Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

F
Foder & Strö Kan någon vänlig skäl förklara för mig vad det är i ensilage balarna.. Det är inte mögel kan jag ju börja med att säga för det vet jag...
Svar
7
· Visningar
1 561
Senast: Elektron
·
Hästvård Hur ofta, och mot vad, ska man vaccinera efter en färdig grundvaccinering? Supertacksam för snabba svar :crazy:
Svar
5
· Visningar
738
Senast: Husmusen
·
S
Hästvård Kan man förebygga förkylning på häst på något sätt? Finns det något hästarnas "enchinaguard" som fungerar?
Svar
3
· Visningar
1 723
Senast: joysan
·
Foder & Strö Hej! Jag har ett dräktigt new forest sto. Hon får kolik hela tiden. Hela tiden är vel och ta i men hittils har hon fått det 2 ggr på...
Svar
9
· Visningar
1 134
Senast: MaRomer
·
S
Hästvård Kan någon förklara för mig hur en häst som de inte syns att han är halt i skritt. Markerar lite på liten volt i trav. Och sedan när...
Svar
15
· Visningar
1 674
Senast: Lintu
·
Foder & Strö Någon som har erfarenhet av det? Nu ger jag min häst Andapsin (som typ förebygger magsår genom att skapa en hinna på magsäcken) eftersom...
Svar
4
· Visningar
1 242
Senast: _Runaway_
·
L
Foder & Strö Har just beställt Djävulsklo av en ÅF för Hilton Herbs och diskuterade Seaweed and rosechips med henne. Enligt henne så behövdes inget...
Svar
4
· Visningar
789
Senast: Lord Owen
·
H
Hästvård Har en häst som vid lite tuffare ansträning börjar skaka på huvudet och slutar inte. Har provat smärtstillande och massage, och massa...
Svar
18
· Visningar
1 792
Senast: susanne
·
L
Foder & Strö Är det någon som vet vilket foder jag kan ge för att inte benen ska svullna. Dem svullnar på natten och om hon inte rids. Är inne på Nya...
Svar
5
· Visningar
1 148
Senast: mårran
·
Foder & Strö Skulle vilja ha konkreta åsikter om vad som händer med hästen vid för lite grovfoder? Mer hur det går till, vet ju att magproblem kommer...
Svar
14
· Visningar
1 079
Senast: YorkWann
·
L
Hästvård Om eran pålle på något mystiskt sätt får upp boxdörren, går ut å käkar upp all havren och kraften som är utlagd till morgonen, och går...
2
Svar
23
· Visningar
1 893
M
Foder & Strö Ponnyn har blivit fet och behöver bantas. Kan nån hjälpa mig att få till en bra sammansatt foderstat. Ponny har lätt för att bli slö...
Svar
6
· Visningar
1 214
Senast: tinaiva
·
T
Hästvård hej hej! skulle bara höra om någon har ett bra tips? jag har en unghäst på 1½ år snart,han är en litet trotspelle.. :smirk: problemet...
Svar
7
· Visningar
1 546
Senast: Ysa
·
S
Foder & Strö Hur gör ni andra shettis-människor!! Vi ska om en vecka hämta hem vårat shettisföl som fortfarande går med sin mamma, det blir med...
Svar
6
· Visningar
1 209
Senast: BJÖRKIS
·
Foder & Strö Finns det i protein, som jag uppfattar det, eller måste man tillföra lysin så att hästen ska kunna tillgodogöra sig proteinet. Ett...
2
Svar
34
· Visningar
3 753
Senast: Bubbla
·
B
Hästvård Är det någon som vet var man kan få tag på fakta posters, av den typ som brukar finnas på kliniker och dyl. ? (Alltså bilder på...
Svar
6
· Visningar
1 069
Senast: brageh
·
I
Hästvård Skulle verkligen behöver lite tips från någon kunnig ang avmaskning. detta gäller ett innackorderings stall med 8 hästar... Som alla...
Svar
4
· Visningar
820
Senast: Magdalena
·
Foder & Strö Hej! Var i ridsportaffären häromdagen och skulle köpa b-vit, då sa ägaren att jag skulle prova feratone istället, det innehåller både...
Svar
1
· Visningar
756
Senast: Cämz
·
A
Foder & Strö vad EXAKT är det hästen behöver för att gå upp i vikt OCH vad är det dom INTE ska äta?? inte gå upp i vikt för att få fett, utan för...
Svar
5
· Visningar
934
Senast: gejsa
·
Hästvård Kan det ges i fodret eller måste det sprutas in i munnen på dem???
Svar
7
· Visningar
1 484
Senast: Björk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Skadade hästar och konvalescenter