Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Kan man göra det?? :confused: Börjar bli lite kris här, skären är på slipning och det verkar ta eoner innan jag får tillbaks dom. Har...
Svar
3
· Visningar
847
Senast: Centaur
·
S
Hästvård Vad menas med det? Om t.ex Vetrinären hittar en halvgradig hälta i ett/båda frambenen. Syns det? Går det att rida som vanligt då? Har...
Svar
14
· Visningar
2 338
Hästvård Har mycket ev fått kvarka till vårat stall. :( En häst har haft feber samt en liten "varböld" på/under ganaschen. Vet trodde att det var...
Svar
8
· Visningar
1 257
Senast: alice
·
Hästvård Funderar kring detta med vård av hästben för att de skall hålla så bra som möjligt vid träning. Varianterna verkar vara många - från...
Svar
11
· Visningar
4 422
Senast: suisyola
·
Foder & Strö En uppföljare till Inte_Ungs tråd. Hos oss är det mineralerna som slukar absolut mest pengar på kraftfodersidan. Två av hästarna får...
Svar
5
· Visningar
762
Senast: suisyola
·
B
Hästvård Min Cofie har "utläkt" spatt på en sida. Jag har ridit henne sedan juni o nu håller jag igång henne 6 dgr i veckan o har börjat jobba...
Svar
14
· Visningar
1 347
Senast: Moniq
·
P
Hästvård Hur gör ni som har hovslagare som varmskor? Har ni brandvakt eller står ni utomhus? hur ställer sig stallägaren till varmskoning med...
Svar
5
· Visningar
821
Senast: pys1
·
H
Foder & Strö En "bekant" till mig har ett russ på 5 år, valack men som var hingst länge. Han rids knappt (hennes barn vågar inte, och jag förstår...
Svar
8
· Visningar
945
Senast: Haukur
·
E
Foder & Strö Min lilla goa häst får tyvärr ganska lätt hosta av "torrt" foder, som ex havre och hö. Vi blöter höet innan vi ger det, det har fungerat...
Svar
5
· Visningar
953
Senast: viktoma
·
V
Hästvård ingen värme och svag eller ingen ömhet alls, vad beror det på?
Svar
3
· Visningar
785
Senast: vickan
·
C
Hästvård Jag har haft min häst i två veckor och idag skulle han skos. Trodde det skulle gå hur lätt som helst men så var inte fallet. :(...
Svar
12
· Visningar
2 127
Senast: Pirayan
·
Foder & Strö jag har ett problem som jag inte haft under mitt 25 åriga häst liv..min häst har börjat äta halm . han trycker i sig ca 10 kg halm per...
Svar
7
· Visningar
1 283
Senast: artemis
·
Hästvård vad kan man ge honom för att hostan ska försvinna? Något bra fodermedel? Har gett honom linfrö + vitlök utöver hans vanliga foder och nu...
Svar
1
· Visningar
746
Senast: pirran96
·
T
Hästvård Behöver råd av \"bukeveterinärerna\" När jag mockade åt min vbl valack i kväll nu så hittade jag blod i boxen och han hadde inte heller...
Svar
4
· Visningar
937
Senast: Tomaten
·
Hästvård Hej!! Nu börjar mina lösningar ta slut... Finns det nån typ av naturmedel(som hjälper!!) att ge en häst som är lite nervöst lagd?? Min...
Svar
16
· Visningar
1 712
Senast: Jenny_Quichen
·
L
Hästvård tänka blanda iordning lite massageolja med lavendel till pållan, men vad ska man använda för typ av basolja?
Svar
11
· Visningar
1 229
·
Hästvård Min häst har ont i ländryggen. Kan jag massera där själv med något liniment? Jag vet ingen massör här uppe som masserar hästar. Men...
2
Svar
30
· Visningar
16 318
·
B
Foder & Strö Vi har fn två "höpartier" att välja mellan: 1. Småbal: Hygienisk toppkvalitet, gulgrönt, mycket strå - långa strån, nästan halmaktigt...
Svar
7
· Visningar
1 220
Senast: Backahasten
·
Hästvård Vet någon om det utförs på häst någonstans och vad det i så fall kostar? Piggy
Svar
1
· Visningar
811
Senast: Elektron
·
B
Foder & Strö Vet att det varit uppe förut. Tar upp det igen, ursäkta. Vårt isisföl är snart 7 mån, äter hö, proteinfoder och diar lite. Hon kommer...
Svar
1
· Visningar
1 022
Senast: Magdalena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka