Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård nu är det klippt igen.. min älskade ardenner har fått hovböld både fram och bak.. tror jag iaf. bak är konstaterat men fram har jag bara...
Svar
5
· Visningar
1 218
Senast: Nibla
·
Hästvård Hur mycket ska man stå ut med innan man ger upp om sin kuse? Hösten 2003 konstaterades det på klinik att min pålla hade hov- och...
Svar
19
· Visningar
1 933
Senast: Mitrolle
·
A
Foder & Strö Med presterande hästar menar jag trav/ galopp / fälttävlan/ distanshästar... Liknande tråd finns visst men jag vill veta lite mer om...
Svar
4
· Visningar
911
Senast: Stopek
·
A
Hästvård Är det någon som kan ge exempel på hur deras era blivit bättre (el sämre) av stretching? Har precis börjat stretcha min pålle efter...
Svar
2
· Visningar
729
Senast: Lejonelle
·
K
Foder & Strö min skickliga mamma har glömt att köpa krafft till pållan och det är helt slut, :devil: hon får i vanliga fall krafft groov och har...
Svar
3
· Visningar
717
Senast: Iccic
·
Hästvård Fick en fråga idag av en tjej om jag visste hur en häst med kissing spines visar att den har problem med tornutskotten. Hon misstänkte...
Svar
1
· Visningar
777
Senast: Engla
·
E
Hästvård Har nyligen köpt en häst som visade sig ha fång. Skall jag lämna tillbaka den?
Svar
1
· Visningar
705
Senast: Gnist
·
Hästvård Någon som provat? Har kört med munkpeppar nu ett tag till stona (framförallt ett sto som har jobbig brunst och verkligen fläker ut...
Svar
13
· Visningar
5 883
Senast: Boj
·
Foder & Strö Funderar på att analysera mitt hö hos agrilab i år. Men så ser jag att man inte någon stans väljer vilket djurslag man avser använda höt...
Svar
9
· Visningar
3 036
Senast: Veronika
·
E
Hästvård Heter det va? Det där svamp och bakteriedödande medlet som man bla kan desinficera stallar med efter kvarka etc. Och man kan behandla...
Svar
7
· Visningar
3 104
Senast: _Runaway_
·
K
Hästvård Hejsan! På den senaste tiden har jag börjat märka at det lixom "knäpper" någonstans, vilket jag tror är i bogregionen, eller något...
Svar
6
· Visningar
1 624
Senast: Kelly
·
Hästvård Hej! Skulle vilja veta om och i så fall hur länge det är karenstid innan tävling på Rhinovirus.. Om endast en häst i stallet har en...
Svar
4
· Visningar
1 504
K
Hästvård Var köper man jodopax? På apoteket eller Odal, eller var??? Tack på förhand!
Svar
1
· Visningar
687
Senast: shampiz
·
O
Hästvård använder ni nått på hovarna? Olja, fett eller så? Isåfall vad för nått och varför?
2
Svar
24
· Visningar
1 922
Senast: Gnist
·
B
Hästvård Har en stor häst med bockhov el tendens till bockhov. den sticker alltid iväg upp och den andra fram,tycker nästan att det det blivit...
Svar
11
· Visningar
1 597
Senast: allroundhästarna
·
A
Hästvård jag har nu börjat träna min 3åring mycket från marken och även lite från ryggen och nu så har han fått bulor på sidan av manken. alltså...
Svar
1
· Visningar
664
Senast: Aniie
·
Hästvård Har ju en låneshettis här hemma, som kom nu i somras för att hålla min ungshettis sällskap, när de stora hästarna försvann. Denna...
Svar
5
· Visningar
1 552
Senast: CarolaLind
·
T
Foder & Strö Hu, i år måste vi fodra med ensilage. Kan man ta reda på ts-halten själv? Har hört något om micron, men hur? Vi har helsädesensilage, är...
Svar
1
· Visningar
693
Senast: Kassiopeja
·
H
Foder & Strö Den danska veterinären Nanna Luthersson har skrivit Den Store Foderbog. Den behandlar hästens utfodring vid hälsa och sjukdom...
Svar
3
· Visningar
1 315
Senast: mimus
·
E
Hästvård Mitt 12-åriga avelssto (ej ridhäst) har på sista tiden blivit stel i bakbenen. Hon har aldrig tyckt om att galoppera i hagen men nu är...
Svar
2
· Visningar
873
Senast: hästmyran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Avstå jobbresor
  • Adventskalendertråden 2024
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur