Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Foder & Strö är på jakt efter ett bra hö, men vad är det man ska kolla efter? vad är bra värden? Min häst behöver 90 MJ. kan nån vänlig själ hjälpa...
Svar
1
· Visningar
702
Senast: Kassiopeja
·
M
Foder & Strö Hej alla! Ville höra allas åsikter och erfarenhet av betfor. Bra eller dåligt? Vilka fördelar? Får hästen mycket energi, som av...
Svar
15
· Visningar
1 481
Senast: mystiquex
·
Hästvård Undrar bara lite allmänt ifall era hästar fått några "biverkningar " av Back on Track paddarna... har en häst med kotledsinflammationer...
Svar
7
· Visningar
1 575
Senast: Zandrah
·
Foder & Strö JAAAAA! Fick höanalysen idag, KVOT 6,35!!! :banana: Det enda som saknas är selen, finns tokoselen att få tag på apoteket utan...
Svar
9
· Visningar
1 572
·
Foder & Strö Detta är ju högst individuellt vet jag, både beroende på vilken häst man har och hur bra pris man får på höet. Men en arab/halvblods...
Svar
1
· Visningar
731
·
L
Foder & Strö HAr funderat lite om det här ang. foder.. Om man ger ett ensilage/hösilage till en häst som har låg TS halt så måste ju det väga mer än...
Svar
4
· Visningar
1 238
·
Hästvård Tips och idéer efterlyses, veterinärerna har inte en aning om vad det är för fel! :crazy: För ca tre veckor sen hade vi misstänkt...
2
Svar
37
· Visningar
2 740
Senast: Sophia_
·
Hästvård Jag sitter i en klubbstyrelse och vi har en häst som i våras "dömdes ut" och skall T-märkas. Vi hade haft möjlighet att få den avlivad...
Svar
14
· Visningar
1 284
Senast: mimmipigg
·
Hästvård vet inte riktigt om jag har lagt tråden rätt men HUR uppkommer bockbent?
Svar
3
· Visningar
1 023
Senast: kem
·
Foder & Strö Vi har resonerat fram och tillbaka på fri tillgång av grovfoder, fn har stallet hösilage som alla hästar fodras med. Men så kom frågan...
2
Svar
23
· Visningar
2 860
L
Foder & Strö I mitt stall har vi upptäckt att vårat hösilage har en aceton liknande doft när balen öppnas. Lukten på de yttre lagren avmattas efter...
2
Svar
38
· Visningar
5 184
Senast: hästmyran
·
Hästvård Någon som vet nått om det? min häst har möjligtvis inflammation i höftleden och jag undrar vad det är för prognos på detta och vad ni...
Svar
2
· Visningar
1 231
Senast: Sonic76
·
F
Foder & Strö Någon som vet om Analycen är bra... De som sammarbetar med krafft?? :bump:
Svar
6
· Visningar
923
Senast: **Lina**
·
P
Hästvård min häst har fått småknottror på din vänstra sida på magen som hon tycker är skönt å man kliar bort. vad är detta? varför finns dom där...
2
Svar
25
· Visningar
2 884
Senast: Zandrah
·
S
Foder & Strö vad händer med näringsinehållet när gräset fryser? skummade snabbt igenom en artikel i ridsport för ett tag sen och hittar inte igen...
Svar
4
· Visningar
1 323
Senast: evis
·
M
Foder & Strö Har ett sto som för några månader sen då hon gick på bete började hosta någongång då och då. Hon har fortsatt med det och hostar någon...
Svar
9
· Visningar
1 338
Senast: Egonson
·
B
Hästvård har inte avmaskat under sommaren då träckprov visade mycket lite EPG. Har sett styngflugans gula ägg på hästarna och tänkte därför...
Svar
18
· Visningar
6 984
Hästvård Nu har jag varit in för andra gången på några veckor med valacken. Vet. konstaterade att han är bättre men långt ifrån bra. Hältan satt...
Svar
5
· Visningar
977
Senast: Corax
·
Foder & Strö Jag har börjat ge min häst vetekli för att få lite bättre kalk/fosfor balans. Men nu har han flera dagar på raken varit svullen i...
Svar
2
· Visningar
797
Hästvård Vad är det för skillnad på dom olika yrkerna? :o Mvh/Maria
Svar
5
· Visningar
2 160
Senast: Lejonelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser