Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

H
Foder & Strö Lite foderproblem med en häst. Hästen kan inte gå på havre för då blir den alldeles för stirrig och nervös etc av sig. Utan den står...
Svar
13
· Visningar
977
Senast: alice
·
T
Hästvård En av mina islandshästar verkar ha en kompis i hagen som äter hans man... Han har haft väldigt tjock och lång man, nu börjar den bli...
Svar
4
· Visningar
1 245
Senast: tusse
·
Hästvård Min lille valack äter penicillin för tillfället mot en infektion han fick efter kastrering för snart 3 veckor sedan. Nu har han fått tre...
Svar
3
· Visningar
834
Senast: Centaur
·
Foder & Strö Jag började ge min häst fri tillgång till hö dygnet runt from i söndags och han äter mindre nu än när han fick begränsad mängd! Kan det...
Svar
3
· Visningar
761
Senast: Sesselja
·
F
Foder & Strö Med de fodermedel jag vill ge blir Ca/P kvoterna för höga (uppåt 2). Jag kan ju sätta till vetekli, men på nå't sätt blir det antingen...
Svar
4
· Visningar
1 214
Senast: elbereth
·
M
Foder & Strö Jessica har du lust ..eller nån annan. Fick bara smrp och mj på nya höet, men skall lämna in för att få veta ca och p också. men har...
Svar
2
· Visningar
583
Senast: malört
·
B
Foder & Strö Har ett vbl sto som jag fick hem för ca en månad sen, hon var mager men har gått upp en del. Mitt problem är att hon inte äter sitt hö...
Svar
3
· Visningar
729
Senast: Jessica
·
Hästvård Jag har ett fullblod som krubbiter något helt vansinnigt även med rem. Några förslag på vad jag kan göra för att minska/få bort det...
Svar
19
· Visningar
1 591
Senast: pondus
·
F
Foder & Strö Hästtandläkare är ju som bekant svåra att få tag på. Nu är dock en på väg om ett par veckor. Min häst har svårt att tugga maten och...
2
Svar
26
· Visningar
3 460
Senast: therese_malung
·
T
Foder & Strö Har sedan en månad använt mig av Kraffts lucern. Första förpackningen var mörkt grön och lite fuktig. I går öppnade jag en ny "bal" och...
Svar
15
· Visningar
5 866
Senast: gejsa
·
B
Foder & Strö Är det någon här som har testat att byta från hö (eller hösilage) till HorseHae på en häst som har haft problem med hosta (bronkit)...
Svar
1
· Visningar
609
Senast: arabia
·
N
Hästvård Är det någon som har erfarenhet av lösdrift under vinterhalvåret för "vanlig"ridhäst?För och nackdelar? JAg har ett fulblod som jag tror...
Svar
5
· Visningar
818
Senast: Millz
·
Foder & Strö Jag ger min häst Energy oil eftersom han har svårt att hålla hull. Det hjälper och är bra, men DYYYRT! Och jag har hört att man lika...
Svar
18
· Visningar
1 471
Senast: **BORTTAGEN**
·
Hästvård mitt sto har alltid varit avslappnad i svansen, fram tills för 5 dagar sen. så fort jag rör svansen så spänner hon den o viftar med den...
Svar
4
· Visningar
980
Senast: sante
·
Hästvård vilken är den rekommenderade hovvinkeln? /j*
Svar
5
· Visningar
3 325
Senast: sante
·
T
Hästvård Dumma frågor följer här: vad är det? Hur "sköts" det? vad kan det få för följder? :confused: :confused:
Svar
3
· Visningar
1 796
Senast: suisyola
·
M
Foder & Strö Jag ger nu Krafft grov till mitt halvblod vilket fungerar bra, men det är lite för dyrt tycker jag. Han har ätit krossad korn och betfor...
Svar
5
· Visningar
834
Senast: suisyola
·
B
Hästvård Min häst är svullen på skapet.. inte på själv snoppen utan på det som syns när snoppen är indragen... den är liksom svullen och hård...
Svar
6
· Visningar
1 015
Senast: annaa
·
V
Hästvård Hadde nyss en ny hovslagare till mina hästar. Hadde bara satt i två broddar, eftersom det var sommarskorna och isen kom före...
2
Svar
37
· Visningar
3 857
Senast: josse_horses16
·
M
Hästvård Har hört att en häst som äter skit har brist på någonting, stämmer det och isåfall vad är det den har brist på?
Svar
12
· Visningar
1 235
Senast: puckis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka