen framför juvret. Inte i direkt...
Svar
4
· Visningar
1 652
Senast: CosmicQueen
·
F
Foder & Strö Ska man blöta eller inte blöta vetekli? Och hur mycket kan man max ge per dag?
2
Svar
23
· Visningar
2 103
Senast: RussPuss
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar