Sv: hovar

Brukar smörja in min hästs hovar med torsklevertran(hette fodertran innan),är bra till torra och sprukna hovar....rekommenderas av många hovslagare.

jag har en häst som har ganska bra hovar och ja brukar inte lägga något på dem för d blir bara svaga och om man sen slutar använda så går de lättare sönder... :crazy:

Mina hästar har i alla tider gjort egna ler/gegginpackningar på sina hovar.. Vilket verkar funka bra..
Hovarna är ju inte jättesnygga, just då, men har alltid hört att det ska vara bra för hovarna...
Jag själv kletar inte på något på hovarna.. Mitt "jobb" består i att ta bort lera och gegg från ben och karleder, under höst och vår..

Liknande trådar

Hästvård Jättedåliga bilder för han ville inte stå still. En bekant har lite plötsligt fått hand om en häst som inte har så fina hovar...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 066
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
1 969
Senast: Stergo
·
Hästvård Hej på er. Den 30 april behandlades min häst för hålvägg på klinik A. Det öppna såret i hovväggen lämnades öppet och hästen skoddes med...
Svar
7
· Visningar
1 563
Hästvård Är det någon här som har erfarenhet av Hovpasta , Artimud eller Hoof Potty, vilket är olika hovleror. Kan man använda det direkt på en...
Svar
4
· Visningar
561
Senast: Miingla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama