Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hur mycket ska man ge/dag?
Svar
4
· Visningar
858
Senast: Magdalena
·
S
Foder & Strö är det för lite att ge? Ska man kankse ge honom vitaminer eller nått? Tips tack
Svar
8
· Visningar
880
Senast: _Sucy_
·
B
Hästvård Har ni halstäcken på? Jag skall klippa min häst snart, tar lite tid att få tag på en klippmaskin på landet ;) Förr när hästarna var...
Svar
9
· Visningar
948
Senast: kopparberg
·
C
Foder & Strö ...hos en dräktig häst, och när ska man börja komplettera? MVH Cathrine
2
Svar
24
· Visningar
1 675
Senast: Cathrine
·
T
Hästvård Min pålla har varit ute och sprungit hej vilt i hagen idag.. Kul för henne just då, men när hon kom in i stallet hade hon en STOOOR...
Svar
3
· Visningar
894
Senast: Nina83
·
Foder & Strö Finns att köpa "hackat halm" Ungefär som lusern hackad strå, fast halm? :confused:
Svar
11
· Visningar
1 187
Senast: martha
·
E
Foder & Strö Kan man ge hästar grovt bröd? alltså mjukt bröd inte hårt bröd. Jag vet en bonde som ger sina hästar och kor det. Och dom älskar det...
Svar
6
· Visningar
6 700
Senast: cactuspower
·
Foder & Strö Min häst verkar vara sur i magen, hans bajs luktar INTE gott alltså, å då menar jag ILLA. Han är luftsnappare , och visst mår magen...
Svar
7
· Visningar
7 016
Senast: Lydia
·
C
Foder & Strö Jag läste någonstans att forskare har kommit fram till att hästarna inte blir feta av grovfoder. De har varit gräsätare i 20 miljoner år...
Svar
16
· Visningar
1 092
Senast: Magdalena
·
E
Hästvård Har ni några tips till vad jag kan göra?
Svar
15
· Visningar
2 349
Senast: Nina83
·
Foder & Strö Hur får man i en häst som inte får något kraftfoder magtarmbalans? Jag har ju fått rådet här att ta bort också det sista lilla...
Svar
7
· Visningar
923
Senast: Moniq
·
S
Foder & Strö Det sket sig med nya stallet, så nu har jag samma gamla vanliga problem igen... Alltså mindre bra hö som ingår i stallhyran. Har bollat...
Svar
6
· Visningar
884
Senast: Sirisiri
·
P
Hästvård Jag har hört många säga ,att de kan inte tävla för hästen inte är klippt. Finns det någon studie som visar att hästen presterar bättre...
Svar
13
· Visningar
1 223
Senast: ako
·
Q
Foder & Strö Min uppfattning är att föl/åringar skall ha fri tillgång på grovfoder av bra kvalitet. Samt att de ska gå i sådan hage att det är...
Svar
13
· Visningar
954
Senast: Bia
·
S
Foder & Strö ... är det bra till häst? Jag är lite fundersam över hur det påverkar hästens känsliga mage :confused: Det är den råa potatisen som...
Svar
4
· Visningar
966
Senast: elbereth
·
Foder & Strö Jag har ju haft problem med unghästens mage (lös). Hittills har det inte blivit bättre, och hämtar hon sig inte under veckan ringer jag...
2
Svar
30
· Visningar
2 052
Senast: angelaL
·
H
Foder & Strö någonstans i Uppsala? På Svenska Foder's hemsida hänvisar man till MASKINSERVICE I UPPSALA AB, men jag har pratat med dem och de är inte...
Svar
5
· Visningar
1 410
Senast: **BORTTAGEN**
·
J
Hästvård Halloj, Vi ska på tävling med några hästar i helgen och eftersom veterinären inte kunde komma och plegga förra veckan när vi hade en...
Svar
6
· Visningar
1 084
Senast: Jenni73
·
M
Foder & Strö Var köper man de?? Har kollat på börjes och de hade inte och mamma frågade på granngården och de hade aldrig hört talas om det! Känner...
Svar
4
· Visningar
1 002
Senast: mirage
·
P
Hästvård Hej! Är det någon som vet vad det är så kan ni väl skriva ett svar eller ett mail till mig! Har hört att släktingar till hästen jag...
Svar
8
· Visningar
1 743
Senast: psychogrrl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka