Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Hästvård uhh så äckligt,jag är lite fånig men ser jag småkryp så kryper det på hela mig sedan.nu är det så att en ponny jag fått hem för ca 3v...
Svar
6
· Visningar
1 084
Senast: tuttiboo
·
S
Hästvård en whelsponny sto smäcker i kroppen,ej välmusklad,ca 120cm, hur mkt kan hon väga???
Svar
1
· Visningar
607
Senast: tuttiboo
·
B
Hästvård jag har länge tänkt på att skaffa ett häst pensionat. vad skulle det behöva finnas på häst pensionatet för att ni skulle lämna eran häst...
Svar
4
· Visningar
1 717
Senast: majola
·
N
Hästvård Min häst har synligt rosa skinn på båda sidor av svansroten!! Hon är öm och det var lite skorpor också, och lite blod och "klet".. Mkt...
2
Svar
39
· Visningar
7 361
Senast: Nina83
·
Hästvård Kan någon komma med ett tips om hur jag lär medryttarhästen att stretcha frambenen? Jag är helt rådlös, och alla som ser oss skrattar...
Svar
4
· Visningar
714
Senast: majola
·
Hästvård Hej! Tänkte höra lite mer er om ni har några ideer på mitt "problem"! Min häst buköppnades för ca 6 veckor sen och såret har läkt...
Svar
3
· Visningar
843
Senast: Centaur
·
Hästvård Min häst har varit/är svullen i benet, antagligen pga en öppnad infekterad hovböld. Jag trodde först att han hade fått ett sår jag inte...
Svar
8
· Visningar
1 367
Senast: mirage
·
Hästvård Om ni hade en häst, äldre ridhäst, som visade sig att den blivit gammal i benen och inte ridbar längre, utan heltids pensionär. Ni har...
2
Svar
32
· Visningar
2 203
Senast: Maris_
·
Hästvård Jag har en travare som jag har ridit dressyr på i snart 3 år. Allt har gått och går fortfarande bra men...när jag rider henne i form på...
2
Svar
20
· Visningar
9 442
Senast: Fifflan
·
Hästvård Hej! Jag ska få ut veterinären som ska kolla på pållens mun idag. Om han inte hittar några större konstigheter utan bara raspar...
Svar
6
· Visningar
951
Senast: Lindi
·
V
Hästvård Vad kostar en kastrering, ungefär? Några kostnader som tillkommer?
Svar
5
· Visningar
781
Senast: VildochVacker
·
L
Hästvård snälla,är de nån som vet nåt super bra medel mot mugg?? :confused:
2
Svar
23
· Visningar
4 191
Senast: lie
·
M
Hästvård Är det någon som har testat/har erfarenheter av det här: http://www.ellastableswimtraining.com/ Vore intressant att höra om ni kommit i...
Svar
3
· Visningar
1 027
Senast: miamiamia
·
L
Hästvård Vad står era hästar på för underlag i boxen/spiltan? Halm , spån osv. Varför har ni valt just det? Och vad finns det för nackdelar och...
2
Svar
23
· Visningar
2 507
Senast: Linkan
·
T
Hästvård en av hästarna jag ska börja rida har sadelknutor, är inte speciellt hemma på det eftersom ingen av de tidigare haft någon. Det ser ut...
Svar
2
· Visningar
827
Hästvård Hej! Är det någon vänlig själ som skulle vilja skriva en utförlig beskrivning om ek/ekollon och förgiftning på häst i samband med intag...
Svar
7
· Visningar
1 114
Senast: Quell
·
S
Hästvård Min häst har inte varit förkyld tidigare på de år jag ägt henne, men nu är det visst dags... Hon har hosta (torr, hostar inte upp något...
Svar
5
· Visningar
2 050
Senast: mystar
·
Hästvård Jaa, vi tar allting från början nu. När min pålle gick på bete i somras fick han mugg (antagligen överkänslig mot något i gräset)...
Svar
8
· Visningar
1 129
Senast: Gabriol
·
F
Hästvård Min häst blir varm i benen efter ridning, vilket jag inte lagt märke till att hon har blivit tidigare. Det är i från kotan upp till...
Svar
3
· Visningar
2 109
Senast: Killa
·
Hästvård min gammelponny har i flera år haft mycket gaser i magen (konstant). Det verkar inte ha någon betydelse vilket foder han äter, han hade...
Svar
5
· Visningar
1 041
Senast: Centaur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023