Hur skulle ni göra ?

Sv: Hur skulle ni göra ?

ut och gå med hästen, se till att den verkar må bra och kan göra sina behov utan problem, vi har inte heller fodret så att hästarna kan komma åt det om dom kommer lösa i stallet, hö et är i en box och all betfor, havre, mineraler m.m är i stora plast bunkar! :D

Min shettis lyckades totalrasera sin box en natt och åt upp 10-12 kg hönsfoder, av någon konstig anledning blev han inte sjuk av det men jag fick lätt panik när jag kom till stallet på morgonen och hittar hönorna i stallet och ponnyn i hönsburen (helt överlycklig, kan tilläggas).
Unghingsten har jag hittat sovande i ensilagebalen två gånger och en gång hade han tagit alla täckena och lagt på golvet och sedan sovit på. Hans box fick dubbla lås och sedan en träkloss över det översta för att inte kunna öppna det.

Sätta dit ett bättre boxlås, längre ner på dörren, så att hästen inte Kan öppna dörren själv...

Liknande trådar

Hästvård Hej! Vi har nu mellan 7 och 17 minusgrader. Hästarna har tillgång till isfritt vatten ute, fodras fyra ggr om dagen med grovfoder och...
Svar
14
· Visningar
1 585
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 907
Senast: Roheryn
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 149
Senast: Freazer
·
Gnägg Min häst är rätt så mager och har svårt att gå upp i vikt, och nu har stallchefen tagit bort all hö i dagsgivan i hennes hage och påstår...
Svar
10
· Visningar
2 150
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • Senskada pga spark